Afscheidscadeau juffen ?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door bunchy, 27 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.429
    480
    83
    Wat kunnen we nu weer geven? Drie kinderen.. oudste zit in groep 8…

    Ienabd iets origineels? Liever niet zelf ad knutsel..
     
  2. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.345
    5.598
    113
    Hier doet de klas iets gezamenlijks. Alleen dan krijg je wel weer gedoe over het bedrag. De initiatiefneemster dacht aan 7,50 pp, maar dat vond ik van de zotte. Ik heb 3 euro gegeven.

    Voor mijn andere zoon heb ik een kaart met bloemzaadjes. Je kunt de hele kaart ingraven en dan heb je over een x aantal weken/maanden bloemetjes.
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoeveel wil je uitgeven? En doen ze niets gezamelijks?
    Kado bon van de ijswinkel vind ik altijd wel leuk (toevallig net zelf ook 1 gehad hihi) of van een ander 'populair' winkeltje uit de buurt, afhankelijk van de persoon (koffie/thee/snoep)

    dit vind ik ook heel leuk: https://thehappysoaps.com/mini-bath-bombs-tropical-fruits/ - ook geschikt voor een voetenbad overigens.
    Of je gaat naar de action en haalt dit soort dingetjes daar en maakt een relaxpakket voor de vakantie.

    Maar het hangt er ook vanaf wat je van de docent weet ;) . Ik weet van 1 bijvoorbeeld dat ze ook 2 jonge kinderen heeft - dus ook al is het voor háár - ik ken haar smaak niet precies, maar zo'n ijsjesbon gaat sowieso wel op met het gezin anders :) .
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik ben ook nog in dubio wat te kopen. Vorig jaar en afgelopen jaar met juffendag was ik telkens degene die voorstelde wat gezamenlijke te doen en alles regelde en daar heb ik eigenlijk niet weer zin in. Dochter gaat naar groep 3 en heeft 2 topjaren bij deze juf gehad, zoon heeft haar als kleuter ook gehad en ze is gewoon super leuk en lief. Ergens twijfel ik een Dopper met naam te geven omdat ze dezelfde groene heeft als de hele school (ooit allemaal gehad met een waterproject) en ze vaak moet zoeken welke van haar is en aan de andere kant vind ik het wel weer wat overdreven.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Met juffendag gaf ik een citroen beker (met zo'n rietje) met citroensnoepjes erin en nog andere citroenspulletjes (lippenbalsem, masker, kaarsje).

    Als afscheidscadeau een plastic gekleurde ijskom (wibra) met douchepuf (wat ijs moet voorstellen) een zak ijsmix waar alleen melk bij hoeft, ijssnoepjes en glazen buisjes met sprinkles.

    Wat ik nog wel eens als afscheidscadeau gedaan heb:
    - waterkan met munt, citroenen en zakjes groene thee erin.
    - appeltaartpakket
    - pot m&m's met voor elke kleur wat mijn kind zo fijn aan de juf vond.
    - notitieboekje met naam van de juf en een bloeipotlood
    - wegwerpbbq met marshmellows en prikkers erbij
    - waxinelichtjes met tekst eronder (dat is wel wat geknutsel
     
    Indiana en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    In het licht dat dus de hele school zo'n zelfde dopper heeft vind ik die met naam echt een heel leuk cadeau waar ze ook echt wat aan heeft.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Niks ik ben mee gestopt en dat bevalt prima. Als de kinderen het willen dan doen ze een afscheidskaart met persoonlijke tekst erin.
     
    chrystel73, Felice, Luna86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oeh dat is ook wel een leuk idee !
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Werd heel leuk ontvangen hier.
     
  10. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.345
    5.598
    113
    Maar die zijn minstens 12,50. Dat zou ik voor 1 kind echt te veel vinden.
     
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ja, ik vind het ook veel. Maar weet dat @GossipGirlxoxo het kan missen en het is wel heel practisch.
     
  12. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.345
    5.598
    113
    Ik bekijk het van de andere kant, vanuit integriteit. 12,50 vind ik meer dan een kleinigheidje. En stel dat iedereen een hoog bedrag geeft, dan krijgt de leerkracht voor minstens 200 euro aan cadeaus. Dat kun je vanuit integriteit niet goedpraten.

    Hier stelden ze dus 7,50 euro. Als iedereen dit zou geven, zou het totaalbedrag op 200 euro uitkomen. Er is ook al gecollecteerd voor meester/juffendag, ondanks de dringende oproep om niets te geven. En ook nog een keer met kerst. Ik vind dat een leerkracht niet cadeaus van zulke bedragen zou mogen accepteren.
     
  13. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.945
    8.761
    113
    Ik doe een snoeppot (action) Zelf een cameo silhouette dus nu nog een leuk plaatje.

    Een fluffie spons met badschuim is ook leuk.
     
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    dank je voor je reactie. Heb er net 1 besteld, een blauwe, is volgens dochter juf haar lievelingskleur, met als opdruk een ster met haar naam erin. Normaal gesproken had ik het te veel gevonden vanuit 1 kind (of eerder overdreven) maar ik ben nu blij dat ik het heb geregeld en er nu niet meer over na hoef te denken.

    edit. Het scheelt ook dat dochter maar 1 leerkracht heeft en geen stagiaires en zoon op de middelbare zit. Ik hoef dus maar 1 ding te verzinnen en te kopen.
     
    Athina en tuc vinden dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik hoop dat de juf daar niet zo over denkt en het kado niet aan wil nemen. Want met haar naam erop hebben we er zelf niets meer aan (of ik moet kijken of ik de deksel die nu bedrukt word ook los kan kopen). Ik verwacht trouwens dat ze hem gewoon aan zal nemen. We (ik en juf) hebben een maand of 3 terug nog een gesprek erover gehad, vlak voor er juffendag op school was. Toen had ze het verzoek geen kadotjes te geven omdat de knutselen en frutsels en kleinigheidjes die ze elk jaar met juffendag, haar verjaardag, en einde schooljaar krijgt super lief vind maar dat veel dingen ook in de prullenbak belanden omdat ze gewoon de ruimte niet heeft om alles te bewaren. Ze is al 36 jaar kleuterjuf en zei dat ze niet overdreven in die tijd al meer dan 100 mokken met liefste juf erop heeft gekregen. Met de laatste juffendag was haar verzoek als kinderen toch wat wilde geven ze dan een euro in een spaarpotje in de klas zouden stoppen. Van dat geld zijn we vorige week naar de speeltuin toe geweest met groep 1 en groep 2. Ik heb toen wel nog namens de klas een groepskado geregeld dat was €0,50 per persoon voor een vriendenboekje voor juf. Ze zei dat ze dat veel leuker vond omdat dit iets was wat ze echt zou bewaren.

    dus mocht iemand nog op zoek zijn naar een einde jaar kado voor een leerkracht om als gehele klas te geven hierbij de link naar het vriendenboekje. Iedereen kan hem online invullen (dmv linkje die je ontvangt per e-mail) en online foto’s toevoegen en dit word dan gebundeld en gedrukt tot vriendenboekje. En degene die het “regelt” kan zelf extra vragen (standaard of zelf verzonnen) toevoegen en verwijderen. Zo had ik de vraag “hoe oud denk je dat juf is en waarom denk je dat” erin gezet en dat gaf zulke verschillende leuke antwoorden!
    https://mijnvriendenboekje.nl/nw/index.php?r=booksetup/questions
     
    MissXray vindt dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    #16 GossipGirlxoxo, 27 jun 2022
    Laatst bewerkt: 27 jun 2022
    dat heb ik vorig jaar ook gedaan als einde jaars kado. Toen had juf ook nog 2 stagaires dus moest ik 3 kado’s geven. Met een kaartje eraan met het recept voor IJsthee en een fijne vakantie gewenst.

    het jaar daarvoor (die vond ik zelf het leukste om te geven omdat het er fleurig uit zag) had ik van de action zo een fotolijst waar je nog iets in kan stoppen. In het foto gedeelte hadden we een kaartje gedaan met HARTstikke bedankt voor het fijne schooljaar en in dat gedeelte waar je wat in kunt stoppen had ik van die snoephartjes gestopt. Daarbij hadden we voor de juf zelf een boekenbon erbij gedaan en voor de stagiaires (dat jaar 3) hadden we het fotolijstje zonder bon oid gegeven.

    bij zoon in groep 8 boterde het helemaal niet met zijn juf het hele schooljaar en daar heb ik dat jaar ook meerdere keren mee overhoop gelegen. Haar heb ik een mandje met wat mini flesjes wijn gegeven met een kaartje eraan, hier zul je wel aan toe zijn na afgelopen schooljaar. Was een beetje kinderachtig van mij maar mijn manier om nog even mijn gram te halen ipv zoon met lege handen naar school te laten gaan terwijl de andere kinderen wel allemaal nog wat gaven als afscheidscadeau.

    edit. Ik zag bij de Hema gezichtsmaskers en tubes handcreme en van die puf sponsen en andere verzorgingsproducten in leuke kleuren en thema’s die ook leuk bij elkaar pasten en allemaal voor leuke kleine prijsjes. Daar kun je met een klein budget ook zeker een leuk juffenkado van maken als je dat gezellig inpakt in celofaanfolie met wat lint eraan in de kleur van de producten die je gekozen hebt.

    edit 2. Had de foto’s nog bewaard van de voorgaande jaren.
    Bekijk bijlage 728291 Bekijk bijlage 728292
     
    Indiana en tuc vinden dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    ik had al op je gereageerd maar vergat dit nog te zeggen. Dat vind ik ook wel een dingetje. Als school/juf een maximaal bedrag aan geeft. Dan voelen veel mensen zich toch misschien verplicht om iets te kopen rond dat bedrag terwijl sommigen het helemaal niet kunnen of willen missen en hun kind liever een zelfgemaakte knutsel hadden willen meegeven. Ik persoonlijk zou dat een beetje als druk voelen tegenover mijn kind dat die dan niet met iets van 1 euro of iets zelfgemaakts aan kan komen omdat bijna iedereen iets doet van rond de €7,50.
     
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Word er nog wat gezamenlijks gedaan? Toen zoon in groep 8 zat is er vanuit de klas samen een stoeptegel aan de juf/school gegeven. Met een ster erop, het jaartal en alle namen van de kinderen. Zo een tegel als in Hollywood bij de walk of Fame. Deze is op het schoolplein gelegd door een opa die stratenmaker was. Groep 8 vorig jaar heeft dat ook gedaan en ik hoorde van een moeder van school dat de huidige groep 8 het weer gaat doen. Denk dat als dat iets jaarlijks word dat er over een paar jaar heel leuk uit zal zien op het schoolplein!

    Als het individueel is dan zijn alle tips die @tuc heeft gegeven erg leuk!

    deze kwam ik tegen op Google, is simpel zelf te maken/vullen en als je dat x3 doet dan valt het qua kosten ook mee omdat je de snoepjes voor elk vakje toch al moest kopen.

    Bekijk bijlage 728290
     
    tuc vindt dit leuk.
  19. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.345
    5.598
    113
    Ik weet iig van 1 juf dat ze erg in de verlegenheid wordt gebracht als ze iets krijgt van grote waarde. Bij veel bedrijven heb je ook integriteitscodes. Ik nu ook: wij mogen niets aannemen van externen (in feite is een leerling een 'klant').

    Ik heb het neergelegd bij school. Die gaven aan me wel te begrijpen maar dat beleid hierop geen prio had op dat moment.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    ik vind het wel iets om over na te denken inderdaad, kan alleen niet meer terug want heb de Dopper vanmiddag direct besteld en betaald. Nu is het zo dat de kleuterjuf niet de kans krijgt een kind bijvoorbeeld een beter school advies te geven omdat ze een waardevoller kado heeft gekregen (dat je het kan zien als omkoping) en in heel veel beroepen is bijvoorbeeld het geven van fooi heel normaal. Ik geef op jaarbasis bijvoorbeeld de pizzabezorger meer geld dan ik de juf nu geef aan waarde van het kado maar de juf ben ik veel dankbaarder dan die pizzabezorger en heeft veel meer voor ons betekend dan die pizzabezorger (misschien een slechte vergelijking maar wist zo 1,2,3 geen andere te verzinnen).

    edit. Het voorbeeld dat jij noemde om als gezamenlijk kado iets van €7,50 per kind te betalen zou ik dan ook weer echt te veel vinden. Wat willen ze de docent dan geven voor zo een bizar groot bedrag?
     
    Indiana en Athina vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina