Advies gevraagd (ingewikkeld)

Discussie in 'De lounge' gestart door Silinde, 3 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silinde

    Silinde Fanatiek lid

    8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik ben hier vooral een meelezer. Momenteel worstel ik met iets, laat ik proberen het zo simpel mogelijk uit te leggen.
    Sinds ongeveer 20 jaar ben ik in een relatie met kinderen. Ik ben dus niet vrij.
    In een periode waarin het minder ging tussen ons, heb ik online iemand leren kennen waarmee ik nooit meer gehad heb dan gewoon vrienden (laat dat duidelijk zijn), maar gevoelsmatig van mijn kant (de zijne weet ik niet, hij heeft dat in elk geval nooit gezegd) was dat er wel.
    Ik en online vriend hebben sinds meer dan een half jaar geen contact meer (om die reden, toen ik besefte dat hij te veel voor mij betekende) maar hij is nog steeds in mijn hoofd en hart. Mijn beste online vriendin uit die periode is nu "een item" met hem, zij en ik hebben elkaar lang niet gesproken maar we hebben tussen ons recent uitgepraat en onze vriendschap hersteld. Echter, telkens als zij over hem begint, voel ik (nog steeds) jaloezie over wat ik niet heb/had met hem, en ik ben al sinds gisteren aan het huilen over de manier waarop het tussen ons gelopen is. Het is uiteraard niet haar schuld dat zij ook voor hem viel, en ik kan haar moeilijk verbieden hem te noemen. Het effect op mij is niet goed.
    Iemand ooit in een soortgelijke situatie gezeten? Hoe hebben jullie dat opgelost?
     
  2. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.921
    113
    Vrouw
    Lijkt me heel lastig.. duidelijk dat jij je gevoelens voor die online vriend nog niet hebt los kunnen laten. Hebben jullie geen contact meer? Ik denk ook dat het vooral een fantasie is, hoe had het kunnen zijn als.. hoe is nu de relatie met je partner verder?
     
    Silinde vindt dit leuk.
  3. Silinde

    Silinde Fanatiek lid

    8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Min of meer ok. December vorig jaar had ik hem verteld dat ik wilde weggaan omdat het al jaren tussen ons niet goed ging. Toen is hij beginnen heel erg zijn best te doen voor mij (hij vroeg en kreeg 2 maanden uistel, wat ik niet onredelijk vond); de laatste tijd zie ik zijn inspanningen weer bergaf gaan en ik weet niet wat de toekomst gaat brengen. De situatie met mijn wederhelft is wat geleid heeft tot bovenstaande situatie, maar het is niet eerlijk naar mijn wederhelft toe om hem te vergelijken met iemand die ik enkel online ken en waarvan ik dus ook enkel de goede dingen zie (ik besef maar al te goed dat de online vriend en ik ook dingen hebben waardoor het allicht niks zou worden moesten we voor elkaar kiezen, en dan bedoel ik niet de afstand alleen en de impact die dat zou hebben op het (niet) zien van minstens de kinderen van 1 van ons). Ik probeer beide los van elkaar te zien en daarnaar te handelen.

    En nee, ik heb de online vriend al maanden niet meer gesproken of wat dan ook. Alle relatie-adviessites/blogs/... zeggen geen contact en dat heb ik dus gedaan. Ik kende hem ook nog niet zo erg lang, ik voel me redelijk abnormaal dat ik nog steeds gevoelens heb voor hem, maar, het is wel zo.
     
  4. Jinxx

    Jinxx Fanatiek lid

    12 jan 2014
    1.934
    916
    113
    Ik denk dat je eerst eens goed naar je huidige relatie moet kijken. Zou het niet zo kunnen zijn dat je denkt verliefd te zijn op die online vriend omdat het in je huidige relatie niet lekker loopt? Vind je die online vriend echt heel leuk of denk je bij hem misschien wat te vinden wat je bij je huidige vriend mist?
     
    Vero0504, Bloem2310, GossipGirlxoxo en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. iMum

    iMum Bekend lid

    24 okt 2019
    641
    564
    93
    Vrouw
    Heb je jouw online vriend en vriendin wel eens in het echt ontmoet?
    Weet zij van jouw gevoelens voor hem af?
     
    Silinde vindt dit leuk.
  6. Silinde

    Silinde Fanatiek lid

    8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik vind de online vriend echt heel leuk. Hij wist me altijd aan het lachen te maken wanneer ik me minder goed voelde. Ik kon meestal aan zijn posts lezen wanneer hij ging zeggen dat de avond erop zat voor hem. Soms wilden we hetzelfde liedje op hetzelfde moment posten. Er was een soort van connectie, kan het niet anders uitleggen. Hij is geen willekeurig iets.
    Nee, ik heb hem nooit in het echt ontmoet, ook niet toen hij naar mijn gevoel meer dan gelegenheid genoeg had daarvoor (ik was toen een weekend in de buurt van waar hij woont, dus een tas koffie ergens had zeker gekund - ik wilde het hem niet vragen en hij heeft het niet voorgesteld, wel achteraf gekomen met het excuus "dat hij niet exact daar woont"). Haar heb ik ook niet in persoon ontmoet.
    En ja, ik ben me bewust dat Mr. Online ook tekortkomingen heeft waarvan ik denk dat ze in realiteit een breekpunt zouden zijn voor een relatie (hij is bijv. een neat freak zegt hij, ik ben gemakzuchtiger daarin). Ik ben niet blind. Het verandert niets aan wat ik op dit moment voel. :/
    En ja, de betreffende vriendin weet van mijn gevoelens, al van voor dat zij iets met hem begon. Dat doet niks ter zake. Moest het omgekeerd zijn, dat hij voor mij had gekozen, denk ik dat ik daar ook geen rekening mee zou houden. Het is zijn keuze, zijn leven. En er is meer aan de hand omtrent hem maar dat doet op dit forum niet ter zake. Ik wil het hebben over mijn gevoel in deze kwestie, niet over waarom hij niet goed is voor mij, want dat weet ik al.

    Uiteraard geeft (of gaf, gezien we geen contact meer hebben) Mr. Online me wat ik mis in mijn relatie. Samen lachen, verbinding, dat gevoel dat er iemand is voor je. Een gevoel van veiligheid en vertrouwen.
    Mr. Realiteit doet zijn best, ik zie wel wat hij doet voor mij, en ik probeer hem complimenten te geven voor wat hij doet. Het is echt een gevecht tussen hoofd en hart die niet op ƩƩn lijn zitten. En zolang de vriendin het niet over hem heeft, lukt het me redelijk om niet tƩ veel aan Mr. Online te denken en komen er niet tƩ veel tranen aan te pas, meestal enkel 's avonds. Maar, sinds we weer onze problemen bijgelegd hebben en ze het heeft over alle goede dingen van Mr. Online en haar, besef ik hoezeer ik Mr. Online mis. Komen de herinneringen aan de goede momenten tussen hem en mij. Weet ik dat Mr. Online en ik nooit echt een koppel zullen zijn, maar mijn hart wil het wel, nog steeds. Ik wou dat ik wist hoe ik van dat gevoel af raak. :/
     
  7. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik snap het niet helemaal. Waren jullie met zn 3en in die tijd bevriend? Enkel online? Jij kent die vriendin dus ook alleen online? Kennen zij elkaar nu wel in rl omdat je het over een ā€˜itemā€™ hebt?
    Omdat het enkel en alleen maar online is en je dus eigenlijk helemaal niet weet wie die persoon is, zou ik alles op alles zetten om je eigen relatie te redden. Daar weet je van wat je eraan hebt. Die online vriend weet je niet eens van wie het echt is.
     
    momwithcamera, GossipGirlxoxo en Silinde vinden dit leuk.
  8. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.850
    1.663
    113
    Vrouw
    Ik denk dat die man online vooral een fantasie in je hoofd is geworden. Een fijne uitvlucht om bij weg te dromen, wat als... je kan hem natuurlijk zo leuk maken als je wilt want je hebt hem nog nooit ontmoet dus kent hem ook niet echt.

    In de relatie met je huidige man is dit ook niet eerlijk. Hij kan dan nooit tippen aan dat mooie verliefde plaatje in je hoofd.
    Je geeft zelf al aan welke eigenschappen je zo aanspraken in hem en wat je mist bij je huidige man. Iedere man heeft tekortkomingen dus laat hem niet als enige het werk doen en zichzelf 'bewijzen' maar ga zelf ook aan de slag. Spreek uit wat je mist en ga samen aan de slag om dit weer te zoeken en herondekken.
     
    momwithcamera, tupp, GossipGirlxoxo en 8 anderen vinden dit leuk.
  9. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.178
    261
    83
    Ik denk dat het goed is om het contact met online vriend Ć©n online vriendin te blokkeren en je richten op je gezin. Zoek afleiding. Probeer samen te werken aan je echte relatie, doe leuke dingen samen. Je hebt niet voor niets al 20 jaar een relatie. Ik denk dat je mr online wel vergeet als je niets meer over hoort/ziet/leest.
     
    Vero0504, GossipGirlxoxo, Nellie4 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Jinxx

    Jinxx Fanatiek lid

    12 jan 2014
    1.934
    916
    113
    Ohhh jullie hebben elkaar nog nooit in het echt ontmoet? Dat had ik er nog niet van begrepen... Ja, haha, dan snap ik dat je smoorverliefd kunt worden. Iemand kan zich heel mooi voordoen via het internet. Helemaal eens met wat hiervoor al door anderen werd gezegd: werk aan je relatie met je huidige vriend. Je weet nu wat je hebt en dat zou ik echt niet op het spel zetten voor iemand die je via internet hebt "ontmoet".
     
  11. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik voel een catfish aankomen.
    Even serieus: Ken je die vriend en die vriendin ook in het echt? Want iemand kan echt heel leuk overkomen van achter een computer, maar in het echt heel anders zijn.
    Verder ben ik het eens met Happymam, verbreek het contact want het maakt jou niet gelukkig. Oja en werk aan je relatie!
     
    GossipGirlxoxo, iMum, Happyhope en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Silinde

    Silinde Fanatiek lid

    8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik heb het contact met Mr. Online al heel lang verbroken. Nee, ik ken geen van beiden in het echt. Haar ken ik online sinds augustus vorig jaar, hem sinds maart, en sinds eind december/begin januari dit jaar heb ik met hem geen contact (nu nog steeds niet), met haar sinds eind februari tot recentelijk.

    Werk aan je relatie: doen we, en dat verloopt met momenten beter dan op andere.

    Verbreek het contact met haar: daar twijfelde ik dus over omdat ik het niet echt eerlijk vind naar haar toe om het contact te verbreken gewoon omdat ze toevallig iets met Mr. Online is begonnen. En dat was eigenlijk precies waar ik over twijfelde, of ik dat wel of niet zou doen. Plus dat er nog iets is, ik ben er niet van overtuigd dat Mr. Online echt iets voor haar voelt (ik heb mijn redenen). Ik kan niks hard maken, alleen zijn er een heleboel rode vlaggen bij hem (wat behalve de afstand voor mij ook een beletsel was om ooit iets met hem te beginnen, voor haar duidelijk niet maar haar verwachtingen zijn anders dan de mijne en met haar verwachtingen zou hun ding wel kunnen werken, denk ik, vooropgesteld dat hij serieus is met haar). Maar ik denk dat nog voor de zomer ten einde is ook zij met hem zal gebroken hebben, en dan zal ze iemand nodig hebben om haar te steunen.
     
  13. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.832
    1.663
    113
    Leerkracht
    Belgiƫ
    Dan hoop ik dat die online - vriendin ook op anderen kan rekenen. Ik denk dat het contact verbreken het beste is.
    Ik snap helemaal wat je zegt over 's avonds iemand hebben die er is, je kan doen lachen, je zo goed begrijpt. Dat heb ik met mijn beste vriendin, die nu ver weg is gaan wonen. Elke dag horen we elkaar en dat is fijn. Haar ken ik wel ook in real life en ik ben niet verliefd, uiteraard niet, maar het is wel fijn dat ze er is. Dus het is prima om iemand te zoeken die er is als je het nodig hebt, maar misschien is het veiliger om dit te zoeken in je echte omgeving, of iemand totaal nieuw, misschien van hetzelfde geslacht...

    Dan hoop ik dat je dat fijne gevoel van oprechte vriendschap weer kan hebben en dan kan je het niet verwarren met verliefdheid.

    Daarbuiten goed blijven communiceren met je man, ik heb de indruk dat je goed kan verwoorden wat je mist in je relatie, misschien hierover afspraken maken.

    Ik vind het leuk te lezen dat je het contact met mr online al hebt verbroken en dat je dus wel kiest voor je huwelijk. Nu echt gaan voor je huwelijk!
     
    GossipGirlxoxo en Silinde vinden dit leuk.
  14. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Neem van iemand aan die al jaren online zit ook via games, en heb mijn man ook via een online game leren kennen.
    99% van de mensen die je online ontmoet zijn mensen waar je geen zak aan hebt in het echt of ze zijn toch totaal niet wat je dacht.
    Ja uitzonderingen zijn er maar wees slim en laat je gevoelens niet sturen door iemand die je nog nooit gezien hebt.
    Ik heb door de jaren heen (en ik game vanaf mijn 14e, ben nu 34) echt onnoemelijk veel mensen online ontmoet. Zowel alleen als in groepsverband. En met zoveel mensen had ik online een klik en zodra we echt ontmoette was die klik er dus totaal niet (hooguit op vriendschappelijk niveau). Veel van die mensen spreek je ook uiteindelijk nooit meer.
    Werk aan de relatie die je hebt. Praat met elkaar, ga desnoods in therapie maar werk eraan om deze gevoelens links te laten liggen/weg te halen. Uiteindelijk draait het 9,5 van de 10 keer uit op drama en hartzeer.
     
    Siepie85, Vero0504, GossipGirlxoxo en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik denk dat je vooral alle leuke dingen ziet van Mr. Online omdat je dit momenteel mist in je huidige relatie.

    Ook al spreken jullie elkaar al een hele tijd niet die bevlieging van toen is er nog steeds. Maar komt dat omdat je relatie nu ook weer wat minder is?

    Ik zou het laten voor wat het is zeker omdat je elkaar nog nooit irl hebt gezien.
     
    Silinde vindt dit leuk.
  16. Silinde

    Silinde Fanatiek lid

    8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Nee, het komt omdat de vriendin die nu een item is met hem, het over hem heeft. Voorheen was ik tamelijk goed in negeren dat hij bestaat op de avonden thuis na. Tussen mij en de wederhelft is er sinds maart niet echt iets veranderd.
     
  17. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Maar tussen negeren en wel gevoel hebben zit ook een verschil he.

    Ik lees in alles dat je toch al die tijd wel iets voor hem hebt gevoeld maar dit genegeerd hebt en omdat die vriendin het nu vaak over hem heeft is negeren geen optie meer.
     
  18. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.921
    113
    Vrouw
    Het is denk ik niet eerlijk om je projecties van je online vriend op je partner te leggen. Ik begrijp wel dat je iets mist in je huidige relatie, maar het komt nu op mij over alsof alleen hij eraan moet werken. Ik denk dat jullie verhouding dus al helemaal scheef is.. Je bent samen in een relatie, en hebt daar beide aandeel in. Je kan wel contact hebben verbroken met die online man, maar toch is er nog verbinding tussen jullie, alsin hij zit in jouw hoofd.

    Wat ook al is genoemd, iemand online kan zo anders zijn dan in het echt. Daar kan je je lelijk in vergissen. Ik ken mijn man o.a. van vroeger, maar later sprak ik hem online, vond hem super oppervlakkig. Totdat we elkaar in het echt weer tegenkwamen.. Mensen waarvan ik online hoge verwachtingen had, bleken online weer helemaal niks te zijn. Het is toch het stukje chemie wat je online wel denkt te kunnen voelen, maar in het echt totaal niet hebt.

    Buiten de online fantasie.. je mist duidelijk wat in je relatie. Het lijkt me haast beter om voor jezelf op een rijtje te zetten wat jij wilt met je huidige partner, voor hem is dit ook heel vervelend denk ik. Misschien moet je ook realistisch zijn, kan hij het nog wel goed doen bij je? Of zijn jullie teveel uit elkaar gegroeid en kan je niet meer aan elkaars verwachtingen voldoen?

    Even offtopic.. Mijn brein denkt gelijk in complotten. Wat ik me afvraag, is die beste vriendin wel een vriendin of is dat ook een catfish? Misschien praat je gewoon met 1 en dezelfde persoon, jij hebt het contact verbroken en ineens hebben die 2 een relatie. Een manier om in iemand zijn hoofd te blijven. Blijft toch wel tricky hoor, alleen maar mensen online kennen, en die dan zo'n impact op je offline leven maken. Dat is wel intens hoor. Goed blijven relativeren.
     
  19. Jinxx

    Jinxx Fanatiek lid

    12 jan 2014
    1.934
    916
    113
    Hebben jouw online vriend en vriendin een "echte" relatie als in dat zij elkaar wel in real life zien? Of is hun relatie ook virtueel?
     
  20. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.429
    4.858
    113
    Vrouw
    En toch vind ik het vreemd.. je heb die vriend nog nooit gezien, snap je dan niet dat iemand achter een pc zich volmaakt voor kan doen maar in het echt helemaal niet zo is. Ik snap sowieso heel dat online gebeuren niet, hoe kan het dan zo zijn dat jouw online vriend en vriendin elkaar gevonden hebben ? Is dat pure toeval of uh hadden jullie met z'n 3e contact?

    Ik zou je online vriend proberen te vergeten en gaan vechten voor je relatie.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina