Advies nodig; welke Koeka deken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tejas, 20 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tejas

    Tejas Actief lid

    15 sep 2015
    102
    67
    28
    Vrouw
    Hallo dames,

    Ik heb jullie advies nodig. Ik ben helemaal verliefd op de Koeka dekens. Ze zijn echter vrij prijzig dus ik wil een deken waar ik het meeste profijt aan heb.

    Ik twijfel enorm tussen de volgende 2
    * Ledikantdeken wafel/teddy
    Ledikantdeken wafel/teddy Oslo | Koeka webshop
    *Ledikant dubbeldeken
    Ledikant dubbeldeken wafel Amsterdam | Koeka webshop

    Ik heb de linkjes erbij geplaatst zodat het wat duidelijker wordt. In eerste instantie dacht ik dat je het meeste profijt had aan de dubbeldeken. Aangezien dit 2 dekens zijn die je aan elkaar klikt. Dus samen voor de winter en enkel voor in de zomer. Maar nu zag ik dat ze bij Koeka TOG rating aangeven (voor welke temperatuur de deken geschikt is). Ik ben nu bang dat de dubbeldeken te koud is voor de winter.

    De wafel/teddy deken is zeker geschikt voor in het voor-, najaar en de winter. Alleen voor de zomer is deze veel te warm, denk ik.

    Mijn vraag is dus heeft iemand ervaring met 1 van deze dekens en is in de zomer enkel het ledikantlaken wellicht voldoende? :( Het is bij ons boven namelijk meestal vrij warm in de zomer.

    Alvast bedankt.
     
  2. IH5

    IH5 Niet meer actief

    We hebben de dubbel deken van Koeka en het zijn beide laagjes van wafelstof. Niet heel dik maar voor een klein baby'tje vouw ik het nog eens dubbel en heb je dus vier lagen.

    Ik heb ook de valencia, die is echt veel dunner.

    De teddy variant heb ik niet.
    Als het koud is, kun je het altijd nog combineren met een extra laagje. En in de zomer 1 vd 2 lagen van de dubbele deken weglaten. Of kindje alleen in een slaapzak leggen. Zelf vind ik het een fijn product.
     
  3. Patri1982

    Patri1982 Fanatiek lid

    5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ik heb om eerlijk gezegd maar heel weinig gebruik gemaakt van dekens. Toen mijn zoon in een slaapzak kon, ging hij er meteen in. Ik had echt een hekel van dat instoppen. Daar werd hij ook wakker van. Ik zou dus even wachten met het kopen van een deken van koeka. Koop liever een goedkopere deken en dan kan je zelf zien of je het prettig vindt.
     
  4. Romymama

    Romymama Fanatiek lid

    2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Dit! :)
     
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.907
    3.324
    113
    Dit is ook precies de reden waarom ik nog steeds twijfel om een koeka deken aan te schaffen.
    Zeker als je van plan bent eerst een wiegje te gebruiken.
    Tegen de tijd dat je kleine dan in de ledikant gaat, gebruik je waarschijnlijk alleen nog maar een slaapzakje, met eventueel een lakentje.
    En dan heb je een heel mooi duur dekentje die je niet gebruikt.
     
  6. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Ook hier... Ik had vier dekens gekocht, 2 ledikant en 2 wieg. Ze ging hier al met 4 weken in een slaapzak, omdat ze al aan het draaien was en met haar hoofdje onder de deken terecht kwam.
    Ze heeft tot een aantal maanden geleden in een slaapzak gelegen (tot haar 3e jaar) en ligt nu onder een dekbed.
    Ze zijn supermooi, maar ook zonde van je geld. Koeka speelt handig in op onze hormonen...

    (En het antwoord op je vraag: ik zou de teddy doen, gewoon omdat ik die mooier vind :))
     
  7. Tejas

    Tejas Actief lid

    15 sep 2015
    102
    67
    28
    Vrouw
    Dames dankjewel voor jullie advies. Ik had er inderdaad nog niet over nagedacht dat ze straks ook gewoon in een slaapzakje kunnen en dit misschien zelfs nog prettiger vinden ook.

    Ik heb in ieder geval geen wieg. De kleine zal dus wel meteen in het ledikant komen te liggen.

    @Youtan, wat zeg je dat mooi. Koeka speelt handig in op onze hormonen :D Persoonlijk vind ik de Teddy ook net wat mooier. Is sowieso in veel meer kleuren te verkrijgen. Maar moet uiteraard ook praktisch denken.

    @IH5, fijn dat je jouw ervaring wilt delen m.b.t. de dubbeldeken. Ben eind februari uitgerekend dus dan zou de kleine in de zomer sowieso ook in een slaapzakje kunnen.

    Moeilijk, moeilijk. Ben in ieder geval helemaal 'verliefd' op al die mooie spulletjes.
     
  8. Poohbear82

    Poohbear82 Fanatiek lid

    12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Hou er ook rekening mee dat de tog geen rekening houd met de dikte van de kleertjes die je baby draagt. Een romper met lange mouw, dikke pyjama en een lakentje er bij zal in de meeste gevallen echt wel genoeg zijn, of je moet een heel koud huis hebben.
     
  9. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik heb de deken ook relatief kort gebruikt. Een slaapzakje was prettiger. En daar kon hij al heel snel in.
     
  10. ikkemijik

    ikkemijik Actief lid

    22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn koeka dekens (1 gewone wiegdeken en 1 teddy ledikantdeken) 2e hands gekocht en heb een teddy wiegdeken van mijn moeder gekregen. Die laatste wil ik voornamelijk gaan gebruiken als wikkeldoek of dekentje in de wandelwagen.

    2e hands zijn ze nog leuk betaalbaar en je raakt ze voor datzelfde geld ook wel weer kwijt als je toch een slaakzak kind blijkt te hebben :)
     
  11. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    Ik heb 5 maanden de koeka teddy in bed gehad. Sindsdien slaapt zl in een slaapzak. Heerlijk deken is het. In de zomer idd te warm, maar toen dus al een slaapzak in gebruik.

    Ik wilde perse het deken hebben omdat ik het mooi in het kamertje vond met het Aankleedkussen er ook bij;) nu hangt het deken decoratief over het bedje. Misschien dat we het over een paar weken weer eens gaan proberen te gebruiken. Zl is nu wat rustiger in zijn slaap dan voorheen.
     
  12. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Ik heb die ledikantdeken met 2 lagen, het leek mij iets geweldigs maar voor de winter vind ik het véél te dun!

    Ik heb 2 Teddy wiegdekens, liggen nu in haar ledikant. Ze heeft een slaapzak om, maar over haar beentjes leg ik een dekentje, lekker warm (Frisse kamer).
    Zijn hele fijne dekens!
     
  13. Tejas

    Tejas Actief lid

    15 sep 2015
    102
    67
    28
    Vrouw
    Dankjewel voor het delen van jullie ervaringen. Ik ga voor de Teddy variant. Mocht de deken niet veel gebruikt worden dan kan ik hem ook nog altijd gebruiken voor onszelf op de bank :D

    Heb toevallig vandaag van mijn moeder een slaapzakje voor de zomer cadeau gekregen. Voorlopig kan ik dan in ieder geval vooruit.
     
  14. sas27

    sas27 Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Wij hebben voor alle 2 de kids de dubbeldekken
    Idiaal!!
    In de zomer 1 deken en als het koud word klik je hem er weer op
    Mooie kwaliteit
    Ben er blij mee

    Teddy heb ik ook gehad, maar deze vond ik te warm zeker met slaapzak erbij
     
  15. meen88

    meen88 Bekend lid

    6 jan 2014
    517
    389
    63
    Heee Tejas,

    Deze vraag had ik nou ook hahaha, ik lees dus graag even mee. Heb je het inmiddels al aangeschaft?
     
  16. Tejas

    Tejas Actief lid

    15 sep 2015
    102
    67
    28
    Vrouw
    Hoi meen88, leuk :).
    Ik heb de deken nog niet aangeschaft. 7 oktober hebben we de 20 weken echo. Hopelijk krijgen we dan ook te horen of we een meisje of jongen krijgen. Kan ik daarna direct naar de winkel rennen ;) wil de kleur namelijk een beetje aanpassen. Ik heb in ieder geval wel besloten om voor de teddy variant te gaan.
     
  17. Bloeem

    Bloeem Actief lid

    28 nov 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    De teddy is inderdaad te warm voor de zomer, de dubbeldeken lijkt mij te koud voor de winter. Ik heb (met de derde op komst) twee enkele ledikantdekens in huis, een teddy-ledikantdeken en een teddy-wiegdeken. Ben ook eind februari uitgerekend en wil voor deze baby nog een eigen wiegdekentje van teddy. Daarna gaat ze onder een enkele ledikantdeken, die ik toevallig gisteren heb gekocht in de kleur van haar kamertje. Ik heb altijd de slaapzakjes in combi met een dekentje gebruikt, omdat mijn meisjes wakker werden van de kou. Nu wonen we in een ander huis dus wacht ik het nog even af voordat ik nog meer dekens ga kopen.
    Ik zou als ik jou was gaan voor de teddydeken. Kwaliteit is super, al mijn Koekaspul is nog heel mooi, al zijn sommige items al ruim vier jaar in gebruik.
     
  18. EdelHertje

    EdelHertje Niet meer actief

    Ik zou voor de Teddy gaan.
    Mijn ervaring is dat je in de zomer sneller een slaapzakje als deken gebruikt in plaats van een echte deken.

    Ik heb de teddy deken echt overal voor gebruikt en ging ook overal mee naartoe. Heerlijke deken.
     

Deel Deze Pagina