Advies eetkamerstoelen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bernie, 14 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bernie

    Bernie Actief lid

    11 feb 2009
    250
    11
    18
    We gaan eindelijk voor een nieuwe eettafel en nu moeten we daar natuurlijk nog een hele berg stoelen bij. Blijkt dat de stoelen tezamen bijna duurder zullen zijn dan de tafel!
    We hebben vier kinderen dus de stoelen zullen regelmatig beklommen worden/vallen/etc. (ik probeer ze echt niet als halve wilden op te laten groeien, maar ben ondertussen wel realistisch geworden in m´n verwachtingen...)
    Nu zie ik op websites als flinders, ikea en leen bakker allemaal van die kuipstoelen met van die iele pootjes: is dat wat? Hebben jullie ervaring met een stoel die goed zit (zonder armleuning) en die toch stevig is? Suggesties zijn heel erg welkom! Ik vermoed dat een plastic kuipje met houten poten steviger zal zijn dan iets geheel uit plastic, maar misschien heb ik het mis. Qua prijs zitten we natuurlijk liever iets lager (onder de EUR 100 per stoel) dan hoger, maar als de goedkope stoelen niet goed zijn qua kwaliteit dan betaal ik nu liever iets meer. Het is nu echt de bedoeling dat ze de komende 20 jaar meekunnen!
    Alvast bedankt voor het meedenken!
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    20 jaar? Waarom niet nu voor een goedkopere versie gaan die wat minder lang meegaan en als de kinderen wat ouder zijn, goede en dure stoelen kopen?
    Wij hebben stoelen dan de kwantum, waren 60 euro per stuk dacht ik. Prima en zitten lekker. Gaan geen 20 jaar mee, maar dan ben ik er toch al lang op uit gekeken.
     
  3. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113
    Zelf vind ik ielige pootjes niks. En ook stoelen met wieltjes vind ik niks met kinderen.

    Ik voed ook echt mn zoon wel op maar is heel ondernemend en laatst ging hij bij fam onder het eten er met de stoel vandoor. En een lol dat hij had:confused::|

    Zelf zoeken wij ook eetkamerstoelen en wat wij niet willen is:

    Wieltjes
    Ielige pootjes
    Te duur
    En denk stof ook niet met kleine kinderen.
     
    Rosa5 vindt dit leuk.
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    #4 NiekeKris, 14 okt 2019
    Laatst bewerkt: 14 okt 2019
    Dat zou ik ook doen inderdaad (of eigenlijk: dat hebben wij ook gedaan ;)).

    Wij hebben een jaar of twee geleden ook stoelen bij de Kwantum gekocht, rond de 60 euro per stuk. Hier gingen ze alleen niet zo lang mee, het onderstel vonden we niet echt stevig (van één stoel viel hij een keer uit elkaar en bij de rest moesten we regelmatig de schroeven opnieuw vast draaien) en mijn man vond ze niet lekker zitten. Maar ze waren wel handig met jonge kinderen: doekje er over en klaar.

    Nu hebben we sinds een maandje oid nieuwe stoelen. Van Zitmaxx. Nog steeds niet extreem duur, maar wel een stukje duurder dan die van de Kwantum. Heb geen idee meer wat ze precies gekost hebben (al maanden geleden besteld ;)), maar rond de 200 euro per stoel. Ze zitten wel een stuk beter dan die van de Kwantum. ;) We hebben ze ingespoten, waardoor de stof als het goed is af te nemen is. Met hele jonge kinderen weet ik niet of ze handig zijn, maar met die van ons (7 en 10) gaat het prima.
     
  5. prjbt

    prjbt Niet meer actief

    https://www.ikea.com/nl/nl/p/janinge-eetkamerstoel-wit-00246078/

    Wij hebben deze met de kids. Wij hebben er 10. Ik vind ze ideaal. Zitten goed, zijn stevig en goed schoon te houden.

    Onze vorige kunststof stoelen van de IKEA gaan al 13 jaar mee. Maar uitgekeken op de kleur. Ze staan nu op de speelzolder waar de kids ze nog volop gebruiken.
     
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Wij hebben leolux stoelen, die vallen absoluut niet in je prijscategorie, maar zijn superstabiel en gaan zeker weten langer dan 20 jaar mee (ze zijn hier nu 9 jaar, 2 kinderen met beperking, die erop klimmen eraan sabbelen, etc). En ze zijn mooi en zitten echt heerlijk.
     
  7. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.378
    3.246
    113
    Ik vind die kuipstoelen met houten poten totaal niet stevig!
    Wij hebben onderstaande stoel die vonden wij veel steviger. Je hebt ze in verschillende prijsklassen. 45508F6C-72C5-4594-8831-6F928D7E2136.jpeg
     
  8. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Wij hebben onderstaande stoelen, alleen met ander onderstel. Ze zitten echt heerlijk, zijn heel stevig en heel goed schoon te maken met een sopje. Ik spuit ze wel 2x per jaar in met een vuilafstotend spray. Gekocht bij Zitmaxx, zij hebben nog veel meer keuze onder de 100 euro. Screenshot_20191014_114934_com.android.gallery3d.jpg

    Mijn ouders hadden een paar jaar terug kunstleren stoelen met houten poten bij de Kwantum vandaan en die stonden na anderhalf jaar te wiebelen, alle poten gingen los zitten. Waren 99 euro per stuk toen..
     
  9. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.446
    3.704
    113
    Wij hebben ook stoelen van Zittmaxx en zijn daar heel tevreden over. Ook qua gebruik door de kinderen. Ze hebben een website maar het is ook een grote winkel en de moeite om eens te gaan kijken.
     
  10. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben plastic kuipstoeltjes met ielige pootjes! Maar dan wel de originele Vitra Eames chairs. Die zijn niet wiebelig en zitten heerlijk. Maar ze zijn wel boven je budget. Er zijn heel veel lookalikes daarvan te koop en die zitten stukken minder lekker.

    Persoonlijk hou ik niet van armleuningen aan tafel. Mijn kinderen zitten nog steeds in hun triptrapstoel aan tafel, daar zijn ze erg aan gehecht en ik vind het wel leuk staan. Heel VTWonen, met verschillende stoelen aan tafel
     
  11. Lootje

    Lootje Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.477
    596
    113
    Wij hebben stoelen van Zuiver, betaalbaar en bevalt goed!
     
  12. Tannie

    Tannie Bekend lid

    16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
  13. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nou ik heb dan denk ik de look a likes (ik wist niet eens dat er 'echte en nepperts' waren) Maar ze zitten heerlijk.
    Fijne vind ik dat ze niet te duur zijn en heel makkelijk schoon te maken en onze katten krijgen er geen krassen in, (met (kunst)leer, stof etc allemaal wel).

    en over een jaar of 2 nemen we gewoon weer anderen denk ik! Of niet!
     
  14. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    https://www.haco.nu/watson-eetkamerstoel-cognac
    Wij hebben deze gekocht voor ons nieuwe huis. We hebben ze dus nog niet maar ze zitten echt super heerlijk maar wij hebben ze dus ook gekocht om lekker te zitten na het eten of spelletjes avond te houden.
    Hebben speciale vuilafstotend spray erbij
     
  15. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.839
    2.254
    113
    En een bankje aan de ene kant en losse stoelen aan de andere kant?

    Wij hebben kwantum stoelen a 100 ps. Ben vaak na een aantal jaar er op uit gekeken dus wil er sowieso niet bakken met geld aan uit geven
     

Deel Deze Pagina