Afscheid nemen zonder echt einde?

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door fliertje, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fliertje

    fliertje Fanatiek lid

    1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Lieve dames,

    Ik heb gisteren definitief te horen gekregen dat de zwangerschap echt niet goed zit en mijn lichaam bezig is om het vruchtje (7wkn) af te stoten..Ik ben inmiddels al een week aan het bloeden en heb 2 echo's gehad waar soms toch wat groeiverschil inzat maar aangezien het mm werk is (legde de gyn uit) hoeft dit niet te betekenen dat het embryo'tje echt gegroeid is..

    Ik voelde al een tijdje dat het niet goed zat (ook door de hevige bloedingen) en probeer het dan ook een plaatsje te geven alleen vind ik het zo moeilijk omdat het nog in me zit en je dan toch elke keer weer een beetje hoop krijgt op een klein wonder..:( Hoe kan je afscheid nemen van iets wat er nog is en waarom stoot mijn lichaam het niet af:( Zoveel vragen gaan er door mijn hoofd

    Donderdag heb ik weer een afspraak in het ziekenhuis en krijg ik de opties voorgelegd ik denk dat wij voor curettage gaan kiezen zo kan ik het afsluiten en hopelijk een plekje geven.. Wat zijn jullie ervaringen met curettage en hoe hebben jullie het een plekje gegeven? En hoe snel gaan jullie het weer proberen en hoe snel is het bij sommigen weer gelukt na een curettage? Sorry voor al mijn vragen maar jullie ervaringen kunnen mij misschien helpen het weer een beetje positiever in te zien :)

    Alvast bedankt voor de reacties meiden!!
     
  2. Jel

    Jel Niet meer actief

    Hoi Fliertje,

    wat vreselijk naar dat het toch niet goed is met je baby in de buik. :(
    Ik wil je heel veel sterkte wensen.

    Ik heb zelf een curretage gehad in september 2011 en dit ging onder algehele narcose. Ik heb nergens wat van gemerkt en na die tijd een dag nagevloeit. Emorioneel gezien was het wel weer even een klap na wat we met onze *dochter hadden meegemaakt. Maar de zwangerschap voelde ook niet goed, dus het was niet zo 'verrassend' dat het mis ging. (Het was een leeg vruchtzakje).

    Voor iedereen zal dit anders zijn, lichamelijk en emotioneel, dus daar kan niemand jou denk ik van te voren wat over vertellen, hoe jij je zou voelen.

    Veel sterkte!
     
  3. fliertje

    fliertje Fanatiek lid

    1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Dank je Jel voor je reactie:( Wat vreselijk dat je dan weer zo'n teleurstelling kreeg na het verliezen van je dochtertje.. Ik wens je nu iig een super zwangerschap toe geniet ervan

    Veel liefs
     
  4. vickjuhs

    vickjuhs Actief lid

    8 nov 2011
    232
    0
    16
    Mama zijn
    Rotterdam
    Hej fliertje
    Wat een verschikkelijk nieuws.. Helaas heb ik het zelfde als jouw te horen gekregen vandaag.. Geen hartactiviteit meer.. Alleen ik heb nog geen bloeding gehad.. Mij is de zelfde optie gegeven. Ik lees graag mee als mensen hun ervaring kunnen vertellen.. Sterkte meis X
     
  5. fliertje

    fliertje Fanatiek lid

    1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    @ Vickjuhs, wat naar dat je ook in dezelfde situatie zit:( Hoeveel weken ben je zwanger? Heb je zelf al een idee wat je gaat doen?

    Hopelijk is het snel weer raak bij ons!

    Jij ook veel sterkte, knuffel!
     
  6. vickjuhs

    vickjuhs Actief lid

    8 nov 2011
    232
    0
    16
    Mama zijn
    Rotterdam
    8 weekjes zwanger.. Vorige week voor t eerst t hartje gezien en toen durfde ik pas positief zwanger te voelen. Niet dus...
    Geen idee wat ik ga doen. Vk belt me morgen om te kijken hoe het met me gaat en dan zal ik wel vragen wat ze me aanraad.
    En weet jij het al? Of heb je al adviezen gehad?
    Knuffel terug
     
  7. fliertje

    fliertje Fanatiek lid

    1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Meen je niet.. wat een schok! Dan denk je inderdaad dat je eindelijk kan gaan genieten en het gestress achterwege kan laten en dan alsnog een teleurstelling:( Ik leef echt met je mee meis en dat meen ik vanuit het diepste van mijn hart.. Als het niet doorzet dan kies ik denk ik voor een curettage ik lees hier op het forum veel negatieve ervaringen van cytotec en ook een vriendin heeft er slechte ervaring mee en raadt het mij af .. Buikpijn is bij mij sinds vanmiddag erg toegenomen dus misschien neemt de natuur wel zijn beloop... afwachten maar...
     
  8. vickjuhs

    vickjuhs Actief lid

    8 nov 2011
    232
    0
    16
    Mama zijn
    Rotterdam
    Hè fliertje.
    Woensdag begonnen met bloeden en donderdag middag begonnen de krampen. Amper 3 uur later kwam het kindje er al uit. Heel raar om te zien. Een vruchtzakje ter grote van een knikker vol wet vruchtwater en een miniatuur kindje erin.. Ik kon het echt niet door de wc spoelen.. Heb het in een doosje gedaan en die gaan we mooi begraven in het park..

    Hoe Staat het er bij jouw voor?
     
  9. fliertje

    fliertje Fanatiek lid

    1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Heey Vickjuhs,

    Als eerste sterkte meis! Ben wel blij voor je dat het op een 'natuurlijke' manier gegaan is

    Sorry dat ik nu pas reageer heb zelf gisteren heel de dag in het ziekenhuis gelegen gelukkig is alles er nu bij mij ook uit zonder curettage! Eerste gedeelte was uit zichzelf gekomen maar er was toch nog wat achter gebleven daarvoor hebben ze me van die pillen en door die pillen is ook het laatste gedeelte eruit gekomen.. Was wel een schok hoor er kwam zoveel uit!! Wat indrukwekkend dat je bij jou alles zo goed kon zien, en erg mooi dat jullie het ergens gaan begraven..

    Ik hoop dat je het nu een plekje kan geven.. Gaan jullie gelijk door of lassen jullie een pauze in??

    Als je wilt kan je mee komen kletsen bij een topic dat ik heb geopend voor meiden in onze situatie

    Dit is de link:

    http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/349842-miskraam-rond-april-weer-op-weg-naar-zwangerschapsland-2.html#post12522127
    Dikke knuffel!
     

Deel Deze Pagina