Afbouwen; kom er dit keer niet uit

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Druif, 13 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hallo dames,

    net als bij mijn eerste kindje wil ik de bv na een half jaar afbouwen. Maar ik kom er dit keer niet uit.

    Kleine drinkt 7.30/ 11.30/ 15.30/ 18.30/ 3.00
    Een enkele keer is de voeding van 3.00 uur om 0.00 uur

    VRAAG: Nu ken ik het standaard afbouwschema. Maar wat beschouw ik nu als de een na laaste voeding, die je meestal als eerste laat vallen?

    NOG EEN: Ik kolf 's avonds vaak wat extra, omdat ik anders te weinig heb. Kan je dat in de periode van afbouwen nog wel doen?

    Ik hoop dat iemand ervaring heeft.
     
  2. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ik zou zelf dat kolven denk ik als eerste laten vallen en dan verder eerst de voeding van 15.30. Ook wel handig als je werkt, hoef je die niet meer te kolven en kun je de andere voedingen nog wel live doen, (op die van 11.30 na dan ;)).
    Hoe daarna dan verder, dat zou ik niet zo goed weten...
     
  3. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.872
    13.038
    113
    Vrouw
    Ik kolfde ook standaard extra omdat ik anders ook te weinig melk had. Dit deed ik om 00.00u, deze heb ik als eerst laten vervalen.
    Maar ben pas met afbouwen begonnen toen mn zoontje bijvoeding kreeg. Na een aantal dagen kwam hij vanzelf een keer minder voor voeding. Dus dat regelde zich vanzelf.
    Als ik jou was zou ik als eerst een voeding op een onmogeljike tijd laten vervallen. Bijv. die van midden in de nacht dan kan jij ook eens doorslapen. Erna zou ik inderdaad een voeding onder werktijd laten vervallen want het prettigste is toch om je kindje live te voeden.

    Mijn schema was hier. 07.00/10.00/13.00/16.00/19.00/00.00 (laatste was dus kolven want zoonlief slaapt al heel lang door).
    En heb nu 07.00 (alleen als ik moet werken want zoonlief slaapt tot 10.00)/13.00 (kolven op werk)/19.00/21.00 (paar slokjes voor het slapen gaan). Maar goed mn mannetje eet nu fuit, groente en brood, maar hopelijk kun je hier wat mee!
     
  4. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je zou ook op een heel andere manier kunnen afbouwen, i.p.v. door naar je schema te kijken. Hangt een beetje af van hoe je kind is wat het beste werkt.
    Door bijvoeding te gaan geven bouw je vanzelf al wat af. Dus als je nu met groente begint, dan geef je de eerste tijd voor de groente een borst en na de groente de andere borst. Loopt de groente lekker, dan geef je alleen borst als toetje. En nog wat later geef je alleen groente. Zelfde met fruit en straks brood.
    Je kunt op die manier ook de ochtendborst vervangen door een bordje pap.

    En in de nacht gewoon blijven aanleggen tot je kind geen nachtvoeding meer vraagt. Dat scheelt veel werk en wakker worden 's nachts.
     
  5. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Sluit me bij Rozemarijke aan. Het lijkt me handig om de voeding van 15.30 het eerste af te bouwen. Dat scheelt al een kolfmoment op het werk. Daarna die van 11.30 uur. De ander voedingen kan je daarna afbouwen. Ik geef nu bijvoorbeeld ook nog 2 a3 keer. Ochtend, avond en soms een nachtvoeding.
     

Deel Deze Pagina