Afvallen? 18 weken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sher1993, 7 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sher1993

    Sher1993 Lid

    13 aug 2020
    24
    2
    3
    Vrouw
    Hoi!

    Ik ben morgen 18 weken zwanger.
    Ik ben in 't begin 2kg afgevallen door misselijkheid. Vorige week zat ik 0,7kg boven m'n startgewicht weer. Dus dat ging goed. Nu vanmorgen weer - 1,1kg. Ik snap het niet, mijn buik groeit wel.
    Meer die dit herkennen?
     
  2. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    553
    113
    Vrouw
    Ik was tijdens mijn eerste zwangerschap aan het einde van de zwangerschap in totaal 15 kilo lichter dan mijn startgewicht.
    Ben 18 kilo afgevallen maar aan t einde 3 kilo aan gekomen.

    Heb in de zwangerschap het moment gehad dat ik niet meer mocht afvallen omdat ik dan niet genoeg reserve zou hebben voor de bevalling.

    Zolang je goed en gezond eet is het geen probleem.
     
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nee ik herken dit niet maar zolang je goed eet en je je goed voelt (en niet al ondergewicht hebt) lijkt het me niet zo'n probleem. Bespreek het eens met je verloskundige?
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ter vergelijk. Ik ben super tenger en tijdens mijn eerste zwangerschap zei de vk dat ik toen maar extra volvette dingen moest eten omdat ik wel iets meer dan 12 kg mocht aan komen.
    Ik heb haar een figuurlijke middelvinger opgestoken. Waarom zou iemand met een BMI van 18, wat gewoon gezond is, extra moeten aankomen?
    Ik heb gewoon normaal gegeten en ben de eerste keer 7, de tweede keer 5 kg aangekomen in totaal. Keerpunt is wel dat mijn romp vanaf ong. 30 weken zo gevuld is met baby dat ik amper meer ruimte heb voor fatsoenlijke maaltijden. Dat zorgt er altijd wel voor dat ik echt niet goed meer kan eten (en dus ook trek heb, maar oprecht geen ruimte heb) waardoor ik de laatste weken echt niet veel meer aankom.
    Ik ga altijd wel weer los in de kraamweek hoor!
     
  5. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.879
    3.849
    113
    Vrouw
    Is de misselijkheid nu over en eet je nu wel goed? Dan zou ik me niet heel veel zorgen maken. Als je door de misselijkheid nog steeds niet goed eet zou ik de verloskundige/huisarts om medicatie vragen.

    Je gewicht schommelt dagelijks enorm, dus als je het echt goed wil bijhouden moet je dagelijks op het zelfde tijdstip op de weegschaal gaan staan. Bijvoorbeeld 's ochtends na het plassen en voor het ontbijten, zonder kleren of nat haar.

    En als je je zorgen maakt even contact opnemen met de verloskundige.
     

Deel Deze Pagina