Advies?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door geneeke, 13 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Zoals benoemd hierboven, eigenlijk geen idee wat ik hiermee wil bereiken wellicht gewoon even van me afschrijven en misschien advies.

    23 Juli zullen mijn vriend en ik eindelijk gaan trouwen. Wij zijn ook sinds vorige maand (weer) bewust bezig voor een tweede kindje. Najaar 2018 al begonnen maar in November te horen gekregen dat mijn moeder terminale kanker heeft, daarom toen even een pauze genomen.

    Nu weet ik natuurlijk dat de kans (hopelijk) erin zit dat ik zwanger ben als we gaan trouwen, hier moet ik natuurlijk rekening mee houden als ik de jurk ga uitzoeken wat dus a.s. zaterdag gaat gebeuren.

    Nu heb ik eigenlijk best wel wat “symptomen” naar mijn idee. Heel erg moe zo erg dat ik zittend in slaap val.. wat ik bij mijn zoontje ook erg had voor ik positief testte plus ik heb 2 aftes tegelijk in mijn mond sinds een paar dagen (heb ik echt al maanden niet meer gehad). Ook een rommelige en onrustige buik..

    Mijn nod is 20/21 februari wat dus pas volgende week woensdag/donderdag is. Echter twijfel of ik een early test zal doen zaterdagochtend? Dan weet ik wel al echt waar ik aan toe ben met de jurk mocht hij positief zijn..
     
  2. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ja zaterdag kun je wel een predictor early doen . Dan zit je op 9 of 10 dpo.
     
    geneeke vindt dit leuk.
  3. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ik lees veel over de Predictor early inderdaad. Maar als je zo vroeg positief test, heb je dan niet grote kans dat het alsnog misgaat en het een menstruatie wordt? Daar twijfel ik meer over..
     
  4. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.918
    3.968
    113
    Vrouw
    Symptomen krijg je pas na innesteling (6-12 dagen na eisprong) , dus ligt er een beetje aan wanneer je je eisprong hebt gehad. Rommelige buik zou ook door een laat ei kunnen komen. Heb je ovulatietesten gebruikt of je temperatuur bij gehouden? Heb je tijdens de pauze hormonale anticonceptie gehad? Want dan zou het ook kunnen dat je cyclus nog op gang moet komen.

    Je kunt altijd een predictor doen, maar die werkt vaak pas vanaf 9 dpo, dus dan moet je er wel vrij zeker van zijn dat je ei de 6e of 7e gesprongen is. De kans dat het mis gaat veranderd niet door een vroege test. Het enige verschil is dat je weet dat er iets is mis gegaan.

    Ga voor je duimen!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  5. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Het kan altijd fout gaan. Ik zou voor iets kiezen wat nog makkelijk aan te passen is indien je voor die tijd zwanger raakt. En je zou dan met een early kunnen testen :)
     
    geneeke vindt dit leuk.
  6. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Ik heb op acht dpo met middag urine positief getest, predictor early. Je kan het altijd proberen, is die negatief dan kan je nog wel gewoon hoop houden!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  7. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Dank allemaal voor de reactie’s. Ik ga vanavond even gericht reageren, nu op werk lukt dat niet. :)
     
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik testte op 8 dpo positief.
    Je kan zaterdag wel testen met de early.
     
    geneeke vindt dit leuk.
  9. SammyD89

    SammyD89 Lid

    17 jan 2019
    49
    60
    18
    Vrouw
    Directeur MKB
    Amersfoort
    Ik heb mij laten vertellen dat 50% van de bevruchte (ingenestelde) eitjes vooralsnog afgestoten wordt. Om die reden heb ik het zelf niet zo op vroege zwangerschapstesten. De kans is toch nog behoorlijk groot dat je jezelf blij maakt met een dooie mus (sorry voor de uitspraak). Succes in elk geval :thumup:.
     
    MamaZijnIsDeBom en geneeke vinden dit leuk.
  10. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Nee heb niks bijgehouden omdat mijn cyclus altijd heel regelmatig was na het stoppen met de pil. (Ook toen ik zwanger werd van mijn zoontje na bijna 10 jaar pilgebruik) Ik weet dat dat geen garantie is maar mede daardoor denk/hoop ik dat dat vooralsnog zo is.

    Mocht het deze maand niet raak zijn denk ik wel dat ik ovutesten ga gebruiken om een beter inzicht te krijgen.
     
  11. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Wellicht beetje dom neergezet, weet natuurlijk dat het altijd nog mis kan gaan. Bedoel meer inderdaad dat je het dan ook weet mocht het voor de menstruatie nog gebeuren..
     
  12. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ja precies dit dacht ik dus ook, dat is eigenlijk wat ik bedoelde maar nogal lomp verwoord.

    Ik denk dat ik het ga proberen uit te zitten voor woensdag/donderdag
     

Deel Deze Pagina