Aerosleep maakt koud?

Discussie in 'Babyuitzet' gestart door CharH, 22 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CharH

    CharH Lid

    12 apr 2015
    11
    0
    1
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Graag hoor ik jullie ervaringen over aerosleep tov koude baby's en wakker worden snachts.

    Vorige week heb ik zl van ruim 13 weken een keer getempt omdat hij kouder aanvoelde en erg snel wakker werd. Speentje was zeker niet afdoende. Hij is altijd al een wat koelere baby geweest, maar zn temp zat nu op 36.2 dus heb ik hem een vestje aangetrokken. Daarna sliep hij heerlijk en wat langer door dan de nachten daarvoor.

    Vannacht weer, 3uur na avondvoeding (bv) al wakker. Hij voelde weer kouder aan dus getempt. Weer 36.3, dus weer zn vest aan: jaahoor sliep zo bijna 6uur.

    Nu ben ik wat gaan lezen en idd Aerosleep (ik heb de topper) zorgt voor goede luchtcirculatie en dat je baby het niet te warm krijgt snachts..
    Volgens mij krijgt mijn zoon het juist te koud snachts. Zeker nu de nachten kouder worden.
    Kamertemp: 18 graden
    Flinke vent, dus hij heeft wel reserves.
    Romper lange mouwen, broek, sokken + shirt (vaak) van overdag. Laken en dikkere deken.
    Nog geen slaapzak, wel in huis maar zl blijft nog prima liggen in zn wieg die naast mijn bed staat.

    Wat zijn jullie ervaringen en evt tips?
     
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn tip zou dan toch zijn om de slaapzak te proberen. Lekker warm vooe je zoon en je hebt nog steeds het gemak van een goede matrasbeschermer.
     
    CharH vindt dit leuk.
  3. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Ja k zou ook lekker een slaapzak aandoen hoor!
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Bij ons was dat de reden om de aerosleep eruit te gooien.
    Dochter was ook erg koud dan, maar sliep er ook minder lekker op.

    Eerste 3 maanden in de wieg geslapen zonder aerosleep. ;)
    En daarna in het ledikant met aerosleep, maar vond het niet prettig liggen & kwam koud uit bed.
     
  5. CharH

    CharH Lid

    12 apr 2015
    11
    0
    1
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties.
    Ga eerst idd die slaapzak proberen. De 4seizoenen met mouwen wordt deze week geleverd. Heb nu een gevoerde mouwloze.
    Hier tips over? Dun dekentje of alleen een laken erover? En wat doe ik hem dan aan? Haha geen ervaring mee ;)
     
  6. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ik heb nu lange mouwen romper, pyama en dan dikke slaapzak met mouwen. Geen laken of delen omdat hij toch draait. (13 maanden)
    En kraamzorg raadde mij aan om geen aerosleep te gebruiken als de baby met geboren was vanwege de kou. Komt dus wel overeen met jou theorie.
     
  7. CharH

    CharH Lid

    12 apr 2015
    11
    0
    1
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Top, dank je! Heb ik nu ook gedaan, maar wel een dun dekentje. Zoontje ligt nog mooi stil. En al een paar nachten doorgeslapen. Siel.. hij was gwn te koud!
    Heb aerosleep gemaild, maar zij zeggen dat zo'n topper zelfs warmte vasthoudt.. wat een lulkoek.
     
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Hier een aerosleep vanaf dag 1. En ook altijd een slaapzak.

    Zoon slaapt al vanaf 4 weken snachts door en is altijd lekker warm.


    Ah ik zie nu dat jouw zoon het te koud heeft. Hier dus niet herkenbaar. Onze zoon slaapt nu in het herfst deel van de puckababy. Gaat hartstikke prima.
     
  9. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Win gebruiken de aerosleep sinds mijn zoontje 4 maanden is vanaf dat moment begon hij op zijn buik te slapen en toen ook begonnen met een slaapzak ipv dekentjes heeft het verder niet koud
     
  10. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Mijn dochter heeft het ook snel koud met de aerosleep.
    Ze wordt dan ook wakker.
    Nu slaapt ze in een lange mouwen romper, pyjama met lange mouwen en dikke slaapzak met mouwen. Dan ook nog een laken en een dun dekentje.

    We hebben ook een dikke slaapzak zonder mouwen, die heeft ze nu meestal aan 's nachts. Verder wel hetzelfde, soms een dikker dekentje erbij. Dan voelt ze goed aan niet te warm, niet te koud.
     
    CharH vindt dit leuk.
  11. CharH

    CharH Lid

    12 apr 2015
    11
    0
    1
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Thanx allemaal, het lijkt goed te gaan sinds hij een slaapzakje aan heeft.
    Soms wat klamme voetjes (ook sokjes aan) maar temp blijft mooi stabiel.
    Lastig hoor die maten slaapzakken. 70 is haast te krap, vooral om aan te trekken..
    90 veels te groot. Nu een Hema slaapzak mt 68/74, die past mooi

    We gaan deze week denk ik over naar t ledikant, hij wordt echt te groot voor de wieg helaas
     
  12. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    ledikant is vaak nog iets kouder als een wieg he , dus het zou zomaar kunnen dat hij dan een dikker dekentje nodig heeft.
     

Deel Deze Pagina