afdingen bij het kopen van een mamafiets?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pink150, 2 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    HE meiden even een vraag!

Deze week ga ik een mamafiets kopen, en nadat ik op alle merken uitgebreid heb gefietst is mijn besluit gevallen op de montego liberty!
    Nu is mijn vraag, hebben jullie een mooi prijsje kunnen krijgen?
    IK heb niets in te ruilen en wil de fiets uiteraard kopen compleet met voor+achterzitje, tassen, buggydrager en windscherm!
    Was gewoon even benieuwd( we hebben geen fietsplan of iets derg.)

Hoop graag wat van jullie te horen!
    x

2. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    wat ik links en rechts hoor is dat je vaak 1 van de zitjes cadeau krijgt .

afdingen zou ik niet durven , dadelijk "hoort" dat niet en dan sta jij daar flink je best te doen hahaha

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zou het gewoon proberen!

4. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ik zou het gewoon proberen hoor! Het kost al genoeg en ze hebben er flinke marge op!
    Laatst heb ik het bij een tuinbankje in een tuincentrum gedaan. Ik kreeg er € 45 vanaf geluld.
    Ik vond het wel een beetje vreemd om te doen, maar toen ik weg was, was ik toch tevreden op mezelf!! En dit was ook een product waar je normaal gesproken niet op afdingt.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.887
    1.369
    113
    Idd gewoon doen, niet geprobeerd is altijd mis :) En dit is zo'n grote aankoop dat er best iets af kan zonder dat zij in problemen komen. Ik doe het heel vaak en het heeft al heel wat voordeel opgeleverd! Het ergste wat ze kunnen zeggen is dat er geen korting kan worden gegeven, nou dan betaal je het hele bedrag (of je gaat ergens anders naar toe :) )

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ben er geen held in... Ik kreeg wel 5% korting omdat ik geen inruil had..

Gister wel een tuinset ( heel wat anders) gekocht, die eigenlijk geen setprijs had, maar mn man zei tegen de verkopen "die kun je toch wel maken?" en we kregen 1 stoel gratis, scheelt 59 euro..

Als t de lef hebt, zou ik t zeker proberen..

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja hoor, ik vraag altijd of ze er een mooi prijsje van kunnen maken. Als je zelf even alles bij elkaar op rekent en dan een mooie ronde prijs daar onder pakt, dan scheelt dat zo in ieder geval een paar tientjes!

Ik heb trouwens mijn fietsstoeltje gehaald bij de website van NietZoDuur. Dat scheelt veel met de fietsenmaker!

8. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Gewoon vragen wat er van de prijs af kan!! Zeker doen!
    Op een nieuwe fiets zit genoeg marge, en er zijn genoeg andere fietsspeciaalzaken waar jij dezelfde fiets ook kan kopen.
    Als je niet afdingt omdat het niet 'hoort' .... tja, waar staat dat dat niet hoort. Je gaat daar gewoon veel geld uitgeven, hun een nieuwe klant erbij, dan kan er ook wel wat van de prijs af.
    En anders laten ze er maar wat accesoires gratis bij doen, of onderhoud??
    Succes!!!!!!

9. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Gewoon proberen hoor!
    Vaak geven ze dan het kinderzitje of de fietstassen erbij.
    Succes!

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Of online kopen. Kan je zo een paar honderd Euro minder zijn.;)

11. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb hem ook online gekocht via fietsenwinkel.nl eerst bij een fietsenmaker een proefrondje gereden en gekeken welke maat ik moest hebben. Uiteindelijk dus via internet besteld. Dat scheelt enorm, tegen die prijzen kan een fietsenmaker niet op denk (ook niet als je kunt afdingen, maar ja, weet natuurlijk niet hoe goed jij daarin bent;)) Het was ook een hele snelle service, met een paar dagen had ik mijn fiets in huis.

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik durf dat helaas ook nooit, maar kun je wel gewoon doen hoor. net als met wasmachines en tv's kun je prima afdingen. Meestal krijg je er ook nog wat vanaf (dat zegt eigenlijk ook wel wat over de eigenlijke verkoopprijs haha)

13. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik heb vorige week mijn mamafiets gekocht (Gazelle Bloom) en gewoon lekker staan onderhandelen :D. Mijn vriend had een paar maanden geleden ook een nieuwe fiets bij die zaak gekocht, dus ik heb het erop gegooid dat hij voor twee nieuwe fietsen best een leuke deal kon maken!

De Bloom kost E. 899 (ik had ook geen inruil). Voor E. 950 heb ik de fiets compleet met Bobike zitjes (voor en achter), windscherm en buggydrager. Deze accesoires waren samen 65+90+30+30=215 euro, dus voor 165 euro "cadeau" gekregen. Scheelt toch weer!

Succes, en gewoon proberen hoor!

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.417
    3.296
    113
    Zou het zeker proberen!
    Ik zelf kan niet onderhandelen, maar die vent van mij kan het als de beste! Is in zijn land heel erg normaal om te doen.

15. ik72

ik72 Lid

26 aug 2007
    24
    0
    0
    Ik heb mijn mamafiets (Batavus Mambo deluxe) wel bij de fietsenmaker gekocht ivm service. Maar had em wel goedkoper omdat ik zei dat ie op internet veel goedkoper te krijgen is. En fietsstoeltjes kan je beter op internet kopen, dat scheelt zo de helft!

Gewoon afdingen hoor!

16. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Ik heb ook de montego liberty! Wat een heerlijke fiets!!!!
    Ik heb hem wel bij de fietsenmaker gekocht voor de servicebeurten ieder jaar.
    Ik heb er ongeveer 100 euro afgepingeld...Niet zo veel dus.

Overigens heb ik de bijbehorende fietstassen en 2 inlegkussentjes voor de stoeltjes over. Ze zijn nieuw en nog in de verpakking! Mocht je er niet uitkomen met de fietsenmaker (dat je ze er gratis bij krijgt ofzo), kun je ze wel overnemen als je wilt...:D

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha hier nog zo´n man.. soms schaam ik me rot in de winkel maar achteraf is het dan toch wel weer lekker haha.

Deel Deze Pagina