Advies gevraagd

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Gabrielatje, 5 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Trouwens ik heb laatste dagen vrij veel last/pijn in mijn buik/onderrug en sinds een paar dagen ook gelige (sorry) afscheiding iemand een idee of t op ongi aan kan duiden?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zo begint het wel vaak toch?

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier waren ze alleen maar 'makkelijke' slapers omdat ze zeker het eerste jaar altijd bij mama of papa sliepen.
    Als ik me aan de hollandse mainstream gehouden had dan waren ze allebei officiele huilbabies geweest (hebben we in onze onzekerheid natuurlijk wel eens geprobeerd, en toen zijn we snel weer op ons instinct overgestapt).

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

@miskramen: vriendin van mij heeft afgelopen jaar twee kindjes verloren, met 13 weken en met 19 weken. Eerste kindje had een afwijking en stierf door die afwijking. Tweede kindje is wel onderzocht, maar niets kunnen vinden. Ik denk wel dat de conditie van haar lijf van invloed kan zijn geweest: het was de 3e zwangerschap in vrij korte tijd, bij een vrouw van 40+. Dat dacht ze zelf overigens ook, dus ze heeft toen even rust ingelast en is nu net weer zwanger, (en nu gaat alles weer zoals bij de eerste zwangerschap en lijkt alles echt goed af te gaan lopen :)).
    Maar goed, ik denk dat het van invloed KAN zijn. Er zijn natuurlijk zat situaties waarin heel andere factoren van invloed zijn.

@hechting: ik zat hier ook te klapperen met mijn oren dat kids die in hun eigen bed slapen vanaf het begin, meer zelfvertrouwen zouden hebben. Dat is echt klinkklare nonsens: voldoende zelfvertrouwen komt voort uit een veilige hechting met je ouders. Die hechting KAN in orde zijn als een kind in eigen bed slaapt, maar juist dat feit KAN de hechting ook om zeep helpen... (als een kindje bijvoorbeeld veel huilt en ouders toch maar laten huilen, omdat het CB dat roept).

Thirza was een hiulbaby en sliep gewoon bij mij als dat nodig was. Ondanks alle ellende en ziekigheid die ze al gehad heeft, is ze een erg vrolijk kind en straalt dat ook uit, tot grote verbazing van onze CB-arts een tijdje terug. Tja, veilig gehecht he? ;)
    Kids met een veilige hechting hebben trouwens MEER last van verlatingsangst, dus die fases, (bekend bij 9 mnd, 1,5 jaar en evt bij 2,5 jaar ook weer geloof ik zo uit m;n hoofd), zijn zwaarder als je kind goed gehecht is, en dan heb je dus meer drama's en huilen, enz. Hardstikke gezond dus! :)
    (Heb zelf een neefje dat nergens last van had: behalve een traumatische bevalling en een tijd in de couveuse, (zijn moeder had HELPP-syndroom), heeft hij nadien ook te weinig veiligheid gehad: er was sprake van mishandeling van zijn moeder door zijn vader en vader had nogal vreemde manieren van doen in het omgaan met zijn zoon. Kind kroop en kruipt werkelijk bij jan en alleman op schoot, (op een ongezonde manier dus). Nou, doe mij dan maar een kind dat zich van verlatingsangst enzo de longen uit z;n lijf brult ;)).

@nachtvoedingen: zo vaak voeden 's nachts kan echt duiden op dat er wat mis is he? Wij hadden het hier ook, en Thirza bleek KMA, eczeem en steeds oorontsteking te hebben...
    Onze kinderarts zei: een gezond kind gaat gewoon slapen 's nachts, die wil helemaal niks meer dan, dat komt 's ochtends wel weer. Een nachtvoeding op deze leeftijd is verder helemaal niet gek, maar 4 keer is wel een beetje veel en KAN (hoeft niet uiteraard), duiden op andere problemen, waardoor je kindje zo vaak jouw nabijheid nodig heeft 's nachts.
    Maar kan ook een fase zijn die weer over gaat natuurlijk. Ik zou je iig wel adviseren om eens een check te doen als het zo vaak voeden 's nachts aan blijft houden.
    Overigens is dat ook een oorzaak voor minder willen eten overdag he? Merkten we hier aan Thirza ook: als ze 's nachts slaapt, eet ze overdag beter. Logisch ook wel natuurlijk :) Als jij 's nachts gaat lopen eten, heb je bij 't ontbijt ook minder honger ;)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn 5 miskramen waren duidelijk het gevolg van een lichaam dat het niet aankon.

6. Gabrielatje

ach ja de een vindt juist dat het ander positieve ofwel negatieve dingen veroorzaakt en de ander dus juist anders om.... Somsklinkt laten huilen alsof je je kindje in de steek laat ofzo,maar ik heb ervaren dat mijn dochtertje dus veel verschillende huiltjes heeft en ik precies weet bij welk huiltje ik naar haar toe moet en welk huiltje om in slaap te komen is.

Ik zelf vind dat er meerdere wegen naar Rome zijn en naar mijn idee is elke weg uniek voor een uniek kind (dat ze natuurlijk allemaal zijn ;)) dus tja goed of fout daar kijk ik niet naar en oordeel ook niet over anderen, wel vind ik het fijn andermans ervaringen te lezen en om t wel of niet toe te passen bepaal ik zelf. Soms komen mensen een beetje over alsof je niet het beste voor hebt met je kind en dat vind ik wel eens vervelend aangezien ik ALLES voor mijn kind over heb plus mensen horen een ding en oordelen al terwijl ze je niet eens kennen. Wat voor het ene kind wel werkt hoeft voor het andere niet te werken en de oorzaak hoeft niet altijd meteen bij de ouders gelegd te worden. Sorry erg offtopic, maar dat zat mij even dwars.

7. Gabrielatje

Stom is dat, ik ben natuurlijk al talloze keren ongi geweest, maar het is nu al ruim achttien maanden geleden dus ruim anderhalf jaar :$ dus weet het niet meer zo heel goed:)

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Gelige afscheiding voorbode van menstruatie denk ik niet.
    Denk wel dat je cyclus weer op gang komt, heb jij mazzel!;)

Er is geen goed of fout. Ik heb het afgelopen jaar ontzettend veel geleerd en zal dezelfde dingen zo weer doen omdat mijn kind daar baat bij had. Ik heb een soortelijk ventje als Ireen heeft; net zo prikkelgevoelig en slaapt alleen in zijn eigen bed in het donker en de stilte en met de deur dicht. De eerste maanden op mijn borst en dan 's nachts in de wieg, maar nooit bij mij in bed en dat vond ik best weleens jammer, maar voor het kind was dat niet het beste.
    Laten huilen is ons nog nooit langer dan 5 minuten gelukt, nog nooit. De een vind dat overbezorgd, de ander zegt dat je daar watjes mee kweekt. Ene oor in, andere uit; 't is mijn kind en niemand kent hem zo goed als ik en dat geldt ook voor jou en jouw kind!;)

9. Gabrielatje

@zogelukkig ja precies dat bedoel ik. Nou hoop dat je gelijk hebt over dat mijn cyclus weer opgang komt,

overdags zit ik nu met voedingen tussen 5 en 6 uur en in de nacht om de ongeveer 2 uur dus beetje vreemd....maar nu eet ze dus wel goed :D yeahh maar in de nacht komt ze best vaak, zo'n 4 keer en overdags nu 2 a drie keer....terwijl ik dus eerst op 8 a 9 zat....is pas sinds een paar dagen maar toch ben ik al heel blij zo. Denken jullie dat met zo'n 7 voedingen je menstruatie op deze manier weer opgang gaat komen?

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kijk en DAT is je kind verstaan: aan het huiltje horen of je inderdaad wel of niet nodig bent!

11. Gabrielatje

Thanks Dirksmama

Deel Deze Pagina