Afscheidscadeau ambulant begeleidster

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Krabje, 22 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.359
    1.742
    113
    Ik ben vroeg haha maar wil me er goed op voorbereiden.
    Zoon zit in groep van regulier onderwijs en maakt na dit schooljaar de overstap naar SVO.
    Vanaf groep 3 heeft zoon een arrangement op school. In het arrangement zit dus ook de begeleiding van een ambulant begeleidster.
    De ab-er die hij heeft, daar werkt hij al sinds groep 4 mee. Eerst 3 keer per week naar later 4 keer per week. Nu sinds dit schooljaar 3 keer per week.

    Zoon heeft een ontzettende goede band met zijn ab-er en wij zijn haar heel erg dankbaar voor hetgeen wat ze voor hem betekend heeft.
    Aan het einde van het schooljaar willen we haar dan ook een mooi cadeau te doen. Maar ik heb eigenlijk geen idee wat.

    Hebben jullie mooie ideeën op tips?
     
  2. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.158
    582
    113
    Een boek, gericht op haar vakgebied. Iets wat ze kan blijven gebruiken.

    In ieder geval niets met een foto van je kind, of iets persoonlijks, of een gefreubeld iets. Als ab is het leuk om te krijgen hoor, maar dit wordt al snel weggegooid, omdat het voor een ab-er toch maar ‘gewoon’ werk is. Ik werk als behandelaar en krijg aan het einde van de behandeling vaak ook iets (hoeft niet, is wel lief). De nuttige dingen bewaar ik en ben ik blij mee, de ‘sentimentele’ dingen hang ik soms even op, maar doe ik echt niets meer mee.
     
  3. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.126
    1.926
    113
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Ik zou juist liever iets van een kind zelf krijgen, zeker als ik een kind lang heb begeleid (groep 4 t/m 8 in dit geval, denk ik?). Als je dat als ouder graag wil kun je het natuurlijk ook combineren met iets nuttigers, maar ik zou juist ook vooral iets vanuit het kind doen.
     
  5. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.359
    1.742
    113
    Als je ab-er de stem overslaat als ze wil dat zoon echt op een goede school voor hem terecht komt, gaat dit qua gevoel wel iets verder dan gewoon werk. Ze werken al 5 jaar intensief samen en daar zijn we haar heel dankbaar voor
     
    Forumnaam en NiekeKris vinden dit leuk.
  6. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.359
    1.742
    113
  7. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.359
    1.742
    113
    Maar wat dan van het kind? Ik weet het echt niet. We hebben zoon al de opdracht gegegeven op subtiel te vragen waar juf van houdt. Maar zoon kennende die zal waarschijnlijk gewoon zeggen waarom hij dat moet vragen :roflmao:
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  8. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Ik zou al blij zijn met een tekening (kan natuurlijk ook ergens op). :D Ligt ook erg aan het kind natuurlijk, wat het kan, leuk vindt, enz. Als leerkracht van 30 kinderen die je een jaar hebt is het wellicht anders, maar van een kind dat je jaren achtereen begeleid vind ik iets persoonlijks veel waardevoller dan een standaard reep chocola of plantje ofzo.
     
  9. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.359
    1.742
    113
    Zoon is totaal niet van het knutselen of tekenen. Sterker nog, door zijn cp heeft hij last van tremoren in zijn arm waardoor het hem ontzettend moeite kost. Die strijd ga ik bij voorbaat al niet aan met hem
     
  10. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Nee, dan zou ik dat zeker niet doen! Vandaar ook: "Ligt ook erg aan het kind natuurlijk, wat het kan, leuk vindt, enz." Kan hij zijn naam schrijven? Misschien dan iets met zijn naam er op? Of iets mbt iets wat ze samen vaak gedaan hebben en/of wat hij ontzettend leuk vindt? Dat kan dan natuurlijk ook iets zijn wat ze blijvend kan gebruiken, met andere kinderen? Bij logopedie zie je dat wel eens met spellen of boeken ofzo...ik weet niet of zijn ambulant begeleider op een specifiek gebied begeleiding gaf?
     
    Krabje vindt dit leuk.
  11. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.359
    1.742
    113
    Ze heeft hem in het begin geholpen met oefenen schrijven, typeles, nu vooral 1 op 1 hulp met schoolwerk. Ook heeft ze hem geholpen met PRT training voortzetten wat hij via karakter heeft geleerd. Omgaan met klasgenoten..echt ze heeft zoveel voor hem gedaan
     
  12. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Kan hij schrijven (of typen) wat ze voor hem betekend heeft? Volgens mij is dat het mooiste cadeau wat je kunt geven. Een mooie dankbrief, die hij echt zelf gemaakt heeft.
     
    Krabje en NiekeKris vinden dit leuk.
  13. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.760
    2.625
    113
    Noord-Holland
    Dan zou ik het eerder bij een kaartje houden: weet je nog dat je me hielp met.. door jou kan ik nu... precies met deze voorbeelden want juist het specifiek benoemen "wat" maakt het bedankje beter.
    En dan zou ik iets erbij kopen wat bij haar past. Een mooie sjaal in haar lievelingskleur, een boek van haar favoriete schrijver, een kookpakket, iets wat bij een hobby past.
     
    Forumnaam, Krabje en NiekeKris vinden dit leuk.
  14. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.359
    1.742
    113
    Bedankt voor de tips, maar we (man en ik) willen haar echt bedanken met iets omdat wij haar zo dankbaar zijn voor hetgeen wat ze voor onze zoon doet.
    Zoon kan ook nog wel een kaart of iets doen, maar ik zoek nu iets vanuit man en mij
     
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    #15 NiekeKris, 23 feb 2021
    Laatst bewerkt: 23 feb 2021
    Dat is heel lastig om te bedenken als je iemand niet kent, denk ik...? Bv. een boekenbon kan ook, heeft iemand veel aan, maar is wel vrij onpersoonlijk. Juist het persoonlijke maakt het mooi en dat is van een afstand lastig te bedenken (Sophy noemt al wel het eea). Ander voorbeeld, maar wij hebben onze kraamverzorgsters bv. iets gegeven wat ze of bij ons in huis heel handig vonden of iets waarvan we wisten dat ze het leuk vonden (een specifiek boek), bij een hebben we daarbij een cadeaubon ‘verstopt’, omdat ze zoveel voor ons betekent had dat we haar graag iets extra’s wilden geven. De juffen op school krijgen soms iets meer standaards, vaak omdat we ze dan niet zo goed kennen, maar de oudste bedenkt de laatste jaren ook met regelmaat hele persoonlijke dingen. Bv. omdat de juf ergens heel erg van houdt, iets wat een kind heeft erg leuk vindt (zo wil ze dit jaar een trui geven nav een trui die ze zelf heeft en die de juf heel leuk vindt) of omdat ze gezegd heeft dat iets heel handig zou zijn of wat dan ook. Ze gaat na dit jaar naar het VO en dan wil ik voor gebak of lekkere koeken ofzo voor het hele team zorgen, met een kaartje erbij, omdat ik onwijs blij met ze ben.
     
    Krabje vindt dit leuk.
  16. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.158
    582
    113
    Ik snap je gevoel hoor, en ik sta ook wel eens met tranen in mijn ogen als een client afscheid neemt. En toch blijft het gewoon werk, hoe veel ik ook voor iemand doe. Dus vandaar mijn tip. Doe ermee wat je wilt :)
     
    Krabje vindt dit leuk.
  17. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.359
    1.742
    113
    Ik snap je hoor. Ik ben zelf pm-er op een psz en ook ik zeg tegen ouders, ik doe het met liefde, tis mijn werk daar wordt ik voor betaald. Maar als een ouder soms iets geeft dan doet me dat wel wat, vooral van de vve kinderen die ik 2 jaar lang 4 keer per week zie... die gaan me vaak aan het hart, ook al is het mij werk
     
    MrsBucket vindt dit leuk.
  18. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Een kleine ixxi maken met foto’s van het proces waar hij stond en nu staat. Desnoods beeldend met foto’s van voorwerpen, handgebaren etc.
     
  19. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Het boekje 'dank je wel' van Toon Tellegen. Leuke verhalen voor kinderen (dus misschien wel bruikbaar voor haar in haar werk?) en ook met een mooie dieperliggende boodschap voor volwassenen.

    Of, als ze verder vaak boeken gebruikt bij haar werk, is een mooie klassieker van Charlotte Dematons ook erg leuk.
     
  20. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Een mooie pen/ vulpen met haar naam of mooie tekst lijkt me heel mooi. Zou ik prachtig vinden.

    De reep chocolade kun je er altijd bij doen.
     
    chrystel73 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina