Afkolven en reacties collega's

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door AnneLiesje, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneLiesje

    AnneLiesje Fanatiek lid

    4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ik ben van plan om in ieder geval de eerste 6 maanden volledige borstvoeding te geven. Omdat ik na mijn verlof weer 3 dagen ga werken zal ik dus moeten afkolven.
    Nu heeft dat op mijn werk nog nooit iemand dat gedaan, het moet gebeuren in het invalide toilet (wel een koelkastje neer gezet) en waar ik vooral tegenop zie zijn de reacties van collega's. Ik krijg vast te horen dat het zonde van de baas zijn tijd is. Dat flesvoeding toch ook goed is enz enz. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?
     
  2. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Opzich kan je tegen dat invalidetoilet misschien nog wel bezwaar maken hoor... is niet helemaal zoals het geregeld is maar dat is een ander punt.

    Ik heb er zelf geen ervaring mee maar heb gehoord dat vooral mannen meestal wel positief zijn. Zit net iets minder haat en nijd in als het op bv aan komt. Vrouwen kunnen idd wel eens steken onder water geven. Kwestie van volhouden aan je principes en afentoe nog ff goed bedenken waarom je het ookal weer doet en als je straks je kind ziet... dat is meestal wel motivatie genoeg als je hem ziet genieten van jou bv.
     
  3. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Mischien kun je je collega's even "bijscholen" als ze zeggen dat kv net zo goed is als bv. Je hoeft natuurlijk niet in de verdediging te schieten maar een beetje uitleg kan dan vast geen kwaad.

    Ik heb nog geen nare reacties gehad op het feit dat ik straks ga kolven op mijn werk.
     
  4. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mij werd voorgesteld dat ik in het chemiehok van de TOA's kon gaan kolven :( nou daar heb ik dus wel tegen geprotesteerd. Ik ga maandag weer aan het werk, ik zie wel hoe het gaat.
     
  5. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Op ons werk was ik ook de eerste die dit ging doen. Ik kreeg n hokje toegewezen die niet echt optimaal was, maar vooruit. Zíj komen mij tegenmoet, ik hun n beetje. Af en toe kwam er per ongeluk iemand binnen wandelen, gelukkig zat ik met mn rug naar de deur en was t er koud. Maar goed.. al met al.. t moest maar zo.
     
  6. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    hmm dan heb ik het denk ik luxe. Werk bij een bank en we gaan 1 sep fuseren dat betekent voor mij dat wanneer ik eind sep moet gaan werken naar een nieuw kantoor moet. Had mijn baas dus gevraagd of daar ruimte is om te kolven. Kreeg als reactie terug dat dit natuurlijk mogelijk was; er is een af te sluiten ruimte met wastafel en douche. Heb maar geantwoord dat ik dat heel fijn vond (en dat de douche waarschijnlijk niet nodig was) :)

    En de reacties van collega's daar ben ik niet zo bang voor alhoewel ik wel nieuwe collega's erbij krijg die iknog neit ken natuurlijk. Voor de bevalling was ik echter nog van plan om te gaan stoppen als ik zou gaan werken maar nu ga in voor minimaal 6 mnd (en hoop nog langer). Dus die reacties van colelga's kunnen me gstolen worden. Wil gewoon het allerbeste voor mijn meisje en dat is mama-melk :D
     
  7. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Hoi Annelies, ik hb er ook nog geen ervaringen mee maar moet over 3 weken weer werken en heb mn baas vorige week een mail gestuurd dat ik wil kolven op het werk of live wil voeden.

    Ik heb nog geen reactie terug gehad hierop.

    Ik ben ook benieuwd wat al mijn collega´s er van vinden?! Zijn allemaal vrouwen overigens...
     
  8. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb in nevember al gemeld dat ik wilde kolven, dus hoop dat ze in september nu iets fatsoenlijks hebben, ze hebben 10 maanden de tijd gehad om iets te regelen.
     
  9. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ja lLoekie, jij was er idd al vroeg bij!

    Ik wilde eerst nog afwachten of het wel ging en heb zelfs nog overwogen om te stoppen omdat ik me anders schuldig zou voelen tegenover mn collega´s. Maar dat doe ik nu niet meer hoor. Ik ga ervoor!

    Ik hoop dat ze voorjou ook iets heel moois hebben geregeld met zoveel tijd!

    :D
     
  10. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Iets beters dan het chemiehok hoop ik.
     
  11. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Ik heb het gemeld ruim voordat ik met verlof ging. In principe heb ik een eigen kamer dus ik kan daar ook kolven (als ik die tenminste behoud, want we krijgen uitbreiding van de afdeling). Maar ik begrijp nu dat ze bezig zijn met een kolfkamer. Eindelijk! Er zijn al heel wat vrouwen bij ons gestopt omdat we geen kolfkamer hebben. Maar ik leg de verantwoordelijkheid ook deels bij hen. Je moet ook wel opkomen voor je rechten en deze ook claimen.
     
  12. geke

    geke Fanatiek lid

    10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Ik was op mijn werk ook de eerste die een kolfruimte nodig had omdat ik werk in een soort kantoortuin. Ik kolf nu in de EHBO ruimte en hang een briefje op de deur dat ik alleen in geval van nood gestoord mag worden. Er is een wastafel en een koelkast dus helemaal goed.

    Collega's reageren niet vreemd. De vrouwen vinden het heel goed dat ik het doe en de mannen reageren helemaal niet ;) geloof dat ze dat te intiem vinden :)
     
  13. geke

    geke Fanatiek lid

    10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    oja, ik bedenk me nog iets: een van mijn collega's (man) vroeg of het pijn deed :) haha, de meeste mensen weten er gewoon niet zoveel van geloof ik... dus inderdaad, zoals Nemo zegt, beetje "bijscholen" kan geen kwaad.
     
  14. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    @Geke: gil jij als je kolft ofzo ;) ?
     
  15. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    *proest*
     
  16. geke

    geke Fanatiek lid

    10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    @nemo: haha, nee hoor, ben muisstil!
     
  17. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    hahaha
    je krijgt soms echt rare opmerkingen

    ik hoef nu niet meer te kolven op school of op stage
    ze zijn nu flexibel geworden, dat ze niet de hele tijd meer leeg hoeven, alleen waar ik nu stage ga lopen is 1 van de 2 er niet blij mee, want de andere had dus gewoon op kantoor gekolft tot grote irritatie van haar
    want ze had tegen mij gezegd tijdens gesprek kolf maar op de wc :rolleyes:
    maar ga straks 3 dagen op kamp daaro, en dan moet ik kolven en ben niet van plan om op een wc te gaan zitten, kan ook niet eens, heb de pisa
    want dan ga ik niet mee.
     
  18. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    eerst had ik op school, mijn eigen ruimte, die voor me was gereserveerd, was dus netjes geregegeld, maar ben blij dat ik nu alleen maar thuis hoef te kolven
     
  19. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Hahaha, doet het pijn, wat een schattige vraag. Ik kolf nu al bijna negen maanden, over twee weken loopt mijn kolfrecht af. Ga dan maar in mijn pauze door. Niemand die er ooit moeilijk over gedaan heeft. Af en toe moet ik even iemand de spreekkamer uitzetten omdat ze dan vergeten dat ik daar moet kolven maar dat geeft niet echt problemen. Ik heb het ook ruim van te voren gezegt en zelf de ruimte aangedragen. Was geen probleem.

    Ik ging daar een keer binnen en had een kan water bij me. Toen vroeg mijn (mannelijke) collega heel verbaasd maar hoe doe je dan je bent toch ehhhh.......... de hele tijd bezig. Dus ik zeg ik heb een handsfreeset :D daar konden we smakelijk om lachen.
     
  20. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    @Lintjezuur: wil je me bijscholen ? Hoe doe je handsfree kolven ?
     

Deel Deze Pagina