afbouwen inbakeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mik2sept, 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mik2sept

    mik2sept Fanatiek lid

    19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Hoe kunnen we dit het beste doen?
    We bakeren sven sinds een weekje of vier in, nu zij de cbarts vorige week dat we dit al af konden bouwen, echter als we hem proberen te laten slapen zonder inbakerdoeken is hij erg onrustig en valt hij niet snel in slaap en maakt hij weer hazeslaapjes...
    Misschien doen wij iets verkeerd?
    Hebben jullie tips?
     
  2. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Bij ons lukte het afbouwen niet. Kim bleef onrustig. Wij zijn bij 4 maanden overgegaan op de bakerzak en pas bij 7 maanden gestopt met deze zak. Ik vind vier weken inbakeren ook erg kort. In het boekje van Ria Blom wat ik erbij kreeg van het Cb stond ook dat je minimaal 6 tot 8 weken moest inbakeren om het te laten beklijven.
    succes Bianca
     
  3. melle

    melle Bekend lid

    31 mei 2006
    921
    1
    0
    Bij ons lukte het afbouwen ook niet echt. Overdag ging nog wel, maar s'avonds was het een ramp. Dus wij zijn ook met 4 maanden overgestapt op de bakerzak (maar dan alleen s'avonds/s'nachts) En hier zijn we van de week mee gestopt en het gaat nu goed!
     
  4. clarike

    clarike Actief lid

    22 mrt 2006
    455
    0
    0
    mathijs ligt al bijna negen maanden ingebakerd en het lukt nog steeds niet om hem helemaal uit te bakeren. Sinds twee weken slaapt hij met een arm los, dit gaat nu goed. Nu gaan we verder oefenen met de tweede arm los. Dit doen we eerst een slaapje per dag en als dat een beetje lukt breiden we het steeds meer uit.
    groetjes clarike
     
  5. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    lekker ingebakerd laten liggen hoor :)

    caitlin heeft ook zeker tot 6mnd ingebakerd gelegen

    toen ben ik pas gaan afbouwen

    cb lekker laten klesse die geloven zeker in wonderen ;) met 4 weken hoppa klaar
     
  6. Wen

    Wen Actief lid

    Jeetje dat is wel lang dan, dat je moet blijven inbakeren als ik naar jullie ervaringen kijk...Ik ben nu 3 weken aan het inbakeren..
    Vraagje...hoe deden jullie dat met aankleden. Nu ligt hij alleen maar in zijn rompertje..aan de kleertjes die we voor hem hebben, hebben we eigenlijk niets...Hoe deden jullie dat met aankleden/inbakeren?
     
  7. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    met dit warme weer is idd rompertje genoeg

    maar als het strakjes wat kouder wordt kan het gewoon ingebakerd worden in truitje oid

    ik bakerde Caitlin gewoon in met haar kleertjes (boxpakje oid)

    alleen wel even kijken of ze het niet te warm krijgen
     
  8. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel baker ik ook in in haar rompertje en als ze eruit is is het warm genoeg en hoeft ze niet meer kleren aan. Straks als het kouder wordt gewoon in kleertjes of pyama.

    Het is inderdaad zonde van de kleertjes die we hebben gekocht. Heeft ze bijna nooit aangehad. De kleinste zijn al te klein, de helft heeft ze niet gedragen.
     
  9. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik vind dat het cb erg snel zegt dat je al kan afbouwen, normaal gesproken kan je je kleine tot 6 maanden ingebakerd laten slapen...!

    Hier zijn we met 3,5 maand gestopt met inbakeren. Dit omdat hij zich kon draaien van rug naar buik waardoor er gevaar ontstond in de nacht. We zijn toen van het ene op het andere moment gestopt met het strakke inbakeren... Hij heeft toen 1 nacht en 1 dag ontzettend veel gehuild en deed alleen maar hazeslaapjes. De nacht erna ging het meteen hartstikke goed! En sindsdien slaapt hij zonder strakke inbakerdoeken! En zelfs beter en langer, in de nacht dan ;)
     
  10. clarike

    clarike Actief lid

    22 mrt 2006
    455
    0
    0
    mathijs is in de winter geboren, dus ik liet hem gewoon in zn kleertjes in de doeken slapen. Inmiddels trek ik zn broek uit als het niet te warm is en als het erg warm is doe ik ook zn truitje uit. heb alle kleren dus steeds gewoon laten dragen.
     

Deel Deze Pagina