Afleren duimzuigen, hoe lang duurt dat?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door ikkie97, 19 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.515
    113
    Onze oudste is een duimzuiger van het ergste soort. Met 6 weken werd de speen weggekieperd en de duim is er in gegaan en nooit weer eruit.
    Nouja overdag wel natuurlijk, maar ze sliep nu al 7 jaar met duim in haar mond (ja echt zelf in haar slaap) en hoewel de tandarts de schade mee vond vallen waarschuwde hij natuurlijk wel voor haar nieuwe gebit. En sinds ze twee nieuwe voortanden heeft begon ik me toch te verbeelden dat ze wat naar voren gaan staan. Dus nu toch maar even doorzetten. Van dat ByteX erop, dat hielp al een tijd voor overdag. Maar toen had ze zelf bedacht dat ze er liever pleisters omheen wilde. Prima, ook dat hielp. Totdat ze echt in slaap was want dan ging automatisch die duim er toch weer in. Dus nu met een washandje om haar hand. En dat werkt prima. Duim gaat er ook in haar slaap niet meer in en ze is best flink. Na 3 nachten eigenlijk 's avonds al geen gedoe meer. Maar ze vraagt zich af hoe lang dat ding er nog om moet. "Hoe weten jullie nou of ik het kan als hij er nog steeds om zit?" Ja dat vraag ik me dus ook af. Ik geloof wel dat ze nu in slaap kan komen zonder duim, maar ik ben bang dat als we er te snel mee op houden, ze in haar slaap toch weer gaat duimen. Weet iemand hoelang je zoiets vol zou moeten houden?
     
  2. Jo33

    Jo33 Actief lid

    20 jul 2011
    380
    24
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben met onze oudste dochter exact ditzelfde probleem gehad. Uiteindelijk hebben we ook overlegd met de logopediste. Zij gaf aan dat het pas is afgeleerd als je 3 weken achter elkaar niet duimt. En mocht het een keer mis gaan, bijv. op dag 12, dan moet je daarna weer helemaal opnieuw beginnen met tellen. Bij ons heeft het inderdaad gewerkt en was ze er na de drie weken vanaf. Succes!
     
    ikkie97 vindt dit leuk.
  3. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.503
    872
    113
    Klopt een week of 3 inderdaad.
    Ook advies vd logo hier.
    Zoon alleen met bitex behandeld en hij was er gelukkig zo van af. Hij was toen 6.
     

Deel Deze Pagina