Advies hond

Discussie in 'De lounge' gestart door riga01, 30 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riga01

    riga01 Bekend lid

    28 apr 2010
    977
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    hoi dames,

    Wij hebben nu ruim 1,5 jaar een chihuahua van 4 jaar oud. Die altijd zindelijk was en alles netjes buiten deed. Maar sinds een paar maanden doet hij het steeds vaker in de gang precies voordat ik hem wil uitlaten. Hij gaat 4x per dag naar buiten, is bij de dierenarts geweest om te kijken of het medisch zou kunnen zijn en dit is niet het geval. Je zou kunnen denken enthousiasme, maar het uitlaten is al 1,5 jaar hetzelfde. Hij heeft niets spannends meegemaakt buiten of traumatisch.

    Straffen is lastig want het is een heel gevoelig hondje en gaat door angst nog meer plassen. Maar het is ook niet de bedoeling dat ik het negeer en hij gaat denken dat het wel prima is. Nu til ik hem wel regelmatig op en pas buiten neerzetten, dat gaat wel als ik optijd ben. Maar heb straks een kinderwagen mee en nog een grote hond. Het is gewoon de bedoeling dat hij kan meelopen zoals altijd.

    Mijn opties zijn even op...heeft iemand een idee of tip hoe ik dit weer een beetje normaal kan krijgen:rolleyes:

    (Dierenarts geeft als tip om snoepjes buiten te geven als hij daar plast. Maar dat doe ik nu ook al een maand en nul effect)
     
  2. Wen86

    Wen86 Fanatiek lid

    12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Optillen en buiten pas neerzetten. Ze hebben dan een soort plasrem.

    Anders zou je een Gedragstherapeut kunnen proberen.
     
    riga01 vindt dit leuk.
  3. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Voor je gemak: leg zo puppy plasmat neer.
    Bij de action 7 stuks rond €1.

    Mijn hondje wilt soms ook liever binnen plassen dan buiten. Zeker als het donker is, of als het regent. Maar ja, ze moet toch mee ivm de andere hond.
     
    riga01 vindt dit leuk.
  4. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Zou het door je zwangerschap kunnen komen? Dat je hondje daarop reageert.. aangezien je ook zegt dat het een gevoelig beestje is. Geen ervaring met zo’n reactie hoor, dus ik weet niet wat je eraan kunt doen..
     
    riga01 vindt dit leuk.
  5. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Ik zou het wel negeren
    Die heeft bij ons wel gewerkt

    gewoon schoonmaken en niks er van zeggen en in je gedrag niks laten merken dat je het vervelend vind

    lastig he!
    Kwerd er ook echt knetter gek van
     
    riga01 vindt dit leuk.
  6. Milaaaaa

    Milaaaaa Actief lid

    4 sep 2015
    120
    8
    18
    Die van ons was door de fokker geleerd op matjes te plassen.

    Ze is nu 6 en doet het nog steeds... wel makkelijk als we dagje weggaan.
     
    riga01 vindt dit leuk.
  7. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Hier dacht ik ook aan. Deed onze hond van destijds 3 ook tijdens mijn eerste zwangerschap. Na de bevalling was het over.
    Anders mogelijk een kattenbak neerzetten mocht je echt denken dat hij het gewoon niet meer kan ophouden?
     
    riga01 vindt dit leuk.
  8. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Binnen plassen negeren en buiten plassen blijven belonen. Je kunt het belonen bijv ook doen door pas na het plassen buiten een spelletje met hem te doen ipv alleen maar brokjes/snoepjes oid.

    Mogelijk kun je het ook doorbreken door tijdelijk vaker uit te gaan en dat dan weer terug uit te bouwen naar 4 maal per dag.
     
    riga01 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina