advies/tips gevraagd over de sitautie

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door Kwarktaartje1992, 30 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwarktaartje1992

    Kwarktaartje1992 Nieuw lid

    30 sep 2017
    2
    0
    1
    Vrouw
    Het is een lang verhaal maar probeer het zo kort mogelijk te houden..

    Sinds het begin van naar zijn ik en me ex uit elkaar we hebben samen een dochtertje van 2.
    ik ben het huis uitgezet en moest terug bij me ouders gaan wonen.
    ze verblijft op dit moment bij mij en om het weekend naar me ex toe
    Hij doet er alles aan om zijn dochtertje te krijgen en van mijn af te pakken. hij zet alles op het speel hiervoor hij ziet alleen niet dat zijn dochtetje hier onderleid.
    er komt een rechtzaak aan voor een omgangsregeling wij komen hier niet met elkaar uit.... helaas

    ik heb al een tijdje een nieuwe vriend hij heeft zelf geen kinderen. alleen het probleem is we wonen wat verder uit elkaar hij heeft een huis ect we hebben het wel over verhuizen gehad dat hij richting bij komt maar dat kan hij niet zegt ie waardoor onze relatie ook niet zeker is.
    ik heb nog geen huis wel urgentie aangevraagd en woon bij me ouders
    wij zijn daar vaak ook in de weekende ect bij me vriend en wil daar naar toe verhuizen alleen mijn ex geeft geen toestemming om te verhuizen daar naar toe. hij gunt niemand het gelukt daarin meer behalve zich zelf.
    tot dit tijd zit ik vast want bij me ouders wonen is geen optie meer. bij mij vriend wonen kan eigelijk ook niet want mag daar niet aan het werk....
    mijn ex houd alles tegen op welke manier dan ook.... alles staat stil tot na de rechtzaak en wat die bepaald.
    wie heeft er ook in zo vergelijkbare situatie gezeten??
    tips en adviezen zijn welkom...
     
  2. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.777
    2.677
    113
    Noord-Holland
    eerlijk? je bent dus 9 maanden uit elkaar, hebt in die tijd een nieuwe vriend gekregen, je ziet hem door afstand niet supervaak maar jullie willen nu wel gaan samenwonen en dat je dochtertje dan meegaat.... zou je niet eerst eens een stabiele situatie voor je kind creëren?! jij en zij samen. met om en om haar vader. wat doe je voor haar? zorg dat zij rust krijgt en vertrouwen. en als t dan over een tiiiiijdje nog steeds zo leuk is met je nieuwe vriend denk je nog eens aan samenwonen.. mss.. maar nu eerst denken aan je kind.
     
    LolaBloem, lies276, masami en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Fabje123

    Fabje123 Bekend lid

    9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Ik vind dat je wel heel erg in de slachtofferrol zit. Jouw ex zit jouw geluk in de weg? Expres? Joh, waar er twee vechten hebben er twee schuld. Altijd.

    En er is 1 iemand die in ieder geval niet schuldig is en dat is je dochtertje. Zij moet nu voorop staan, zoals hierboven al genoemd.

    Dus: kruip uit de slachtofferrol en kijk naar wat je wél kunt doen ipv wat niet. Zoals goed contact houden met je ex, eigen woonruimte vinden voordat je halsoverkop bij iemand intrekt die je dochtertje nauwelijks kent.

    Sorry als ik wat bot overkom, maar dit is wat ik ervan denk....

    Succes en veel wijsheid gewenst!
     
    Robijn89 en flipflop vinden dit leuk.
  4. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.660
    204
    63
    Parttime logistiek
    Ben het wel eens met het bovenstaande.

    Ik heb in een soort gelijke situatie gezeten. Vader van m'n zoontje en ik zijn ook uit elkaar. Heb ook tijdelijk bij m'n moeder in gezeten. En alles op alles gezet voor een huis en gekregen. Ook sinds een tijd een nieuwe vriend. Die hier in het weekend is. En soms ook niet. Zijn vader heeft vanaf dat ik weg ben al een ander maar die had ie al in de zwangerschap maar ook die is er niet altijd bij als mijn zoontje daar is. En dit doen we puur voor ons zoontje.

    Wat nu vooral belangrijk is. Is je dochtertje en jou contact met haar vader.
    Eerst een plek voor haar en jezelf. De rust terug krijgen en niet gelijk samenwonen. Je gooit haar dan bot gezet bij iemand in die ze nauwelijks kent en gelijk weer een hele andere situatie. Weg bij opa en oma en dan moet ze haar mama weer delen met iemand anders
    Creeer een stabiele omgeving voor je dochter. Wacht de rechtszaak af. Zorg dat het contact met haar vader goed is. Voor jou een hele rust en voor haar helemaal. Dan word het leven een stuk makkelijker.

    Nu niet denken aan wat jij wilt maar wat zij wilt haar mama en haar papa. Dan niet met mekaar maar wel de rust die ze nodig heeft. Wil je na een tijd nog samenwonen dan moet je dat rustig aan doen. Niet gelijk nu. Je heb een grote prioriteit en dat is je dochter.

    Succes en wees verstandig
     
    lies276, Robijn89 en flipflop vinden dit leuk.
  5. Kwarktaartje1992

    Kwarktaartje1992 Nieuw lid

    30 sep 2017
    2
    0
    1
    Vrouw


    Missschien heb ik het niet helemaal duidelijk neergezet
    Mijn dochtertje kent mijn vriend vrij goed ze zien elkaar weekenlijks en kunnen goed met elkaar opschieten.
    We zijn van ze zomer mijn zijn 3e op vakantie geweest ect dus dat zit allemaal wel goed.
    ik trek nooit zomaar hals overkop bij me vriend in als ik dit zelf ook niet 100% zeker zou weten. Of er achter zou staan.
    Ik ben druk bezig met een huisje zoeken ik hoop dat ik deze snel kan krijgen voor onze rust en zodat wij ook weer verder kunnen
    Mijn dochtertje staat voorop en dat zal altijd zo blijven.
    Mijn dochtertje ziet elke week haar vader mijn ex en ik zal haar dat ook niet ontnemen.
    De rechtszaak is onder tussen geweest en er is een voorlopige omgangsregeling getroffen.
    Nu ga ik verder kijken hoe we dit goed op de baan kunnen zetten.
     
  6. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.660
    204
    63
    Parttime logistiek
    @Kwarktaartje1992
    Dat haalde ik inderdaad niet uit je openingspost.
    Dat is alleeb maar fijn want dat zie ik hier ook.
    Zodra je straks een huisje heb dan zie je het ook pas goed want bij je ouders is toch anders weet ik zelf.

    Hopelijk kunnen jij en je ex een goeie omgangsregeling opbouwen en het contact. Alles voor je kleine meid.

    Heel veel succes en hopelijk dat je straks de rust terug heb
     

Deel Deze Pagina