Advies gevraagd over eventuele miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lukeja2009, 9 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lukeja2009

    Lukeja2009 Actief lid

    22 mrt 2021
    119
    40
    28
    Vrouw
    Goedemorgen,

    Ik ben nu ongeveer 5 weken zwanger en heb sinds 2 dagen licht bloed verlies. Daarom mocht ik gisteren komen voor een inwendige echo bij de VK

    De echoscopiste zag wel dat m’n slijmvlies dikker was wat een goed teken is maar er was nog niet duidelijk een vruchtzakje te zien.

    Zij gaf aan dat ik moet afwachten maar wat denken jullie? Gaat het fout? Na de inwendige echo had ik ook weer wat bloed verlies wat daarna gestopt is en nu alleen nog met afvegen een beetje.

    ben erg onzeker nu.
     
  2. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Het is zeker niet uitzonderlijk dat er nog geen duidelijk vruchtzakje te zien is met 5 weken. Afwachten is het moeilijkste medische advies ooit, niemand wil gewoon gaan zitten wachten tot het goed of fout gaat. Maar je kunt weinig anders in deze situatie. Het bloedverlies na de inwendige echo kan heel goed gewoon een beetje irritatie aan de baarmoederhals zijn, dat het nu weer is afgenomen geeft sowieso wat moed. Als het bloedverlies toch onverhoopt hevig wordt, of je krijgt bijvoorbeeld flinke pijn, dan moet je wel weer aan de bel trekken, en verder wil je VK misschien volgende week opnieuw een echo maken als je je veel zorgen maakt.
    Het is logisch dat je onzeker bent. Het kan op dit moment echt nog alle kanten op. Sterkte in deze onzekere tijd!
     
  3. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.981
    113
    Vrouw
    Bloedverlies kan echt 2 kanten op gaan. Met 5 weken is het niet gek dat er nog weinig te zien is. Zit helaas niks anders op dan afwachten... Hopelijk blijft alles goed gaan!
     
  4. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.752
    756
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hoe gaat het nu met je?
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.043
    113
    Hier licht bloedverlies (bruin/rozig) deze zwangerschap en still counting. Andere kant ook ervaren. Je kan er niks aan veranderen en kan alleen afwachten, super frustrerend.
     

Deel Deze Pagina