Afgebouwde voeding toch weer geven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Laust, 27 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laust

    Laust Lid

    10 sep 2016
    39
    20
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, ik heb een snelle vraag. Mijn dochter is nu 7,5 maand en krijgt nog 6 voedingen op een dag (om de 4 uur: 7, 11, 15, 19, 23 en 3) en eet goed haar vaste voeding. Nu ben ik 2 weken geleden (na de vakantie) begonnen met afbouwen en heb ik de late ochtendvoeding laten vallen. Uit een fles drinkt ze altijd al matig en sinds de vakantie echt slecht.

    Nu is ze maandagavond ziek geworden. Koorts, diarree en dus heel slecht eten en drinken. Kan ik de voeding die ik heb laten vallen nog weer oppakken? Uit de fles drinkt ze echt helemaal niks en aan de borst nog wel wat. Zou mijn lichaam daar gewoon weer in mee gaan of moet ik toch gewoon een fles aanbieden?
     
  2. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Lekker bij elke kik borst aanbieden, niet op tijd maar gewoon heel vaak een slokje aanbieden. En als zij niet vraagt, dan vaak zelf proberen. Als ze dat neemt en de fles niet, helemaal prima, wat erin gaat gaat erin. Je borsten zijn nooit helemaal leeg en met vaker aanleggen gaat je productie wel weer omhoog.
    Evt als ze ook aan de borst erg slecht drinkt, proberen met een lepeltje wat gekolfde melk of ORS te geven. Goed letten op plassen, dat ze niet uitdroogt...
    Ik was met peuter heel blij dat ik nog bv had toen ze met 2 jaar een flinke maagdarminfectie kreeg en echt alles weigerde... Ik heb haar toen zo vaak aangelegd als ze maar wou want was het enige wat ze accepteerde... ze raakte alsnog deels uitgedroogd, maar minder erg als zonder de bv...
    Veel beterschap voor je meisje!
     
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Inderdaad gewoon lekker vaak aan de borst. Draait nu om vocht binnen krijgen.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Yep gewoon voeden oo verzoek weer :)

    (Doe ik ook nog steeds met 7,5 maand, helaas ook in de nacht elke 3 uur)
     
  5. Laust

    Laust Lid

    10 sep 2016
    39
    20
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga nu inderdaad toch weer vaker voeden en dan beginnen we volgende week wel weer opnieuw met afbouwen :roflmao:
     

Deel Deze Pagina