Afbreken zwangerschap na 21 weken

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Sofie12, 25 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sofie12

    Sofie12 Lid

    24 apr 2013
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

    vrij recent 20- wekenecho gehad. Helaas heeft ons kindje verschillende afwijkingen. Na onderzoek en veel overleg is besloten dat we de zwangerschap komende week zullen gaan afbreken.
    Wat is dit een moeilijk periode!!
     
  2. Mauw

    Mauw Fanatiek lid

    4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Heel veel sterkte en kracht toegewenst!
    Er zijn hier veel lotgenoten, dat is echt super fijn! Als je vragen hebt, stel ze gerust.

    Nogmaals, sterkte!!
     
  3. Sofie12

    Sofie12 Lid

    24 apr 2013
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel Mauw.
    Als ik eerlijk ben, weet ik niet meer wat ik moet vragen.
    Wel merk ik dat ik alleen maar thuis wil zijn en vooral nergens onder de mensen wil komen. Gelukkig wel veel aanloop van vrienden en familie, anders was ik kluizenaar geworden.
    Maar neem op dit moment maar gewoon aan dat dit ook normaal is.

    Liefs
     
  4. wondertje3

    wondertje3 Actief lid

    24 jan 2011
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb er eigenlijk geen woorden voor, wil vanalles zeggen maar kan de juiste woorden niet vinden.
    Wil jullie heel veel sterkte wensen de komende periode
    Knuffel
     
  5. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heel veel sterkte toegewenst!
     
  6. Verox

    Verox Niet meer actief

    Ook ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd.
    Ik hoop dat je goede mensen om je heen hebt die je kunnen voorbereiden en bijstaan. Heel veel liefs.
     
  7. nono

    nono Niet meer actief

    Veel sterkte!
     
  8. Sofie12

    Sofie12 Lid

    24 apr 2013
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt allemaal!! Gelukkig hebben we hele lieve mensen om ons heen! Daar ben ik ook erg blij mee. Hebben mensen nog tips over wat je kunt maken als herinneringen van ons kindje?
    Heb wel gedacht aan de voetafdrukjes, hiervoor zijn ook spulletjes gehaald.
    Ook heb ik de kleertjes die hij aan zal krijgen in tweevoud gekocht, zodat we 1 exemplaar zelf kunnen bewaren. Een mooi mandje gekocht waar hij in kan liggen.
    Nog andere dingen die belangrijk zijn om aan te denken?

    Liefs
     
  9. Rikigf

    Rikigf Actief lid

    18 jan 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeilijke tijden. Heel veel sterkte. Misschien nog een 3d echo laten maken en vergeet niet om foto's van je kindje, voet- en handafdrukken te maken. Hier kun je later veel steun aan hebben.
     
  10. Rikigf

    Rikigf Actief lid

    18 jan 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hetzelfde gedaan.
    Film, foto's maken. Stichting make a memory is misschien een idee ( heb het zelf niet gedaan, maar later wel foto's van anderen gezien...aanrader). Ik heb nadat alles achter de rug was een ring laten maken met mijn dochtertjes voetafdruk. Er zijn zoveel mogelijkheden, dus vooral meerdere afdrukken maken.
    Probeer nog te genieten van je buik en het getrappel. Dat miste ik enorm na die tijd. En probeer elkaar te begrijpen. Ieder mens verwerkt het verdriet op zijn eigen manier! Succes met de bevalling.
     
  11. Verox

    Verox Niet meer actief

    Wat goed dat je al kleertjes en een mandje/dekentje hebt! Die miste ik enorm. Inderdaad heeeeel erg veel foto's (laten) maken.
    De gipsafdrukjes hebben ze hier in het ziekenhuis geweldig gemaakt.
    Weet je al hoe je het afscheid gaat regelen? Word jullie kindje begraven of gecremeerd? En wat ga je dan eventueel met de as doen? Wij hebben geboorte/herdenkings-kaartjes gemaakt, en een herdenkingssierraad laten maken.
     
    Jankeliesbeth vindt dit leuk.
  12. Lun

    Lun Niet meer actief

    Foto's! En doe vooral waar je zin in hebt! Ik heb bijvoorbeeld met ons dochtertje door het huis gelopen (welleenswaar in haar kistje) om haar bijvoorbeeld het huis te laten zien, haar kamertje etc.
    We hebben zelf een tafel gemaakt waar haar kistje stond, met kaarsjes etc. We hebben ook een liedje uitgezocht die we voor het afscheid samen hebben gedraaid (partner, dochter en ikzelf)

    Heel veel sterkte!
    Liefs
    Lun
     
  13. Lun

    Lun Niet meer actief

    ps, ook heb ik heel veel steun gehad aan het boek: Misschien was je vandaag wel geboren.
    Een verhaal over het verdriet na de 20 weken echo.
     
  14. Sofie12

    Sofie12 Lid

    24 apr 2013
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

    lief dat jullie allemaal reageren.

    * Verox, hoe hebben ze die gipsafdrukjes gemaakt? Want dat overweeg ik ook, maar weet niet echt wat het handigste werkt.
    Ben ook heel blij dat ik op internet de kleertjes en mandjes vond. Vind het ook erg jammer dat het ziekenhuis hier mensen niet op attendeerd. Voor mij voelt het heel goed om dit allemaal te kunnen doen. Zo kan ik voor mijn gevoel tenminste nog iets voor ons kindje doen.
    Wij gaan hem laten cremeren, de as gaan we thuis bewaren. We gaan een mooie kist maken met al zijn spulletjes. Hierin zou dan ook het urntje bewaard kunnen worden.

    * Rikigf, volgens mij doen zij dit alleen bij zwangerschappen vanaf 24 weken, niet?
    Een ring met het voetafdrukje zag ik ook op internet. Erg mooi lijkt me dit. Ik zou dit ook erg graag willen, dus hoop ook echt dat de afdrukjes lukken! Heb namelijk begrepen dat het huisje van zo'n jonge kindjes nog erg zacht zou zijn.

    * Lun, wij gaan hem ook zeer waarschijnlijk mee naar huis nemen, dus dan zullen we hem dat zeker ook nog laten zien.
    Ik zal je boek onthouden. Is misschien op een later tijdstip inderdaad wel goed om te lezen, want het is nogal wat allemaal!!

    Liefs
     
  15. Sofie12

    Sofie12 Lid

    24 apr 2013
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe lang duurde de bevalling bij andere die dit hebben meegemaakt? Ik zie namelijk niet echt op tegen de bevalling in die zin dat ik niet bang ben voor de pijn ofzo. Gezien emotionele toestand echter lijkt het me wel verschrikkelijk om lang in het ziekenhuis te moeten zijn.
    Ze gaven bij mij aan dat de bevalling 1 tot 3 dagen kan duren. Hoe was dit bij jullie?
     
  16. Lun

    Lun Niet meer actief

    Bij mij verliep de bevalling heel snel. Ik kreeg om half negen een tablet en een infuus. Om kwart over twaalf is ze geboren. Ik heb haar geboorte als heel mooi ervaren. Op de een of andere manier had ik het gevoel dat dit een van de weinige dingen waren die ik voor haar kon doen. Ik heb dan ook geen pijnstillers gebruikt. Ik wilde het hele gevoel over mij heen laten komen. Achteraf heb ik daar veel profijt van gehad.

    Toen onze dochter er eenmaal was waren we ook overdonderd door trotsheid en verdriet. Ze was de mooiste baby op aarde voor ons, ook al denken anderen daar vast heel anders over.

    Onthoud; je doet dit samen met jou zoontje, het komt goed, hoe moeilijk ook, geniet van dit intieme moment.

    Als tip kan ik je meegeven om wat boekjes mee te nemen, een mp3 speler en wat lekkers wat je graag eet. De dag duurt heel lang. vergeet niet om jullie fototoestel mee te nemen en vraag bijvoorbeeld het navelklemmetje mee naar huis.

    Mocht je meer willen weten; iedereen die dit heeft meegekregen zal je bij willen staan hier. Maar vooral; volg je eigen hart, niet alle tips van anderen zijn van toepassing op jou. Neem wat je nu nodig hebt.

    Liefs
    Lun
     
  17. Sofie12

    Sofie12 Lid

    24 apr 2013
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel Lun,
    het lijkt mij ook heel mooi om hem te zien. En de mensen om mij heen lijken meer tegen de bevalling op de zien dan ikzelf. Ik vind dat een bevalling bij een zwangerschap hoort en doe dit inderdaad voor ons zoontje.
    Ik zie meer op tegen alles erna, dat ik dan zal weten dat hij er niet meer is, niet meer warm in mijn buik zit en ik niet meer voor hem kan zorgen. Maar dit is helaas ook de realiteit en zal ook niemand bij me kunnen wegnemen.

    Nou, ik hoop van ganse harte dat mijn bevalling even snel zal verlopen als die van jullie. Dan kunnen we ook weer vrij snel in onze eigen omgeving zijn. Heb hier echt veel behoefte aan de laatste weken. Fijn in ons eigen huis, zelf bepalen welke mensen je wel en niet tegenkomt.

    Liefs
     
  18. Lun

    Lun Niet meer actief

    Kan het me zo voorstellen.. Het is een van de ergste dingen die een mens kan overkomen.
    Ik hoop ook dat het vlot gaat voor jullie. Ook al was ik om kwart over twaalf bevallen, ik ging pas s'avonds laat naar huis. Vaak komt de placenta niet los. Een heel vervelende bijkomstigheid, maar houd er rekening mee dat het een tijdje gaat duren. Daarom is het voor mij ook belangrijk geweest om wat dingen mee te nemen om wat afleiding te hebben. Na de bevalling kreeg ik ook enorme trek (spanning is weg).
    Wij hadden bij thuiskomst ook niets in huis, terwijl we allebei nog veel trek hadden (ook na de maaltijd van het ziekenhuis).
    (het voelt zo stom om het hierover te hebben, maar dit zit op de een of andere manier blijkbaar nog erg in mijn hoofd)

    Ook had ik een dagboekje mee waarin ik dingen op kon schrijven. Ik heb het nog vaak teruggelezen.
     
  19. Sofie12

    Sofie12 Lid

    24 apr 2013
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vertelde ze mij inderdaad ook ja, dat de placenta vaak niet vanzelf loskomt. Goed, we zullen het wel zien hoe het gaat verlopen.
    Ben al blij dat je partner mee mag tijdens opname en mag blijven. Ik zal zorgen dat ik nog eten in huis heb voor als we thuiskomen.
    Bedankt voor je tips! Echt fijn om van iemand dingen te vernemen die weet waarover je het hebt.
    Al had ik natuurlijk liever voor je gehad dat je dit niet had hoeven meemaken.
    Ik geloof wel niet dat ik het infuus krijg. Ik krijg 36 uur van tevoren 1 tablet, die heb ik zelf al. Vervolgens zal ik tabletten krijgen ingebracht in het ziekenhuis.
     
  20. Lun

    Lun Niet meer actief

    Ik heb je even een prive bericht gestuurd Sofie!
     

Deel Deze Pagina