Af en toe borstweigeren

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Chica82, 18 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Mijn dochtertje is inmiddels 4 maanden en krijgt volledig live borstvoeding maar ze heeft terugkerend dat ze om de paar weken opeens de borst weigert:cry:, dit doet ze echt al vanaf het begin. Dan breng ik haar naar mijn borst en zet ze het op een krijsen, en als ik dan haar over mijn schouder leg van "ok dan doen we het toch niet meisje" dan gaat ze keihard en heel zielig huilen, waaruit ik begrijp dat ze toch wel de borst wou.
    Dit zorgt dan voor erg veel stress bij mij want ik wil haar graag troosten, dit gebeurde gister dus weer. Ik snap niet wat het is.
    Ik dacht gister voor het eerst (omdat ze toevallig gister pas na 3u kwam en meestal komt ze echt nog 9x per dag, elke 2u) zou het misschien komen omdat ze dan te hongerig is en daardoor bozig is?? Herkent iemand dit? Uiteindelijk heb ik me in allerlei houdingen en bochten gemanoeuvreerd en de houding die uiteindelijk haar liet drinken was niet een klein beetje ingewikkeld, namelijk over haar heen hangen, het zag er bijzonder uit...:roflmao:

    Vervolgens vanuit die gekke houding kon ik naar een andere houding gaan toen ze eenmaal wat gedronken had en toen accepteerde ze het wel, terwijl ze het voor het drinken in die houding niet accepteerde.

    Het is een terugkerend iets, niet wekelijks maar toch wel elke 3 a 4 weken..
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Menstruatie al op gang?
     
    Chica82 vindt dit leuk.
  3. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.895
    5.582
    113
    Vrouw
    Is je cyclus al weer op gang gekomen?
    Mijn zoontje weigerde de eerste paar maanden rond eisprong toen ik eenmaal weer een cyclus kreeg. Het hielp toen alleen om in een donkere kamer te voeden of hem slapend aan te leggen.

    Of is het misschien aan één kant? Dan zou het evt met haar oortjes te maken kunnen hebben - aangezien je het over allerlei houdingen hebt.

    Sterkte! Frustrerend wanneer ze ineens weigeren maar het komt goed!
     
    Chica82 vindt dit leuk.
  4. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Beide kanten, en ik heb eens in de zoveel tijd oud bloed, minimaal, maar dit had ik niet gister wel vorige week
     
  5. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    ze bijt ook tegenwoordig regelmatig op mijn tepel, ik weet niet of er samenhang is, dan trekt ze er een beetje aan, auwwww.... ik las iets over toeschietreflex traag maar dat is echt niet het geval het sproeit tot de bank tegenover mij:roflmao:
     
  6. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    Hier deed ze dit ook wel. Wel maar aan 1kant was de borst dat traag op gang kwam maar eenmaal op gang een felle toeschietreflex. Kolfde uiteindelijk 2maal per dag die borst want 's avonds, 's nachts en ochtend voeding was er geen probleem. was ook een weerkerend iets. 2weken goed drinken en dan gedurende een paar dagen,weken weer weigeren. Heb ook met momenten over haar gehangen omdat ik het kolven beu was. Uiteindelijk sinds nu 3maanden doet ze dit niet meer en drinkt ze rustig beide borsten iedere keer.
     
  7. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Hoi ik heb voor de grap eens de kolf gepakt en net na de voeding gekolft, is het normaal dat ik er zo weinig uit krijg met 5 min kolven ??
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Na een voeding hoef je ook niet extra te hebben. betekent dat je mooi op elkaar bent afgestemd.
     

Deel Deze Pagina