advies voor hongerige baby?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mandy1, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hoi mijn zoon is nu 3 weken en vanaf dag 1 al erg hongerig. wij zijn met 1,5 week overgestapt op voeding voor hongerige baby's maar hij blijft hongerig. hij heeft nu nog 7 soms 8 flesjes van 120 cc de laatste avondfles doe ik nu zelfs 130 in omdat hij s'nachts anders ook om de 2,5 uur komt. als hij de fles leeg heeft begint hij naar 1,5 uur al te zeuren voor een nieuwe (je merkt echt dat hij honger heeft) meestal kan ik het nog rekken tot 2,5 uur maar dan is het echt krijzen! hij neemt geen speen, neemt ook geen genoegen met mijn vinger ja heel eventjes, als ik ga wandelen is hij maar even stil maar begint dan weer. hij krijgt trouwens nutrilon forte.
    heeft iemand tips wat ik hieraan kan doen, want hij krijgt al teveel voeding.
     
  2. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hoelang doet hij over de fles. meer dan 20 minuten?

    Wat gebeurd er als je 10cc extra water in de fles doet? (misschien is het dorst)

    Is het geen maagzuur, dat hij wil drinken om dat zuur weg te krijgen?
    Of krampjes, want zuigen helpt de pijn van de krampjes te verminderen..

    Wij hebben nutriton (johannesbroodpitmeel) bij de voeding ingedaan. Dat verdikt het en werkt tegen spugen. Maar het helpt soms ook tegen de honger. Hier in ieder geval wel. Al was dat wel wat later dan jou zoontje..

    Ik heb destijds de nutrilon lijn gebeld, en daar ben ik goed geholpen. Beter dan de adviezen van het CB!
     
  3. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hij heeft in het begin last gehad van darmkrampen maar ik ben ervan overtuigt dat dit echt honger is want hij hilt heel anders. met de darmkrampen kon ik hem stil krijgen door mijn vinger in zijn mond te doen voor de zuigbehoefte maar die wil hij nu niet omdat hij merkt dat er niets uitkomt. ik ben verandert van fles voor de krampjes, hij had eerst de aventfles maar die dronk hij met 3 min. leeg. ik heb nu de dokter bronfles en die had hij met 8 min. leeg nu met de forte voeding doet hij er 12 tot 15 min. over. de 10 cc extra water heb ik nog niet geprobeert.
     
  4. Klevkin

    Klevkin Bekend lid

    26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    ik zou als ik jou was ook de johannesbrood pitmeel proberen, want hij drinkt zijn fles te snel leeg. Mijn dochter heeft dit ook gehad, ze krijgt ook volledig forte en JBPM. Zo spuugt ze niet (ze heeft reflux) maar ze drinkt de fles ook minder snel leeg omdat het dikker is.

    Bij haar hielp het echt dat ze minstens 20 minuten over een fles deed ipv 10 minuten. Het is net als met ons eigenlijk, hoe langzamer je eet, des te sneller zit je vol.
    Als je er alleen water bij doet wordt het nog dunner en zal hij de fles nog sneller leeg hebben.
     
  5. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat is wel kort.. Eigenlijk moeten ze zo'n 20 minuten zuigen per fles om aan hun zuigbehoefte te voldoen..
    Een fokspeen achteraf pakt hij ook niet?

    Misschien een kleinere speen als die bestaat?
    En anders inderdaad nutriton, dat maakt het dikker. Dus moeilijker te drinken. Dan moet hij echt zijn best doen, en is hij meer voldaan.
    Nutriton mag gewoon vanaf de geboorte. Dus dat kan je proberen..
     
  6. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hij heeft niet door hoe hij de fopspeen in zijn mond moet houden. bedankt voor de tips dan moet ik maar eens nutriton of johannesbrood pitmeel proberen.
    hij heeft de kleinste speen op de fles.
     
  7. Klevkin

    Klevkin Bekend lid

    26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    De fopspeen kan je hem leren :) door eerst even je vinger erop te houden tot hij hem goed vacuum heeft :) zo werkte het bij mijn dochtertje ook :) (en soms nog wel)
     
  8. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Fopspeen was hier eerst : flink laten zuigen op onze pink, en dan als hij goed beet had, snel de speen en pink verwisselen. Dan zoog hij gewoon verder op de speen..
     
  9. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ja dat probeer ik ook steeds maar hij tuft hem zo weer uit, hoe hard en goed hij ook op mijn vinger zuigt.
     
  10. Klevkin

    Klevkin Bekend lid

    26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    Heb je al andere merken geprobeerd?? Mijn dochter was in het begin zeer specifiek over het merk speen.
     
  11. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Nutrilon hongerige beebies voeding, had lang niet zulk goed effect als Friso voor hongerige baby`s bij mijn 1 dochter...Dus wellicht een overstap proberen waard?..

    Ik ga met nr 2 in ieder geval weer meteen over Friso
     
  12. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
  13. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb er 1 van bibi geprobeerd en 1 met een dikkere speen volgens mij heet het merk MAM.
     
  14. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    @grassprietje als ik over zal stappen op friso krijgt hij dan niet weer last van krampjes?
     
  15. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Mandy, tegen krampen werkt sap-simplex (voornamelijk in oost nederland te verkrijgen of via de st joseph apotheek op i-net) of infacanol...SAp-simplex is wat dat betreft echt wonder spul, krampjes verdwenen als sneeuw voor de zon...

    tuurlijk bestaat de kans dat de krampje erger worden, maar dat een risico het overwegen waard denk ik...
     
  16. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    infacanol hebben wij gebruikt het werd inderdaad eerst iets erger maar later hielp het wel iets. nu zijn de krampen al een heel stuk minder, wel blijft hij heel hongerig. ik moet morgen naar het cb en ga dan vragen of ik dat johannes.... mag gaan gebruiken of iets anders. hij krijgt nu 7 a 8 flessen van 125cc de laatste avondfles geef ik zelfs 130 cc, dat ging even goed want hij ging s'nachts ook 7 uur door maar nu komt hij s'nachts ook al na 4 uur en overdag na 2,5 uur.
     
  17. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    johannes broodpitmeel heeft als doel om de voeding in te dikken, zodat spugen minder wordt..Het geeft GEEN voller gevoel...

    Maar goed wellicht heeft het cb andere tips voor je..ik denk altijd maar zo, voeding voor hongerige babies bestaat niet voor niks ;)
     
  18. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    grassprietje,
    Hoe verklaar je dan dat mijn zoontje zonder JBPM 6 flessen a 200 nodig had, en met JBPM maar 5 flessen a200.. Hij kwam gewoon om de 3 uur, ipv om de 4 uur..
    Het duurt gewoon langer voordat het uit de maag is, en dus geeft het langer een vol gevoel..
     
  19. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    JBPM zorgt ervoor dat de voeding juist sneller verteerd wordt (een soort van laxerende werking) zodat het minder snel de kans heeft om omhoog te komen (tegen hevig spugen dus)

    Wellicht zijn er andere factoren in het spel bij jouwn kindje, maar dat het aan de jbpm zou liggen, is wetenschappelijk gezien niet te verklaren :)
    Dat het bij jouwn zoontje wel goed werkt (op welke manier dan ook) is dan ook mooi genomen zeg ik maar;)
     
  20. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik ben bij het cb geweest en ik mag gewoon de flessen verhogen naar 150cc, waarschijnlijk laat het dan meer tijd ertussen en vervalt er 1 fles.
     

Deel Deze Pagina