Of moet je eerst een echte ongesteldheid afwachten? Toen ik 2,5 jaar geleden met de pil stopte was ik meteen zwanger en kreeg ik namelijk een miskraam.
Je mag meteen proberen zwanger te worden, zowel na het stoppen met de pil als na een spiraal. Het kan alleen na beiden zijn dat je niet precies weet wanneer je ongesteld had moeten worden, dus je ook niet precies weet hoe lang je dan evt. zwanger bent. Maar daar zijn dan weer termijnecho's voor he
Hoi, Ik had bij de 3e de mirena spiraal direct na het verwijderen daarvan was ik zwanger de ha zei dat het ook meteen mocht.
Maar is het dan niet zo dat je slijm nog niet dik genoeg is en je eerder kans hebt op een MK omdat het vruchtje zich dan niet goed kan nestelen? Ik was (of ben) namelijk erg vruchtbaar in combinatie met mijn vriend want was bij onze dochter meteen zwanger dan daarvoor MK gehad en ook meteen zwanger. Ik weet natuurlijk niet of het nu weer direct lukt maar ben bang dat als ik meteen weer zwanger raak het dan weer een MK wordt.
Ik was meteen na het verwijderen van m'n koperspiraaltje zwanger. Op 24 dec. eruit gehaald, 2 weken daarna positieve test. Ben nu 32 weken zwanger en alles is tot nu toe helemaal goed met het beebje!!!
Hoi, Er zijn wel degelijk gyn.'s en ha's die het verstandiger vinden om 1 of 2 cycli af te wachten i.v.m. het dikker/sterker worden van het bm-slijmvlies. De meesten (incl. voorschriften van Mirena zelf) zeggen echter dat je meteen kunt gaan proberen. Ook mijn ha zei dat ik meteen kon beginnen. Heb ik ook gedaan en ik ben dan ook nog voor een eerste ongi zwanger geworden, wat helaas in een vmk eindigde. Ik weet dus niet hoe lang ik zwanger was. Door wat ik kon voelen van de innesteling etc., weet ik zeker dat mijn bm-slijmvlies toen echt nog heel dun moet zijn geweest. Zeker weten doe ik het niet, maar ik vermoed dat het dunne bm-slijmvlies een rol speelde bij de vmk. Huidige gyn.'s achten dat ook niet onwaarschijnlijk trouwens. Maar heb ook vaak gelezen dat het meteen raak was bij mensen, dus ik denk dat het een persoonlijke keuze is voor je.