Afvallen 2022

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Inge1984, 3 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.586
    1.402
    113
    Wie doet er mee?

    Vorig jaar ben ik al vol goede moed begonnen en toen 7 kilo kwijt geraakt. Helaas overleed toen mijn moeder en ben ik m'n drive volledig kwijt geraakt. In tussen weer 2 kilo aangekomen. Wat ik op zich nog best mee vindt vallen in 10 maanden tijd. Maar er moeten echt nog veel meer kilo's af. Nog minimaal 15kg en in een ideale wereld zelfs 20kg. Mijn eerste tussen doel is 10kg eraf naar de 70kg toe. Ik wil voornamelijk op mijn kcal inname letten en daarnaast mijn koolhydraten beperken. Veel groente, ook overdag en meer bewegen/sporten.
     
  2. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.605
    788
    113
    Gecondoleerd met je moeder!


    Ik ben vandaag ook begonnen. Ben enorm geschrokken van de weegschaal. Ben in 5 jaar tijd 20 kilo aangekomen. Wil hier graag vanaf. dus vanaf vandaag begonnen
     
  3. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.586
    1.402
    113
    Leuk dat je ook begonnen bent. Erg he. Vier jaar geleden was ik ook nog zo'n 15 kilo lichter. Is zo hard gegaan. Maar goed we gaan er wat aan doen. Gisteren al een hele goede dag gehad.

    O: Andijvie smoothie
    L: Omelet met champignons
    A: Bietenwrap met kip, paprika, tomaat en advocado

    Vandaag ben ik een poging aan het doen om lijnzaadcrackers te maken. Ben heel benieuwd of ze gaan lukken en een beetje smaken.
     
  4. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Hoi, mag ik ook meedoen?

    Ik ben zondag al begonnen. Er moet ca 10 kilo af, ben nogal geschrokken van de weegschaal, hoewel ik natuurlijk allang wist dat mijn kleren te krap zaten.

    Ik probeer meer te sporten, niet meer te snoepen, geen sapjes en frisdrank meer te drinken en natuurlijk Dry January.

    Verder geen gekkigheid met eten, daar hou ik niet van en ik vind het teveel gedoe.

    Gisteren is het in elk geval allemaal al goed gelukt, hoewel de verleidingen groot waren met kastenvol kerstrestjes in de vorm van koekjes, chochola, chocomel, kaasjes etc.
     
  5. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.985
    18.692
    113
    Ik meld me ook!

    In april begonnen met afvallen en was toen ontzettend goed bezig (al zeg ik het zelf); uiteindelijk 20 kg afgevallen. Helaas is er van die 20 eraf weer 10 kg bij gekomen door o.a stress/eetstoornis die weer gedeeltelijk kwam opspelen :(Maar sinds een aantal dagen ga ik er weer voor!

    Ik ben blij dat er iig "maar" 10 kg bij is en niet de totaal afgevallen kilo's (of zelfs meer...). Er moet behoorlijk veel af bij mij. Liefst 40 kg. Maar met als tussenstap eerst 20 eraf ben ik ook al heel blij.
    Mijn methode is caloriebeperkt, hoewel ik bewust geen calorieën tel, ook niet middels een app. Vorig jaar wel gedaan en dat was achteraf een enorme trigger geweest qua eetstoornis. Ik weet wel wat ik ongeveer mag qua hoeveelheden dus op die manier weet ik wel dat ik niet over m'n totale aantal calorieën kom.
    Bijhouden wat ik eet (zonder het vermelden van hoeveel erin zit dus) doe ik wel, in een kleinschalige appgroep die ik samen met een vriendin heb die ook wil afvallen. Maar hier meekletsen zou ook leuk zijn :)

    Verder probeer ik mezelf niets te verbieden als ik ergens zin in heb. Gewoon minder eten, wel meer groenten, etc. Ik probeer ook te letten op drinken. Met name water en (kruiden)thee want dat doe ik echt veel te weinig in de winter. Gelukkig houd ik niet van zoet drinken, behalve dan van versgeperst sinaasappelsap maar dat compenseer ik wel weer :oops:
     
    MariekeRox vindt dit leuk.
  6. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.167
    495
    83
    Ik doe graag mee wil 17 kilo kwijt. Ik ben sinds oudjaarsdag gestart met suikerarm en koolhydraat beperkt.
    Mijn dagmenu van vandaag:
    O. Een gebakken ei, avocado, tomaatjes, kaas en een cappuccino.
    L. Een salade van komkommer, cashewnoten, cottage cheese, augurk en kidneybonen. En magere kwark met aardbeien, whey poeder en psyllium vezels.
    T. 2 low carb crackers met pure pindakaas en een droge witte wijn (krijgen zo visite)
    A. Een courgette pasta met vega gehakt en kaas.
    T. Een proteine reep

    En veeeeeeel water

    Succes mensen!! Hebben jullie een vaste weegdag?
     
    MariekeRox en citroenrasp vinden dit leuk.
  7. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.167
    495
    83

    Gecondoleerd! We hebben dezelfde doelen
     
  8. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.985
    18.692
    113
    @medj1983 Voorheen woog ik me eens per week, maar helaas kan ik daar (nog) niet goed mee omgaan. Dus probeer me nu eens per maand te wegen, iedere eerste dag van de maand. :)
     
  9. liset22

    liset22 Actief lid

    21 jul 2007
    210
    99
    28
    Ja, ik doe ook graag mee! Ben in december al begonnen en 2 kilo nu kwijt, wil er eerst 10 af. In totaal zou ik wel 20 kilo af willen. Ik tel calorieën via myfitnesspal.

    Gisteren gegeten
    O. 2 volkoren boterhammen met kipfilet en rucola
    T. Appel en wat amandelen
    L. Gebakken ei met 200 gram roerbakgroenten champignon en restje linzensoep
    T. Sinaasappel
    A. Snijbonen, 2 kleine gehaktballetjes en wat rijst
    T. Havermoutmuffin

    Ga ook weer beginnen met bodypump.

    @medj1983 ik probeer ook 1 keer per week te wegen, in het weekend, maar ga er soms toch vaker op staan.
     
  10. liset22

    liset22 Actief lid

    21 jul 2007
    210
    99
    28
    Gecondoleerd! Vind het knap dat je in zo'n jaar maar 2 kilo aangekomen bent en goed dat je nu weer aan de slag gaat!
     
  11. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.352
    774
    113
    Vrouw
    @Inge1984 wat heftig! Gecondoleerd met dit verlies!

    Goed bezig allemaal! Als het mag wil ik ook graag meeschrijven. Maandag start ik pas echt met mijn menu's die speciaal voor mij gemaakt zijn (afgelopen jaar 3 maanden gedaan en 17kg afgevallen) doormiddel van heerlijk eten.
    Deze week is heel rommelig en vanaf maandag heb ik elke maandag een bezorgmoment van d'r AH wat erg fijn is met deze manier van eten.
    Doen jullie aan sport? Zelf loop ik veel en loop ik alle trappen inplaats van de lift te nemen. Ik werk in de thuiszorg en hou niet van liften waardoor ik ook naar 10 loop. 1x per week doe ik fit20 waardoor ik veel sterker geworden ben.

    Fijne dag allemaal!
     
  12. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.586
    1.402
    113
    Wat leuk dat er zoveel bij zijn gekomen, gezellig!

    @Luppy: Dry-januari doe ik ook. Mag ook wel na al die feestdagen waarbij de drank hier toch iets te overvloedig was :)

    @citroenrasp: Heel knap dat je er vorig jaar 20kg af hebt gekregen. Lijkt me heel erg lastig in combinatie met een eetstoornis. Jammer van die 10kg er weer bij. Maar goed, je hoeft dan iedergeval 10kg minder dan vorig jaar en dat is al een heel stuk de goede kant op.

    @medj1983: Meestal weeg ik zeker in het begin wat vaker. Dat motiveert me nu eenmaal heel goed. Maar als officiele weegdag hou ik de maandag aan (de dag dat ik begonnen ben).

    @liset22: Al lekker onderweg dus. Knap hoor zo tijdens de feestdagen.

    @Ienemine: 17kg in drie maanden, wauw! Heb je die menu's van een dietiste gekregen? Dat thuisbezorgen van boodschappen vind ik ook heel fijn. Zorgt er ook voor dat ik in de supermarkt niet in de verleiding kom. Qua sporten wil ik weer het schema van vorig jaar gaan volgen. 3x per week een training online (youtube optima vita vind ik heel fijn) en dan elke dag een half uurtje op de hometrainer. Die laatste gewoon een half uurtje in een redelijk tempo puur voor de beweging. En dan gaan we waarschijnlijk nog wat krachtsport training doen bij vrienden. Dat zijn vrij fanatieke krachtsporters en hebben door alle lockdowns nu hun garage als fitness ingericht. Maar moeten nog even zien hoevaak we daar in de praktijk gebruik van gaan maken.


    Mijn lijnzaadcrackers zijn gisteren echt goed gelukt. Smaakte prima. Nu heel benieuwd hoelang ze goed blijven. Gisteren ook weer netjes gegeten:

    O: Andijvie smoothie
    L: Lijnzaadcracker met huttekase, tomaat, rode ui en basilicum
    T: Halve komkommer
    D: Kipfilet met paprika en ananas in een tomatensaus en bloemkoolrijst.
    T: Biscuit met chocolade laagje

    Over de dag heen drink ik alleen water en thee. Alleen ben ik wat thee betreft een zoete kauw en kan ik dus echt niet zonder suiker in m'n thee. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Nu heb ik Erythritol gevonden. Zover ik kan vinden is het natuurlijk en gezond. Maar dan zonder kcal en geen suiker die de bloedspiegel direct doet stijgen. Gisteren binnen gekregen en ik ben aangenaam verrast. Door m'n tomatensaus (wat zoetere richting chinese saus) was er al geen verschil te merken maar in m'n thee ook niet.
     
    medj1983 vindt dit leuk.
  13. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.985
    18.692
    113
    Dit at ik gisteren:

    Ontbijt: griesmeelpap
    Lunch: salade (o.a linzen, granaatappel, wortel)
    Tussendoor: een mandarijn
    Avondeten: groentesoep met wat macaroni erdoor, en een klein stukje brood met hummus en sandwichspread (beide zelfgemaakt)

    Vandaag ontbeet ik met yoghurt, havermout en wat lijnzaad/amandelpoeder, glas sinaasappelsap erbij.
    Zometeen ga ik weer lunchen met een soortgelijke salade. Avondeten wordt stokbrood met hummus en groentesoep, ik probeer een niet al te groot stuk brood te nemen.
     
    medj1983 vindt dit leuk.
  14. liset22

    liset22 Actief lid

    21 jul 2007
    210
    99
    28
    @Inge1984 wat doe je allemaal in die andijviesmoothie?
    Erythritol klinkt goed, daar ga ik ook eens naar kijken. Drink thee wel zonder suiker, maar zoek nog iets voor in de kwark.

    Lijstje voor vandaag
    O. Brinta
    T. Halve appel en luchtige cracker met ham
    L. 2 gekookte eieren, 200 gram roerbakgroente champignons, sinaasappel
    T. Wortels
    D. Geen idee nog, denk soep
    T. Kwark en wat noten
     
  15. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.167
    495
    83
    Goedemiddag, hier weer een lekker menuutje. Heb wel het idee dat ik aardig meer eet dan jullie haha
    Ontbijt: een gebakken ei op 2 low carb crackers met avocado, kaas en cherry tomaten. Met een cappuccino en een smart proteine drankje.
    Lunch: een low carb wrap met kaas, ham, paprika, ui en kruiden uit de oven met een beetje 0% curry. En een bakje magere kwark na
    Tussendoor: een cappuccino en een handje pistache noten
    Avondeten: we krijgen visite en bestellen shoarma. Ik maak er een salade bij en neem een paar aardappel schijfjes erbij en een glas rose.
    Hier probeer ik het bij te laten haha

    Dit is totaal 1600 calorieën en laag in koolhydraten en hoog in eiwitten.
     
  16. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.167
    495
    83
    Ze hebben van teissere ook 0% ranja gezoet met stevia. Ik weet niet of je die smaak vervelend vind. Maar de topical, mojito en framboos aardbei vind ik wel lekker.
     
  17. liset22

    liset22 Actief lid

    21 jul 2007
    210
    99
    28
    Thanks ga ik ook eens naar kijken!
     
  18. liset22

    liset22 Actief lid

    21 jul 2007
    210
    99
    28
    @medj1983 Haha, niet meer dan ik hoor. Ik probeer rond de 1700 calorieën te eten, wil ook niet al te snel afvallen want mijn buik is al een drama.

    @allemaal Hoeveel calorieën houden jullie aan?
     
  19. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.352
    774
    113
    Vrouw
    In mijn bericht staat 3 maanden maar het zijn er 4 sorry! Ik heb ze via instagram, iemand die ik volgde gebruikte hun schema's met super resultaat en zonder honger. Dat is hun manier afvallen door eten en het werkt echt heel goed! Wat ik ideaal vind je krijgt weekmenu's met de recepten (simpel te maken allemaal) en ook gelijk een boodschappenlijst. Je hoeft zelf nergens over na te denken ;)

    Goed bezig met al dat sporten! Je menu ziet er lekker uit wat doe je door die smoothie?
     
  20. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.586
    1.402
    113
    In mijn smoothie gaat: 1 Banaan, 1 Peer, handje aardbeien, flinke scheut water, 2 eetlepels gebroken lijnzaad en dan nog twee grote handen andijvie. Eet dan ook de rest van de dag geen fruit meer die heb ik ruimschoots binnen.

    Qua kcal mik ik op ergens tussen de 1300 en 1500 in.
     

Deel Deze Pagina