Advies, 16 weken zwanger en nu al harde buiken.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ukkie1, 19 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.640
    2.106
    113
    Wie kan me helpen? Sinds dit weekend heb ik harde buiken. Niet zoveel nog, nu 6 keer ofzo. Maar ik ben nog geen 16 weksn.
    De reden dat ik er van schrik, ik heb bij mn zoontje dit ook gehad v.a.16 weken. Telkens werd verteld dat dit niet erg is etc. Maar met 28 wk lag ik met ontsluiting en een verkorte baarmoedermond aan de weeënremmers. Het deed dus wel degelijk wat.
    Ik bel morgen even de verloskundige maar moet t even luchten.
    Ik twijfel nu ook heel erg over mn werk. Ivm erge bekkenpijn moet ik maandagmiddag naar de bedrijfsarts, maar nu dit er bijkomt weet ik niet of t nog verstandig is te blijven werken. Ik wil gewoon niet weer de paniek en angst van toen meemaken :( en t gevaar voor de kleine uiteraard op nr 1.
    Maar nu al thuis komen te zitten, zie ik ook niet zo zitten. Ik zat er de vorige keer echt flink doorheen. Even flink van t laatste restje roze wolk gevallen dit weekend!!!!
     
  2. Niqi86

    Niqi86 Bekend lid

    24 aug 2014
    663
    291
    63
    Met jouw voorgeschiedenis zou ik heel voorzichtig zijn! Voldoende rust nemen voor je buik en bekkenklachten is echt nodig. En als werken niet meer gaat, dan is dat maar zo. Dat kleine wonder in je buik is veel belangrijker. Succes ermee!
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  3. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.640
    2.106
    113
    Ja weet ik ook eigenlijk wel. Misch bel ik zo de verloskundige toch maar even op. Bahbahbah ik ben helemaal van de kaart! Diepe zucht, tis niet anders.
     
  4. Niqi86

    Niqi86 Bekend lid

    24 aug 2014
    663
    291
    63
    Ik snap je wel meid.... toegeven dat het niet meer kan is super moeilijk!
    Ik heb met 29 weken met tranen in mijn ogen op het werk verteld dat ik voor 50% de ziektewet in zou gaan.... voelde me schuldig, maar kon niet anders! Jij moet die beslissing nu al nemen, lijkt me nóg veel moeilijker
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Lieve lieve schat, hoe moeilijk het ook is, volgens mij geeft je lichaam al aan wat je moet doen.
    Kies voor jezelf. Dan kan je in de rust zonder het werk misschien redelijk de rest van de zwangerschap doorkomen.
    Nu net zolang doorgaan tot je plat komt te liggen is geen optie.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  6. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    O bah :(. Niet weer!!
    Je kent mijn verhaal, geen verkorting maar wel heel veel harde buiken en voorweeen.
    Neem rust meis. Ik zat deze zwangerschap ook al met 17 weken volledig thuis. Niet leuk, wel nodig helaas...
    Zeker met jouw voorgeschiedenis zou ik rust nemen nu.
    Neem aan dat ze met 16-20-24 weken cervix gaan meten?
     
  7. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.640
    2.106
    113
    Bah ja, ik hoopte zo op een makkelijkere weg dit keer :(

    Nee, zonder klachten niet.. Maargoed, helaas dus wel klachten. Kga ff de verloskundige bellen!
    Ga inderdaad morgen werk bellen dat het niet gaat en smiddags bedrijfsarts dus helaas pindakaas..
     
  8. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Ja echt enorm balen :(. Weet hoe je je voelt!
    Hoop dat je vertrouwen kunt putten uit je vorige zwangerschap. Hoe spannend en zwaar dat ook was, het is wel goed gekomen!

    Inderdaad, ze zullen dan nu wel gaan meten lijkt me ja.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  9. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.640
    2.106
    113
    Gebeld. Voor nu geen actie, het zijn een paar losse buik geweest zonder regelmaat of bloedverlies. Als t toeneemt moet ik bellen en wil ze me zien. Halve dagen werken mag ik proberen maar als het toeneemt stoppen.
    Baarmoedermond gaan ze nu met 20 weken echo opmeten.. Ze kunnen er nu niet zoveel mee gaf ze aan. Ook met de harde buiken niet.
    Maar even kijken hoe t vandaag gaat verder, of ik morgen ga werken of niet. Nu mezelf maar verwennen, dekentje op de bank en een kop thee.
     
  10. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Wat naar! Kan me voorstellen dat je er enorm van schrikt. Luister goed naar je lichaam!

    Zelf zit ik vanaf week 15 al volledig thuis ivm harde buiken (kwamen met regelmaat toen, gelukkig niks op baarmoederhalslengte gedaan). Met veel rust is het nu een stuk rustiger en ook krijg ik vanaf week 16 wekelijks proluton. Heb het idee dat het daardoor ook wat rustiger is. Hebben ze het daar met jou nog over gehad?

    Sterkte en ik hoop voor je dat je met halve dagen nog kan blijven werken, maar als het niet gaat, gaat het niet!
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  11. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.640
    2.106
    113
    @toffepeer nee, nog nooit van gehoord, vorige zwangerschap ook niet gekregen....
    Ik hoop het ook. Twijfel of ik morgen ga werken of alleen naar de bedrijfsarts ga. Moet daar half 2 zijn, begin on half 9. dus eer ik daar klaar ben en bij mijn teamleider langs ben geweest daarna is de dag zowat voorbij... Maarja mn bekken gaat nu wel weer, dus om me nou ziek te melden...
     
  12. Issie

    Issie Actief lid

    16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Wat vervelend zeg! Ik zou toch naar proluton vragen, dat zijn wekelijkse prikken die er voor kunnen zorgen dat je baarmoeder rustiger blijft. Ook zou magnesium eventueel kunnen helpen, en dat kan sowieso geen kwaad om te slikken of smeren. Wel even zoeken naar een goed opneembare variant.

    Sterkte!
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  13. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Hè bah wat naar dat je je zo voelt maar logisch met jouw voorgeschiedenis .... maar als het zo is dat je rustiger moet doen dan is het zo....

    Vorige zwangerschap zat ik met 20 weken thuis... werk in de kinderopvang dus veel bukken en tillen. Ook zitten brullen erover toen maar had weinig keus... had 20 harde buiken per uur namelijk.

    Nu deze keer gaat het beter maar merk sinds 2 weken dat het snel bergafwaarts gaat nu dus ben benieuwd wanneer ik thuis zit :( ook handig dat we op t werk nu al het meubilair op kinderhoogte hebben :rolleyes: erg leuk voor de kinderen maar mij kan je opvegen op t einde van de dag....

    Ik nam wel magnesium nitraat tabletten en die hielpen wel bij harde buiken... wel goed spul nemen (toen bij de tuinen gehaald) want goedkoop spul zet geen zoden aan de dijk
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  14. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Magnesium citraat bedoel ik ;)
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  15. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Proluton is zeker een aanrader!! Heb het nu ook gebruikt en tot die bloeding echt wel minder last dan bij dl
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  16. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.640
    2.106
    113
    En gaat dat via de verloskundige of de gynaecoloog? Wel gek dat niemand daar iets over heeft gezegd dan..

    Mijn buik zeurt nu. Maarja let ook op elk steekje. Vind het zo lastig, snap ook dat de verloskundige nu weinig kan. Maar ik wil zo graag zekerheid ofzo of een oplossing...
     
  17. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ivm voorgeschiedenis sinds de 9e week 50% ziek en vanaf 17 weken 100%. Voel je ajb niet schuldig, er is nl geen 'schuldige' in dergelijke situatie. En schuldig voelt de werkgever zich ook niet als ie een dag besluit je contract niet te verlengen/te ontbinden. Naar je collega's toe: die overleven het wel en is ook niet jouw verantwoordelijkheid.
    Gezondheid boven zaken. Sterkte!
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  18. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Ik ben bang via de gynaecoloog omdat het medicatie is. Ik zou het navragen bij je verloskundige.
    Het is wel iets wat met name na eerdere vroeggeboortes gegeven wordt, maar het wordt inderdaad ook wel gegeven voor veel harde buiken. Bij mij had het wel effect!
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  19. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.821
    2.080
    113
    Vrouw
    Houten
    Is het ivm je geschiedenis ook niet sowieso een idee om nu naar de gynaecoloog over te stappen voor controles en dergelijke? Die hebben hier meer verstand van dan een verloskundige denk ik (zelf geen ervaring mee, gelukkig!).
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  20. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    Oh vervelend!
    Ik had ook vanaf 16 weken harde buiken, werd er ook heel bezorgd door.
    Ik werd hard teruggefloten: ik deed teveel. Vanaf 20 weken zat ik thuis en deed ik echt rustig aan en eigenlijk heb ik van werk 20 t/m 32 een heerlijke tijd gehad. Thuis, tukkies doen, babykamer freubelen, wasjes draaien ;) met week 32 werd ik opgenomen ivm PE en daarna HELLP.

    Luister naar je lichaam. Jij weet zelf het beste wat je moet doen
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina