Afvallen 2019

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Ballyss, 1 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.448
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Whaaaah 70,4!!! Nog maar een halve kilo verwijdert van die 6!!! Ik ga echt een dansje doen als mijn weegschaal eindelijk de 69 laat zien!!!! :D Ben nog nooit zo dichtbij geweest haha. Wel echt een motivatie! Ik schommelde al jaren tussen 73-76 en het werd nooit minder dan dat... en nu al 70,4 :D super happy!

    Dit is de eerste keer dat ik het echt vol houdt! Wat het bij mij echt doet is echt het snoepen stoppen/minderen en dan met name 's avonds voor de tv. En ik drink eigenlijk helemaal niks meer buiten water met prik en soms redbull sugerfree of cola zero. Dronk heel veel vruchtensapjes altijd en heeeeeel veel red bull. En ik at heel veel pizza en ongezond en veel koolhydraten vooral na 19:00, soms kon ik zelfs nog een heel pasta gerecht om 22:00 eten na het werk ofzo. Ontzettend slecht. Dat doe ik nu al sinds december niet meer, en zie het resultaat! Met heel weinig inspanning. Want deze 6 kilo heb ik nu verloren zonder sport!!
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  2. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Mag ik mee schrijven? :)

    Ik ben altijd bezig met gewicht, ik kom aan of ik val af maar ben nooit lang stabiel. :rolleyes: Jaren terug, voordat ik trouwde, ben ik van 75 naar 62 kilo afgevallen, met als doel 60 kilo. Al snel woog ik 65 kilo en dat hield ik toen lang vol. Ik kreeg mijn oudste, was gelijk weer 65 kilo en toen begon de ellende, ik at echt zoveel lekkers want het kon eindelijk weer, de hele zwangerschap was ik misselijk geweest en had zoveel overgegeven. Nouja, uiteindelijk woog ik vlak voor de zwangerschap van de jongsten 70 kilo en na de bevalling was ik wederom 65 kilo, maar het patroon herhaalde zich, al heb ik die zwangerschap wel minder overgegeven gelukkig. Hoe dan ook, begin 2018 78! kilo, dat zou mijn jaar worden en ik zou de 60 gaan halen. :rolleyes: Niet dus. Goed, vorige week ben ik na veel ups en downs weer begonnen, 74,5 woog ik toen. Vandaag 73, dus het gaat weer de goede kant op. Ik weet niet echt of het realistisch is om naar de 60 toe te willen blijven gaan, maar het voelt als vroegtijdig opgeven als ik nu ga zeggen dat ik 65 kilo wil wegen.
    Hoe dan ook, vandaag een goede dag tot nu toe, vanavond ga ik wel samen met mijn man weg, we volgen de marriage course, meerdere bijeenkomsten waarbij je samen naar je relatie kijkt. Dan wordt er altijd heeeerlijk voor ons gekookt, maar ik kan natuurlijk wel het wijntje laten staan.

    Startgewicht: 74,5 kilo
    Huidig gewicht: 73 kilo
    Doel: 60 kilo
     
  3. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Haha, dat is zo cool hè, over het tiental heen gaan.
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  4. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.448
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Riverdale87
    start: 78.7kg streef: 68kg huidig: 74kg
    Totaal verloren: 4.7kg
    • Medj1983

    start: 77.5kg streef: 65kg huidig: 75.0kg
    Totaal verloren: 2.5kg
    ° duitshollandsmeisje

    Start: 76,3kg streef: 63kg huidig: 70,4kg
    Totaal verloren: 5,9 kg
    • bijnamama1988

    Start: 80.1 streef: 65 kg huidig: 74,8 kg
    Totaal verloren: 5,3 kg
    • Nora92

    Start: 90.2 kg. Streef: 75 kg. Huidig: 84.0 kg
    Totaal verloren: 6.2 kg
    Muisjex3
    Start: 92 kg Streef: 79 kg (75 kg) Huidig: 79,8 kg Totaal verloren: 12,2 kg
    Gymgirl

    Start: 80 kg Streef: 65 kg Huidig: 72,4 kg Totaal verloren: 7,6 kg
    Kleinmensje

    Start: 90,9 kg Streef: 75 kg Huidig: 84,0 kg Totaal verloren: 6,9 kg
     
  5. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Zag dat hier eetlijstjes werden geplaatst, leuk, daar ben ik dol op.

    O: 1 volkoren cracker met komkommersalade, 1 volkoren cracker met 30+ jonge kaas
    Tussendoortje niet genomen, want druk in huis en met boodschappen doen
    L: 1 meergranen boterham met pure chocopasta en 1 meergranen boterham met melkchocolade hagelslag, 10 gram walnoten en 10 gram amandelen
    T: fruit
    D: verrassing!
     
  6. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Riverdale87
    start: 78.7kg streef: 68kg huidig: 74kg
    Totaal verloren: 4.7kg
    • Medj1983

    start: 77.5kg streef: 65kg huidig: 75.0kg
    Totaal verloren: 2.5kg
    ° duitshollandsmeisje

    Start: 76,3kg streef: 63kg huidig: 70,4kg
    Totaal verloren: 5,9 kg
    • bijnamama1988

    Start: 80.1 streef: 65 kg huidig: 74,8 kg
    Totaal verloren: 5,3 kg
    • Nora92

    Start: 90.2 kg. Streef: 75 kg. Huidig: 84.0 kg
    Totaal verloren: 6.2 kg
    Muisjex3
    Start: 92 kg Streef: 79 kg (75 kg) Huidig: 79,8 kg Totaal verloren: 12,2 kg
    Gymgirl

    Start: 80 kg Streef: 65 kg Huidig: 72,4 kg Totaal verloren: 7,6 kg
    Kleinmensje

    Start: 90,9 kg Streef: 75 kg Huidig: 84,0 kg Totaal verloren: 6,9 kg
    • Biggetje100
    Start: 74,5 kg Streef: 60 kg Huidig: 73 kg Totaal verloren: 1,5 kg
     
  7. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.448
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    zekerweten!!

    ik herken me ook wel beetje in jouw verhaal hoor! ik heb nog geen kinderen maar ik schommel al wel een paar jaar met mijn gewicht, 3 kilo erbij, 3 kilo eraf en zovoorts... maar het werd nooit echt ECHT minder. dus elke keer motivatie verloren en weer teruggevallen in mijn oude eet en drink patroon en elke keer kwam ik NOG meer aan!! Tot ik bijna 80 kilo woog met mijn 1.60.. en ik kom van jarenlang 50-52 kilo dus kan je nagaan... pas sinds 5-6 jaar word het elke keer meer.. en vind het zo zonde want had zon mooi lijfje en altijd lieve jurkjes aan, en nu voel ik me net zon rollade! Niks staat meer mooi, kan geen strakke dingen meer aan want dan zie je een blubberbuikje en lovehandles :( dus draag nu bijna alleen nog maar spijkerbroeken met een slobbertrui erop. Ook veel geprobeerd, shakes, low-carb, tijdelijk overdreven intensief sporten, gewoon bijna stoppen met eten (heeeeeel weinig nog maar, maar kwam dan op de een of andere manier NOG meer aan).. En nu heb ik denk ik eindelijk DE oplossing gevonden :p niet meer snoepen en uitkijken met wat ik drink, 's avonds laat geen koolhydraten meer, als ik echt honger heb dan iets van fruit of groente of wat yoghurt met noten. En het werkt! XD Eindelijk!!
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  8. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Ja, op een gegeven moment voel je je zelf gewoon niet prettig in je kleding hè, dat is herkenbaar. Ik moet zeggen dat ik niet zoveel dingen heb geprobeerd. Ik weet dat als ik stop met snoepen, water drink ipv sapjes, het er echt wel af gaat. Maar dat is juist wat ik moeilijk vind, stoppen met snoepen. :rolleyes: En ook de draad weer oppakken na uit eten gaan of iets is zo lastig, vind ik.
     
  9. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.448
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    ik snap wat je bedoelt. ik kon het ook heel lang niet. tot ik echt de 77 kilo aantikte, dat is gewoon echt veel te zwaar... en voelde me zo dik en onzeker en lelijk.. ben gewoon sinds ik samen ben met mijn vriend 17 kilo aangekomen, dat is echt niet goed. hij ziet het ook en dat is ook een probleem. hij houd wel van me, ook met die 17 kilo maar hij heeft op seksueel gebied geen zin meer. dus toen ik op mijn zwaarst was waren we intiem bijna niet meer samen.. bijna geen seks, niet knuffelen niet kussen.. dus ik voelde me toen NOG dikker en lelijker.. dat resulteerde toen weer in troost eten.. wat dus HELEMAAL geen zin heeft!! En nu ben ik 6 kilo afgevallen en gaat het echt weer beter, hij zegt het ook dat hij echt voelt dat er wat af is, hij heeft meer zin weer tussen de lakens. dus het was echt teveel aan het worden.
     
  10. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Oh dat lijkt me wel heftig! Ook wel iets wat kan zorgen voor een goede motivatie natuurlijk. Gelukkig gaat dat nu beter. Moeilijk hoor, om dat te moeten horen. :(
     
  11. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Jeej wat erg eigenlijk, dat je vriend je zo behandelt, heb je daar geen moeite mee? Zou het heel erg vinden als mijn man me op mijn uiterlijk zou beoordelen. Ik bedoel, wat als jullie kinderen krijgen en je lichaam verandert.. wil hij dan ook nooit meer? Sorry maar vind het best lullig van hem. Wel super goed van je trouwens!!
     
  12. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Hier gaat alles goed :) het sporten bevalt goed en ben hier en daar al wat centimeters kwijt :D de weegschaal laat ik even links liggen en ik vul nog wel af en toe mijn calorieën in op my fitness pal. Maar probeer meer op gevoel te eten en op basis van gezond verstand haha.
    Mijn menu van vandaag:
    Ontbijt: 200 gram magere kwark met 100 gram aardbeien en 10 gram lijnzaad
    Tussendoor: een proteïne reep voor het sporten en een appel na het sporten
    Lunch: een volkoren broodje smeerkaas en een bak sla met cottage cheese.
    Tussendoor: een beetje kwark met proteïne poeder (lemon cheesecake, ben verslaafd haha) en 2 Napoleon snoepjes
    Avondeten: chili con carne
    Tussendoor: 20 gram cashewnoten

    Ik weet de macro's dus niet, maar dit voelt wel goed. Heb ook een uurtje gesport vandaag. Goed weekend allemaal!
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  13. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.448
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Het is nu gelukkig wel beter hoor maar november 2017 hadden we echt een dieptepunt, toen had hij ook uitgesproken dat hij mij lichamelijk niet meer aantrekkelijk vond.. dat heeft heel veel pijn gedaan en heeft me echt een deuk in mijn zelfvertrouwen gegeven. Ik wist het van mezelf en zat ook niet goed in mijn vel, en hij maakte het alleen maar erger op dat moment.
    Na lang praten heeft hij wel ingezien dat ik aan mijzelf wil werken maar het gaat niet van de een op andere dag, het kost ontzettend veel tijd en moeite om je hoofd om te zetten.

    Hij heeft toen gezegd maar dat je lichaam veranderd van kinderen is logisch en daar kan je niks aan doen, maar hier kan je NU nog wel iets aan doen voordat je zwanger raakt. Dus qua gezondheid vooral. Is natuurlijk ook, met overgewicht zal het echt niet makkelijker gaan.

    Maar gelukkig heb ik nu een methode gevonden die bij MIJ past en ook werkt en vol te houden is :)
     
  14. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zo fijn om te lezen dat je iets hebt gevonden wat voor je werkt! Ga zo door. :D
     
  15. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier gaat het goed. Afvallen gaat nu wat langzamer maar tikte van de week de 83 voor het eerst aan. Begon twee maanden geleden op 90+ dus ben blij! Ga gewoon lekker door. Wil voor juni wel de 77 zien. :)
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  16. Kleinmensje

    Kleinmensje Niet meer actief

    Riverdale87
    start: 78.7kg streef: 68kg huidig: 74kg
    Totaal verloren: 4.7kg
    • Medj1983

    start: 77.5kg streef: 65kg huidig: 75.0kg
    Totaal verloren: 2.5kg
    ° duitshollandsmeisje

    Start: 76,3kg streef: 63kg huidig: 70,4kg
    Totaal verloren: 5,9 kg
    • bijnamama1988

    Start: 80.1 streef: 65 kg huidig: 74,8 kg
    Totaal verloren: 5,3 kg
    • Nora92

    Start: 90.2 kg. Streef: 75 kg. Huidig: 84.0 kg
    Totaal verloren: 6.2 kg
    Muisjex3
    Start: 92 kg Streef: 79 kg (75 kg) Huidig: 79,8 kg Totaal verloren: 12,2 kg
    Gymgirl

    Start: 80 kg Streef: 65 kg Huidig: 72,4 kg Totaal verloren: 7,6 kg
    Kleinmensje

    Start: 90,9 kg Streef: 75 kg Huidig: 83,4 kg Totaal verloren: 7,5 kg
    • Biggetje100
    Start: 74,5 kg Streef: 60 kg Huidig: 73 kg Totaal verloren: 1,5 kg

    Hoi dames, het is weer woensdag (mijn weegdag ;)) ik mag niet klagen deze week weer 0,6 kg afgevallen! Ben blij dat mijn gewicht gestaag naar beneden gaat. Het niet snoepen overdag gaat eigenlijk best goed al heb ik het in de avonden soms wel erg lastig (dan ga ik maar vroeg naar bed :) ) Verder "zondig" ik in het weekend wel eens want anders is het niet vol te houden.
    Vanavond ga ik weer sporten.. het thuis sporten valt nog niet helemaal mee moet ik zeggen. Ik ben afgelopen vrijdagavond wel ruim 5 km wezen wandelen dit doe ik graag.
    Hoe gaat het bij jullie??
     
  17. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    @Kleinmensje lekker hoor, weer wat er af. Ik vind wandelen ook erg leuk, en net wat je zegt, s avonds komt het lastigste vaak. Bij mij tenminste. Hier met ups en downs. Maar het is vandaag zeker een goede dag.
     
  18. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Riverdale87
    start: 78.7kg streef: 68kg huidig: 74kg
    Totaal verloren: 4.7kg
    • Medj1983

    start: 77.5kg streef: 65kg huidig: 75.0kg
    Totaal verloren: 2.5kg
    ° duitshollandsmeisje

    Start: 76,3kg streef: 63kg huidig: 70,4kg
    Totaal verloren: 5,9 kg
    • bijnamama1988

    Start: 80.1 streef: 65 kg huidig: 74,8 kg
    Totaal verloren: 5,3 kg
    • Nora92

    Start: 90.2 kg. Streef: 75 kg. Huidig: 84.0 kg
    Totaal verloren: 6.2 kg
    Muisjex3
    Start: 92 kg Streef: 79 kg (75 kg) Huidig: 79,8 kg Totaal verloren: 12,2 kg
    Gymgirl

    Start: 80 kg Streef: 65 kg Huidig: 70,3 kg Totaal verloren: 9,7 kg
    Kleinmensje

    Start: 90,9 kg Streef: 75 kg Huidig: 83,4 kg Totaal verloren: 7,5 kg
    • Biggetje100

    Start: 74,5 kg Streef: 60 kg Huidig: 73 kg Totaal verloren: 1,5 kg

    Nog maar 0,3 kg en dan is mijn eerste doel bereikt. Nog 2,5 kg voor 'gezond gewicht'. Deze week weinig gesport, hoop volgende week meer te kunnen doen. Maar ondanks dat toch 1,1 kg deze week afgevallen. Joepie!

    's Avonds vind ik ook lastig hoor. Zeker als mijn man wat lekkers neemt. En hij komt geen grammetje aan hè. Dus moet ik echt oppassen dat ik niet meedoe.
    Thuis sporten lukt mij niet. Ik heb keurig een matje boven op zolder liggen en ook de oefeningen heb ik wel. Maar ik doe ze niet! Stom hè. Voel je zo sullig als ik daar sta te squatten. (schrijf je dat zo?)

    @duitshollandsmeisje Is het gelukt om onder die 70 kg gekomen?
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  19. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.448
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Nog niet!!! 70,4 nog steeds... dus blijf ff hangen.
     
  20. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Dan spreken we het samen af voor volgende week. Goed? :D
     

Deel Deze Pagina