Afscheid nemen van

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Mila1988, 2 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Ik kon geen betere titel bedenken zo snel.

    Ik ben 3 mnd geleden ongeveer bevallen van de 2e en ook laatste. Dat heeft te maken qua zorg/financieel.

    Nu geniet ik intens van de 2e op nieuw .. maar nu overvalt me het idee dat dit de allerlaatste keer is en ik dat toch wel jammer vind gek genoeg. Hoe hard ik ook liep te klagen met mijn dikke buik afgelopen zomer. Misschien omdat deze bevalling veel beter verlopen is.

    Of heb ik te erg last nog van de hormonen haha herkent iemand dit zo na de bevalling?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Word niet beter hoor haha
    Zn eerste verjaardag is volgende week 'nooooit meer een baby in huis'
    Huilen!
     
    Lies1611, vlinderCN en Mila1988 vinden dit leuk.
  3. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Ik herken het heel erg! Mijn man wil denk ik geen vierde, en ik weet ook niet of ik echt een vierde zou willen, maar het idee dus echt nooit meer getrappel in mijn buik, en niet meer de bijzondere ervaring van een bevalling doet me wel wat. En ik ben bijzonder slecht in de onzekerheid van een zwangerschap. Ik laat het gevoel er maar zijn en dan zien we wel wat we doen als het zover is. Ik merk wel dat het gevoel binnen 2 weken al is veranderd van "ik wil echt een 4e", naar " Gelukkig ben ik nu niet zwanger".
     
    Mila1988 vindt dit leuk.
  4. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Heel herkenbaar! Zwanger zijn is een bijzonder iets en na mijn 2e bevalling kon ik ook zeggen dat bevallen bijzonder is.
    Ik voelde me echt een beetje verdrietig bij de gedachten aan 'nooit meer'. Inmiddels is dochter 9 maanden oud en is de lading er van af. Hormonen hebben het gevoel toen wel versterkt.
     
    Mila1988 vindt dit leuk.
  5. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    heel erg herkenbaar! Mijn man wil echt geen 3e meer, en zelf weet ik ook dat het beter is als het bij 2 blijft.. Maar in m'n hoofd heb ik het er best moeilijk mee om het af te sluiten, zó emotioneel kan ik bij bepaalde dingen of gedachten worden. Ik probeer er maar extra van te genieten.
     
    hummeltje5 en Mila1988 vinden dit leuk.
  7. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Denk wel dat hormonen een hoop versterken.
    En baby's de kraamtijd de bevalling het is zo een bijzondere tijd en dan ineens zijn ze 1 en gaan ze de wereld verkennen.
    Babytijd vind ik zoveel makkelijker dan van 1tm3jaar, ligt er misschien ook aan wat voor kindjes je hebt. Hier hebben ze beide sterke karakters. En nummer 2 slaapt nog steeds niet door.

    Hier komt er ook geen 3e maar zei wel tegen m'n vriend van in m'n hart is er nog plaatst voor nog 20 kindjes denk dat dat nooit weggaat. Hou zoveel van m'n kindjes.
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hier ook.. kleertjes al weggedaan en co sleeper gaat deze week ook al de deur uit.. pff vind het moeilijk maar een 3e is echt geen optie.
     
  9. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Herkenbaar. Wij willen wel een derde maar dat gaat medisch gezien niet lukken. Kan t niet loslaten
     
  10. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Herkenbaar!
    Hier ook ineens een wens voor een 3e kindje na de geboorte van ons 2e kindje. En die wens is er nu al 1,5 jaar! :cry: Ik heb door omstandigheden nooit iets met die wens gedaan en omdat ik gewoon altijd gedacht heb dat 2 goed is, zo ook voor mijn vriend.
    En nu zit ik hier, na 1,5 jaar, serieus mijn hoofd te breken over of we nog voor een 3e kindje moeten gaan of toch niet. :rolleyes: Zo verwarrend...
     
  11. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Heftig he! Het is echt werkelijk afscheid nemen. :(
     
    Typicalme vindt dit leuk.
  12. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Tijdens de zwangerschap van ons mannetje ( die nogal klote was) riep ik steeds een 3de.. no way.. mijn man was voor de zwangerschap al heel duidelijk 2.. niet meer. Masr nu, morgen is ons mannetje een week oud heb ik ziets al van. Als het ons ooit gegunt is een 3de.. ja. Maar mijn man is nu al zo van dat hij het er over heeft om hem te laten helpen... ik heb echt zoiets van why... moet dat nu echt gelijk... kan wel janken bij het idee
     
  13. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    @Friezin87
    Dan wordt het zo definitief he. En het gaat zo snel voorbij, gefeliciteerd nog met je manneke.
     
  14. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Ik was er ook heel zeker van tijdens de zwangerschap; absoluut geen 3e meer.
    De bevalling van de 1e was vreselijk, die van de 2e was echt een droom bevalling (werkt ook niet mee haha). En nu lijkt een 3e me ook wel wat.
    Maar qua ruimte en financiën beter van niet.
    En ook als ik kijk naar de weg er naar toe (ruim 1,5 jaar voor ik zwanger was en relatie begon eronder te lijden) is het écht beter dat het hierbij blijft. Maar goed, zeg nooit nooit:p
     
  15. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Oh ja, herkenbaar :D. Denk zeker dat hormonen wat met je doen. En een baby'tje zien/hebben is gewoon heerlijk! Ene moment denk ik ohhhh ik wil er nog wel een (of een heel elftal :p). Andere moment denk ik doe niet zo gek :roflmao:. Ach ja, mag toch het komende jaar niet zwanger worden ivm gecompliceerde keizersnede. Dus tegen die tijd zijn de hormonen (hopelijk) weer wat gezakt en kunnen we het misschien weer wat rationeel bekijken. Maar nooit meer de spanning van zwanger worden, nooit meer een eerste echo, nooit meer dat getrappel etc dat ga ik zeker missen.
     
  16. roever

    roever Niet meer actief

    Hier momenteel zwanger van onze 4de...
    En/maar ben ondertussen toch stiekem ook wel bezig met dat het de laatste keer is! Dus bewust zijn vd laatste momenten Allemaal!

    Ik weet nu al dat ik weer mega zwangerschapswens ga krijgen als jongste maand of 9/10 is hahaha
    Maar t houdt een keer op he... en al helemaal voor mijn lichaam helaas!!!!
    Wél hebben we besloten evt later als kids groter zijn om aan (crisis) pleegzorg te willen gaan doen...
    En dat mijn man daar open voor staat, maakt het voor mij allemaal een soort makkelijker nu met het “afscheid nemen” van zwangerschappen/eigen new Born etc... :)
    Hoe dan ook, het blijft een lastig iets! Zeker als je zelf zo graag nog zou willen!!!
    Soms ben ik wel eens bang dat ik mn hele leven nog die wens zou blijven houden.... hihi
     
  17. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.096
    496
    83
    Na heel veel tegenslagen waren wij blij met onze 2 gezonde dochters. Na een tijdje begon het bij mijn man te kriebelen en ben ik overstag gegaan. We waren er definitief over uit dat we niet nog meer kinderen wilde.

    Afgelopen jaar was ik ongepland zwanger. Ik heb een stollingsafwijking en was niet optijd gestart met medicatie. Ondanks 3 goede echo’s is de zwangerschap weer misgegaan.

    Mijn man heeft zich afgelopen december laten steriliseren. Het voelt nu helemaal zo definitief. Ik heb het idee dat ik altijd zo’n kleine baby zou willen “hebben” maar wij hebben beide drukke banen en ik wil mijn kinderen wel voldoende aandacht kunnen blijven geven. Dit was voor ons de reden om definitief te besluiten om niet nogmaals te proberen om zwanger te worden.
     

Deel Deze Pagina