Afscheidscadeau juf/meester

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Zonnebloem92, 14 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Oké ik heb schijnbaar onder een steen gelegen, zoon zit in groep 3 en ik kom er nu pas achter dat je iets moet geven aan de juf of meester aan het eind van de schooljaar.
    Wat maken of kopen jullie? Ik ben echt inspitatioeloos.
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Niks moet, het mag.
    Gewoon een tekening gemaakt door je kind of een kaartje is hartstikke leuk.
     
  3. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.735
    734
    113
    Hihi, ‘moet’ toch helemaal niet.
    Ik heb Q dit jaar zelf laten beslissen wat ze wilde geven. Voor de juf een doosje bonbons van de chocolaterie en voor de meester zo’n variatie doos van Tony Chocolonely. Voor de andere leraren (ze heeft nog een paar aparte vakken) een klein doosje chocolade met ‘bedankt’. Voor iedereen heeft ze nog een kaartje geschreven.
    Maar een tekening is toch ook prima. En misschien doen ze iets met de hele klas, dat zie je ook veel.
     
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.473
    3.149
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij geven dit jaar de juf van onze jongste een bon van 5 euro van haar favoriete ijswinkel.
    Voor de oudste weet ik het nog niet... nog maar een paar dagen en ze gaat notabene van school ;) + 2 juffen!
    Meestal wat kleins, of chocolade of iets voor in de tuin... -oh dat is eigenlijk nog wel een idee... zo'n gezellige tuinprikker... die zijn niet te duur - vrolijk - gaan niet te lang mee ;) en het is calorie-arm.
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.796
    8.663
    113
    Hahaha je hebt geen app gehad uit de groep? Wij hebben afgesproken (zoals wel meer hier) om een bloem te geven met een kaart. Maken of kopen.

    Maken vinden wij leuker omdat het echt een knutsel kind is.
    (Deze is heel eenvoudig alleen in plaats van een nietje gelijk ijzerdraad zo dat je gelijk een steel hebt. Crêpepapier als groen ijzerdraad gekocht bij de action)

    Een doosje Mercie chocolade en dan onder het plastic een tekening schuiven.

    Minder calorieën een zakje versje thee van de thee winkel.

    (Een mini )badschuim.

    Op een mok of schaaltje een tekening maken met een porselein stift. Kan ook op een gebaksbordje of ontbijtbordje.

    Weckpot vullen met wat lekkers

    Een grote kaars voor in de tuin, bloemzaadjes of juist kruidenzaadjes.

    En anders even de action in lopen dan heb je zo een kleinigheid gevonden.
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Je moet niets inderdaad. :)

    De jongste heeft potten met drop voor de juffen ("Het zit d'rop." inderdaad ;) :p), met op de potten hun namen.

    De oudste heeft kaarsen met bijtjes ("Bedankt voor het BIJzondere schooljaar!").
     
  7. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.003
    284
    83
    Je moet niks he:)
    Wij gaven we theemok met 'juf...(naam)'
     
  8. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hier een juf: het moet niet! Ik vind het lief als ik iets krijgen, maar ik zit echt niet op een lijstje bij te houden van wie ik iets gekregen heb.

    Zelf heb ik dit jaar voor de juffen een pak cakemix gekocht "Met jou zat ik gebakken".
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.698
    42.523
    113
    Mijn dochter gaf aan haar juffen een tasspiegeltje met toffe juf erop. En zoon een bloeikaart met bloeipotlood aan zijn juf.
    Beiden hebben ze een complimentenbloem voor de juf geknutseld, met op elk bloemblaadje iets wat de juf supergoed kan.
     
  10. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.884
    1.383
    113
    Dat laatste is leuk zeg !


    Ik heb het vermoeden dat ze ook niet zitten te wachten op 10 flessen badschuim oid.
    Gewoon een kleinigheidje, vooral zelf gemaakte dingen lijkt me leuk. En een kaart met mooie oprechte tekst erbij.

    Vorig jaar had ze maar een paar maanden les gehad. Toen heeft ze een canvas beschilderd met een koe erop. En de tekst meneer maarten is koel ! (Cool)

    En dit keer heeft ze een mooie tekening op een houten borrel plankje gemaakt. Achterop wat nootjes en worstje. Geen gekoelde dingen en dicht verpakt. Op het kaartje de uitleg wat ze getekend had. Het was nogal ..... kunstig
    (Met bloemen een octopus en de zee die zo whieuw....)
     
    tuc vindt dit leuk.
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.698
    42.523
    113
    De juf van onze zoon kreeg van een ander kind trouwens een giga slagroomtaart met foto van juf en het betreffende kind erop:|
     
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:
     
  13. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Ik heb een cadeautasje gegeven met een doucheschuim en een badbloem.
     
  14. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Ik vind het altijd lastig, het is zn verplichting waar ik mijn vraagtekens bij heb. Het gaat om het gebaar denk ik dan. Tot nu toe hebben wij bloemen/kaarten/kunstwerk van het kind/chocola gegeven.
     
  15. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bedankt voor de tips, ik denk dat ik iets van chocolade koop.
    Probeer ik er volgend jaar iets eerder erg in te hebben zodat ik misschien inderdaad iets van een mok of iets dergelijks kan laten maken.
     
  16. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.833
    113
    Wij geven een bloeipotlood, een mooie kleurplaat met "liefste juf" en wat chocolaatjes.
     
  17. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.833
    113
    Oh wauw...:roflmao::roflmao:
     
    tuc vindt dit leuk.
  18. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.126
    1.926
    113
    :roflmao: Wel heel lief.. Ik zou 'm delen met mijn kleuters denk ik haha.

    Hier ook een juf en echt, voel je niet verplicht! Ik vind het veel fijner dat ouders op de laatste schooldag even bij me komen, zodat ik ze kan bedanken voor de afgelopen tijd en we elkaar even gedag kunnen zeggen. Ik schaam me soms enorm voor de grote cadeaus die ik krijg. Ik lieg niet als ik zeg dat ik met enige regelmaat cadeaubonnen twv 25 euro krijg. NIET DOEN! Als je iets wilt geven, houd het klein of maak het zelf. Een leuke knutsel, een zelfgeschreven kaartje, een stekje van een plantje, aardbeitjes of een mooie snijbloem uit eigen tuin.
     
    Mop81 en Nummer4 vinden dit leuk.
  19. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.920
    661
    113
    Vrouw
    @MamaChantal en @tuc leuk idee zo'n bloeipotlood. Ik ben ze hier (in de stad) nog nooit tegengekomen, bestellen jullie ze online of is er een specifieke winkel die ze verkoopt?

    Hier hebben de juffen volgens mijn zoontje hééééél veel chocolade blokken/repen gekregen :p Wij hadden dit jaar een Yahtzee scoreblok, 5 dobbelstenen, een paar van die mini bounty en een pen met een vrolijke slipper afbeelding eraan in een cellofaantje gedaan. Lintje erom, kaartje eraan met bedankt en klaar :)
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  20. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.741
    5.430
    113
    Vrouw
    Ik heb met de kinderen kaarten geknutseld. Ze hebben er een boekje van gemaakt. De oudste heeft zelf een bedankje geschreven "je bent de liefste juf en ik hoop dat ik je volgend jaar weer zie" en de middelste heeft getekend en ik heb een door haar gedicteerd verhaaltje er op geschreven voor haar twee juffen. Zij heeft een grote fantasie dus haar dino's beleefden grootse verhalen. Beide juffen hebben de verhalen voorgelezen in de klas zei ze. Ze was zo trots!
     

Deel Deze Pagina