Neusspray: beter kolven?

Discussion in 'Borstvoeding' started by snoebeltje, Jul 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Wie heeft er ervaring met de oxytocine neusspray waardoor je meer af zou kunnen kolven omdat je een sterke toeschietreflex zou krijgen?
    Ik mag het gebruiken van mijn dokter, ben nu benieuwd wat de ervaringen zijn?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Eerst dacht ik dat het hielp, hielp het ook, maar nu echt helemaal niet meer.
    Jammer maar helaas. Nou gaat het bij mij niet om de toeschietreflex maar om het leegkolven.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,234
    7,280
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb 'm even gebruikt toen Lisa in het ziekenhuis lag en ik alles moest kolven, maar door de stress soms moeilijk en toeschietreflex kreeg. Daar werkte het prima voor, had ik in ieder geval geen stress dat de toeschietreflex niet kwam ;). Maar wat ik wel eens deed, was kolven totdat ik zelf een toeschietreflex kreeg en als er dan niets meer kwam, de neusspray gebruiken voor een extra toeschietreflex. Was dan toch weer zo'n 50ml extra.
    Nu kolf ik nog steeds alles, maar gebruik de neusspray eigenlijk niet meer, alleen als ik soms wat stresserig ben en de toeschietreflex niet zo snel komt en ik geen zin heb om erop te wachten ;). Ik gebruik nu wel domperidon voor een beetje extra melk.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Voor de toeschietreflex werkt het. Meer opbrengst dan met live voeden geloof ik niet.

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    gewoon kolven, kolf een minuut of twee wegzetten en dan weer kolven. Heb je ook twee keer een toeschietreflex, en werkt hier prima. Mijn productie blijft voor een fulltimekolver echt goed in stand hiermee (nog altijd 450 ml per dag, na zeven maanden fulltime kolven)

6. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Ik kolf erg weinig af, vandaar dat ik het wil proberen...

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Vrees dat het je dus niet gaat helpen. Proberen kan je het uiteraard (heb ik ook gedaan).

Ik kolf nu ook altijd een tweede keer voor een tweede toeschietreflex. Krijg deze ook vrijwel altijd, het levert niet veel op, maar alle beetjes helpen :D

8. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Elmo, zucht...doe ik ook al. Vanmorgen na 3 !!!keer kolven tussendoor 40 cc.
    BAH ik word er doodmoe van.

9. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Heb em nu 1 dag gebruikt en ik kolfde 50 cc per keer extra!!
    Hoop dat dat zo blijft!

Share This Page