Aften

Discussie in 'Verzorging' gestart door Strijkkraal, 7 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    help... Wie heeft de gouden tip tegen aften.
    Ik hen een 4 jarige met een grote aft op haat tong en 2 kleintjes op haar wang.
    Ik heb pyralvex gekregen van de apotheek, maar dat prikt.

    Alles prikt. Ik krijg er niet eens een spoeling met alleen water in. Geen paracetamol (zetpil) tegen de pijn, Niets.

    Wat werkt bij die kleintjes wat niet prikt of geeft de tip hoe ik het aan haar verstand geleuter dat medicatie echt helpt.

    Waarom moet ik nou weer zo'n eigenwijs exemplaar hebben :roflmao::|:oops:
     
  2. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Dat het eventjes prikt en dat het daarna beter is heb je haar vast al uitgelegd .
    Ik koop mijn dochter om met een snoepje als ze vies medicijn moet innemen, maar dat zal nu ook geen succes zijn denk ik.
    Misschien wil ze op een ijsblokje sabbelen tegen de pijn?
     
  3. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.976
    113
    Vrouw
    Lastig hè? Hier ook zo'n dochter die niks wil hebben (drankjes, pilletjes enz)
    Het scheelt bij ons dat ik ook vaak last heb van aften, net als mijn oudste. Bij haar werkt het dat ze weet dat ik weet hoeveel last ze ervan heeft.
    We "proosten" dan samen met wat pyralvex :D Ik mag haar aft dan aanstippen en zij bij mij (als ik ze niet heb mag ze het alsnog doen ;))
     
  4. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ik heb al zoveel geprobeerd ... ze mocht mijn tong ook aanstippen (het prikt idd :roflmao:), mij knijpen als het pijn deed, huilen en schreeuwen.
    IJsjes als omkoopmiddel ook geprobeerd, haar de hemel in geprezen. Niets helpt.
    Nu is een zetpil al een two man job, ze echt anti zeg maar.

    Ik heb vanochtend kamille thee gekocht. Misschien dat dat iets verzacht. En de huisarts maar weer gebeld of zij misschien iets wisten. Ik krijg een nieuw recept en hopelijk gaat dat wel werken.
     
  5. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bessensap, klein beetje verdunnen met water omdat het anders veel te zuur is. Grote slok in de mond nemen, goed "klotsen" en daarna doorslikken.... dan werkt de vitamine C twee keer. Eerst van"buiten" op de aften en daarna van binnenuit omdat ze het heeft doorgeslikt.

    Ik bedoel dat die flesjes Bessensap uit het "bakvak"/"toetjesvak"
     
  6. Marihi

    Marihi Fanatiek lid

    3 dec 2012
    1.199
    505
    113
    Zendium tandpasta classic (?) gebruiken. Sinds wij dit gebruiken hebben we 80% minder last van aften. Kon ook voor kinderen volgens de tandarts
     
  7. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Je kunt tandpasta op de aften smeren
    En bij een natuurwinkel (de tuinen) kun je een middeltje kopen, wat ook goed helpt
     
  8. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.551
    2.406
    113
    Mijn kleuter heeft geen aften meer gehad sinds ze poetst met Zendium. Bij Kruidvat en Etos was de kinderversie hier nergens meer te koop, maar bij AH wel. En vanaf a.s. maandag nog 1+1 gratis ook zag ik.
     

Deel Deze Pagina