Afbouwen inbakeren / uitbakeren TIPS gevraagd!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mini25, 8 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Hoi allemaal,

    Onze kleine man wordt in een Pacco ingebakerd, maar nu hij nogal beweeglijk wordt ben ik bang dat het niet lang meer duurt voordat hij zich kan gaan draaien. Ik moet dus gaan afbouwen met inbakeren/ gaan uitbakeren en wil graag tips!

    Ik heb het al een aantal keer geprobeerd, maar hij kan de slaap niet goed & lang vatten. Hoe strak ik hem ook instop, zijn handjes tovert hij heel snel tevoorschijn en ook een slaapzakje helpt hem niet goed in slaap te komen.

    Ik weet dat het een kwestie van tijd en doorzetten is, maar als iemand een goede tip heeft dan ben ik erg benieuwd! Ben ook op de hoogte van een afbouwdoek, maar op het consultatiebureau waren ze daar niet heel lyrisch over. Ben erg benieuwd naar jullie adviezen en tips!
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.327
    113
    Misschien dat op de buik slapen kan helpen. Dan heeft hij meer geborgenheid dan op de rug.

    Hier was afbouwen ook lastig, dikke slaapzak geprobeerd, werkte niet.
    We hebben wel de afbouwdoek van pacco gebruikt, ging redelijk, eerst ene armpje, toen andere armpje, toen allebei. Maar heel goed in slaap vallen was het niet.
    Maar eigenlijk is er vanaf toen ook ingeslopen dat hij aan de borst in slaap viel terwijl hij voor die tijd altijd wakker in bed werd gelegd.
    Sinds hij op z'n buik en terug kan draaien slaapt hij zelf altijd op de buik of zij, en doet het er goed op.
    Het aan de borst in slaap vallen stopte hij met 12 maand pas weer mee. Nu valt hij zelf in slaap en ligt nog steeds altijd op z'n buik.
     
  3. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik had een puckababy, daarvan ook de uitbakerversie geprobeerd, maar dat ging voor geen meter. Toen ben ik gaan inbakeren in een hydrofiel doek, dat komt makkelijk los met draaien. Hier had ze op een gegeven moment geen behoefte meer aan, met een maand of 8 meen ik.
     
  4. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Ik heb een hele dikke stugge winterslaapzak. Hierin kan ze haar armen amper bewegen, dit hielp hier echt enorm
     
  5. TiToTam

    TiToTam Bekend lid

    8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Hier was uitbakeren ook nogal problematisch... Hij trok dan ook z'n speen uit z'n mond, kon die niet meer vinden en vervolgens was het dus brullen. Vanaf dat hij goed kon rollen sliep hij echter op z'n buik en was het probleem over. Wellicht dat eens proberen? Hebben hem ook een periode heel strak ingestopt met gewone slaapzak maar zodra z'n armen boven de dekens kwamen konden we weer op en neer om weer in te stoppen en speen terug te geven. Zijn echt een aantal weken wel minimaal 6x op en neer geweest :( Er evt naast blijven zitten als hij de slaap niet kon pakken hielp dan wel.
     
  6. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Op de buik slapen wordt toch afgeraden eigenlijk?
     
  7. TiToTam

    TiToTam Bekend lid

    8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Bij kleine baby's die nog niet sterk genoeg zijn om hun hoofd te draaien wel. Maar als ze sterk genoeg zijn om te rollen, zijn ze dat ook om hun hoofd te draaien :)
     
  8. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik deed een sommige slaapjes met 1 arm eruit. En bouwde die slaapjes uit. Ik had daarna een stage slaapzak met alarmen waarin hij moeilijk kon bewegen
     
  9. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Hoi! Ik heb ook een hyperactieve baby dus misschien kan ik helpen:)
    Wij hebben tot een maand of 4 in de pacco ingebakerd. Toen ging hij zich verzetten tegen het inbakeren. Kreeg er steeds meer een rot gevoel bij. (Huilen als je ging beginnen met inbakeren)
    Wat ik toen deed was een simpel slaapzakje kopen en de armsgaten dichtmaken met ritsen.
    Toen heeft hij een maand in een slaapzakje geslapen met de mouwen dicht en kon hij lekker op z'n knietjes sabbelen en een beetje frummelen maar was toch beperkt en kon wel slapen.
    Rond een maand of 5 a 6 gingen we pas afbouwen. Die tijd word ook aangeraden maar er zijn zat mensen die later beginnen hoor.
    Wij deden eerst 1 armpje met het beste slaapje eruit laten. Dus 1 armpje per dag per 1 slaapje. Andere slaapjes gewoon in de slaapzak. Ging het goed dan deed ik een slaapje erbij. Hij deed toen nog 3 dutjes per dag, en gingen die goed pakte ik de nacht erbij.
    Ben er al met al zonder al te veel stress een klein maandje mee bezig geweest. Stress free. Soms gingen we een stapje achteruit. Dan was hij zo onrustig en dan gingen beide armen weer in de slaapzak. En het slaapje erna ging weer geweldig.

    Komt wel goed hoor! Je bent nu ook wel heel vroeg ;)
     
  10. Juneau

    Juneau Bekend lid

    18 jan 2016
    608
    0
    16
    Waarom raden ze de afbouwdoek af? Hier werd mijn dochter vanaf dat ze 4 weken was tm 5 maanden ingebakerd met de Pacco. Ik was ook heel huiverig voor het afbouwen omdat zij echt heel erg last had van malende armpjes. Ik heb het ook zo lang mogelijk geprobeerd uit te stellen, maar goed, op een gegeven moment ontkom je er niet aan.

    Ik heb de Pacco afbouwdoek gebruikt en binnen 1 week was ze afgebouwd. Eerste 1 armpje losgelaten en geprobeerd bij 1 middagslaapje. Dat ging eigenlijk meteen goed, dus de volgende dag alle middagslaapjes met 1 armpje los. Soms ging het moeizamer, dus iets vaker dan normaal op en neer voor de speen, maar over het algemeen ging het goed. Daarna 1 armpje losgelaten in de nacht en dat ging eigenlijk vrijwel meteen goed. Toen besloten om beide armpjes los te laten en dat was wel moeilijker dan 1 armpje los, maar ging beter dan verwacht. Eerste nacht was het zwaarst (middagdutjes gingen redelijk) en heel erg de neiging gehad om haar lekker weer in te bakeren, maar ik wist dat we dan weer van voorafaan moesten beginnen en alles voor niets was geweest. Dus even volgehouden en na een paar dagen was ze volledig afgebouwd.

    Ze heeft nu nog heel af en toe van malende armpjes (vooral als ze heel enthousiast is, ja ik heb ook echt een hyperbaby), maar verder gaat het gewoon heel goed. Ze slaapt sinds ze afgebakerd is in een slaapzak. Hadden haar daarvoor gewoon onder een deken gelegd, maar gezien haar beweeglijkheid trapte ze deze altijd weg.

    Mijn advies zou zijn om een afbouwdoek aan te schaffen, want zo cold turkey stoppen lijkt mij heel lastig. En volhardend zijn! Het is heel verleidelijk om weer in te bakeren zodat jij aan je slaap komt, maar onthoud dat het maar tijdelijk is en als je doorzet is het binnen mum van tijd gebeurt.
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heel vroeg toch niet, hij is bijna 4 maanden, toen gingen ze hier rollen en dan mag je niet meer inbakeren.
    Heb het zelf nooit gedaan trouwens, vanwege het uitbakeren, zag dat niet zitten ;)
     
  12. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Inbakeren is mijn inziens ook niet echt echt een optie. Zonder sliep mijn zoontje gewoon niet. Een groot drama.
    Met 4 maanden zijn jouw kindjes aan de vroege kant denk ik? Mijn zoontje was zelf laat in verhouding tot, maar volgens mij raden ze aan om het vanaf 6 maanden af te bouwen
     
  13. Juneau

    Juneau Bekend lid

    18 jan 2016
    608
    0
    16
    Advies is om met 4 maanden beginnen af te bouwen, maar met 6 maanden moeten ze echt afgebouwd zijn (als ik me niet vergis). Wij zijn zelf pas met 5 maanden begonnen met afbouwen omdat dochter met 4 maanden niet rolde en het ook niet leek dat dat op korte termijn zou gebeuren (uiteindelijk met 5.5 maanden begonnen met rollen). Dus het e.e.a. is ook wel afhankelijk per kind, maar denk dat 6 maanden wel uiterste termijn is.
     
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze raden het af als ze gaan rollen, en dat is bij ts bijna het geval schrijft ze. Weet niet of het vroeg is, voor mij is 4 maanden normaal omdat allebei mijn kinderen dat toen deden ;)
    Hier was het ook drama met slapen door zichzelf wakker te slaan. Maar wilde echt niet beginnen aan inbakeren. Ieder haar keuze toch :). Maar als ze gaan rollen moet je echt afbouwen.

    Hm quoten gaat raar ;)
     
  15. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Bedankt voor je reactie en voor alle andere reacties. Ik heb vanavond de afbouwdoek besteld en zodra die binnen is ga ik ermee aan de slag. En inderdaad volhouden met afbouwen... Maar dat moesten we ook in het begin met inbakeren opbouwen! :)
     
  16. misscoco

    misscoco Actief lid

    29 sep 2015
    233
    9
    18
    Mijn zoontje is 4 maanden en slaapt vanaf het begin in de pacco. 2 weken geleden een gewone slaapzak geprobeerd, was te vroeg want hij kon dat nog niet aan.
    Toch had ik de indruk dat hij het hele strakke bakeren niet meer nodig had. Heb toen de puckababy mini geprobeerd en daar slaapt hij zo lekker in. Hij kan z'n handjes bewegen, er zelfs op sabbelen maar slaat zichzelf niet wakker. Ideaal dus! De ritsjes bij de armen kunnen open dus zo probeer ik over een tijdje af te bouwen.
    Bij onze oudste zijn we cold turkey gestopt en dat ging prima, zij was toen wel ouder dan 4 maanden
     
  17. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113

    Nou bij ons was het of niet slapen of wel slapen, na 3 gebroken nachten gewoon ingebakerd en meneer sliep als een roosje!
    Overdag had ik videocam dus ik kon precies zien wat hij deed, liggen en slapen en niet rollen.... Dus hier pas helemaal afgebouwd met 7,5 mnd...
    Uiterste termijnen bestaan niet.. geen kind is hetzelfde.
    Hier overigens ook een pacco doek en vanalles geprobeerd.
    Ondanks dat hij allang kon rollen en staan (met 9 mnd) ging slapen zonder echt niet.
     
  18. Hupje

    Hupje Actief lid

    15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heeft het heel, heel lang geduurd voor zoon zonder inbakeren kon slapen. Uiteindelijk is het gelukt met een dikke winterslaapzak met te lange, stugge mouwen en daarbij ook nog heel strak instoppen.
     
  19. ZaZaM

    ZaZaM Fanatiek lid

    22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hier de Zipadeezip gebruikt. Werkte goed!
     
  20. udition

    udition Actief lid

    1 dec 2015
    129
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja voor ons ook! Lekker strak instoppen, Zipadeezip aan en het ging toen super makkelijk.
     

Deel Deze Pagina