Afvallen met Cambridge!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Marjolijn, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjolijn

    Marjolijn Fanatiek lid

    22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie dat er al eerder goedlopende topics over zijn geweest, die inmiddels gesloten zijn, vandaar dat ik graag een nieuwe aanmaak!

    Wie volgt of wil dit dieet gaan volgen? Misschien kunnen we onze ervaringen hier met elkaar delen :)

    Ik hoop volgende week een intake-gesprek te kunnen hebben, want ik wil zo snel mogelijk starten. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan!
     
  2. Emesve

    Emesve Bekend lid

    26 aug 2009
    553
    1
    0
    Hoi!

    Ik ken mensen die er onwijs mee afvielen, meer dan 20 kg, maar ook die erg veel honger bleven houden en waarbij het "dure" plan op niets uitliep. Gek detail: degene die viel afvielen waren mannen!! Succes met de intake!
     
  3. Marjolijn

    Marjolijn Fanatiek lid

    22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je! Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan.
     
  4. Marjolijn

    Marjolijn Fanatiek lid

    22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jihoe, ik kan dinsdag terecht voor intake :)
    Nu ik de beslissing heb genomen, wil ik ook z.s.m. starten!
     
  5. Marjolijn

    Marjolijn Fanatiek lid

    22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog meiden die meedoen? Of het dieet al volgen? Ben benieuwd naar de resultaten.
     
  6. Safiya

    Safiya Actief lid

    24 sep 2007
    209
    0
    16
    op een paars wolkje
    Hallo,

    Ik heb het ook gedaan, ben gestart met cambridge 500, is wel heel erg zwaar vond ik zelf, ben na 2 weken over gestapt naar de cambridge 800 (toen nog soya slim) op zich val je met de 500 in het begin heel snel af, daarna stagneerde ik iedere keer en dat demotiveert enorm omdat je zo veel honger moet lijden, niks normaals kan eten..toen met ik de 800 gaan doen en die is echt ideaal!! ik deed 2 soepjes (ben geen shake of repen mens) en dan savonds heerlijk stukje biefstuk of vis met heel veel groenten of salade, meestal maak ik er een lekkere wok van met wat sambal erbij (tobasco, sambal, cayenne poeder, djahe en laos versnellen je verbrandingsproces) dat is echt makkelijk vol te houden en omdat ik s avonds de koolhydraten wegliet (die mag je dan dus wel) viel ik alsnog gemiddeld 1,5 tot 2 kilo af per week! ik doe het in fases dus af en toe een paar weken 800 en dan weer een paar weken gewoon eten en ik kom dan ook niet echt veel aan, hooguit een kilo, maar die is er de eerste dag als ik weer begin met de soepjes alweer vanaf!

    Ben in totaal al 9,5 kilo kwijt en heb denk ik over een periode van 6 maanden een week of 6 echt streng gedieet..de rest gewoon gegeten, ook tussendoor snacken ;)

    dus als je dit echt even 6 weken achter elkaar doet dan ben je zo een kilo of 10 minimaal kwijt.

    maar je moet gewoon even kijken waar je je goed bij voelt, ik ging er ook heel slecht uitzien bij de 500, kreeg wallen die ik nooit heb en zag echt lijkbleek.. dus lijkt me niet echt gezond.. bij de 800 mag je tussendoor ook nog een keer een stuk komkommer pakken als je honger hebt..

    nou suc6 iig!

    groetjes Petra
     
  7. Marjolijn

    Marjolijn Fanatiek lid

    22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL

    Bedankt dat je je ervaringen even wilde delen :)
    Klinkt goed, zoals jij het aangepakt hebt. Ik zit er ook over te denken om het in fases te doen. Ook ivm het zwanger willen worden. Lijkt me dan wel gezonder om een paar weken te doen en dan een paar weken niet. Weet nog niet of ik de 500 of 800 variant wil gaan doen. Zal het allemaal bespreken dinsdag bij de intake :)
     
  8. sabrina79

    sabrina79 Fanatiek lid

    10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Hoi Marjolijn,
    Ik zag je berichtje in het topic over herbalife. Ik kom hier graag met je mee kletsen. Was al eens opzoek gegaan naar een topic over Cambridge, maar kon alleen die gesloten vinden.

    Ik ben nu bijna twee weken bezig met het cambridge 500 plan. Ik neem alleen de shakes, want de soepen krijg ik niet weg. Vanaf donderdag mag ik ook repen, jippie...

    Succes dinsdag met je intake, ben benieuwd welke variant het beste bij je past.

    Sabrina
     
  9. Marjolijn

    Marjolijn Fanatiek lid

    22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk dat je mee komt kletsen Sabrina :)

    Ben je een beetje tevreden met het resultaat tot nu toe? Hoeveel ben je al kwijt? Goed vol te houden?

    Ik word al spontaan vrolijk van het idee dat ik straks snel verlost ben van wat kilo'tjes :) Kan niet wachten tot ik kan beginnen!

    Ben alvast thee zonder suiker gaan drinken om alvast te wennen. Vind het niet eens zo erg, terwijl ik normaal 3 grote klonten in m'n glaasjes thee deed haha.
     
  10. sabrina79

    sabrina79 Fanatiek lid

    10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Ik ben nu in anderhalve week 5,6 kilo kwijt. De eerste week was ik al 4,7 kwijt. Voornamelijk vocht, maar goed het begin is er.

    Ik ben nu ook ongesteld dus aan het eind van de week als ik ervan af ben verwacht ik wel wat meer gewichtsverlies. Ik doe het samen met mijn man, dus hier geen gekook 's avonds.
     
  11. Marjolijn

    Marjolijn Fanatiek lid

    22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, de eerste week al 4,7 kg :$ ? Dat werkt vast heel motiverend! Fantastisch!

    Fijn ook dat je man ook mee doet! Zo ver krijg ik de mijne helaas niet haha.
    Manlief is een echte bourgondier ;)
     
  12. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    hoi hoi ik kom ook gezellig mee kletsen!

    Ik volg het dieet nu ongeveer een maand!
    En het gaat me heel goed af!

    Heb wel de eeste week veel moeite gehad om dat ik de meeste shakes niet lekker vond en de soep ook niet zo ( alleen tomaat vond ik wel oke)
    Ik was de eerste week (echt 7 dagen) 4,8 kilo kwijt... was zo happy. Maar goed alleen vocht of zo.
    Maar je merkt wel wanneer je lichaam in ketose gaat. Krijgt een beetje rare smaak in je mond.

    Maar super gezellig zo!
    hebben we ook een beetje steun aan elkaar! :D
    Leuk Leuk!
     
  13. Marjolijn

    Marjolijn Fanatiek lid

    22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk Lizzie dat je ook mee komt kletsen!

    Wauw, jij ook al zoveel kwijt in de eerste week! Heerlijk om te horen haha!

    Ik ben ook wel heel benieuwd hoe de shake's smaken. Die soepjes lijkt mij maar niets... Heb een soepje geroken van een collega en dat rook me toch smerig... bleh.
    Heb je ook tips gelezen om de shake's wat lekkerder te maken op het forum van de cambridge website?

    Hoe lang wil je nog doorgaan trouwens?
     
  14. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    best lang nog.

    Denk dat ik ongeveer 40 kilo moet afvallen. Heb er nog 30 te gaan!
    Ik ben altijd al te zwaar geweest en door mijn gejojo nog zwaarder geworden.
    Nu ik dit heb heb ik voor het eerst het gevoel dat het goed moet komen.
    Weeg nu net onder de 100 dus ben heel blij met de 2 getallen. was zo'n grote stap. :)
    En jij hoeveel wil jij afvallen?
     
  15. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    ik vond trouwens de shakes niet allemaal lekker. Ik heb nu alleen de de aardbei en de chocolade en de banaan.

    Soep vond ik allemaal niet lekker alleen de tomaat. Maar ja dat is voor iedereen anders.
    Mijn collega vond ze wel lekker.
     
  16. Marjolijn

    Marjolijn Fanatiek lid

    22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik naar de uitkomst van m'n BMI kijk, moet ik 30 kilo kwijt.
    Weet natuurlijk niet wat de consulente zegt...
    Maar iedere 5 kilo die ik eraf krijg, ben ik blij mee :)

    Stel me voor dat ik het dieet 2 maanden wil doen. Dan maar eens weer kijken.
     
  17. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Oke.

    Maar je moet dan wel uitkijken dat je niet weer aankomt omdat je weer in je oude patroon valt.

    Volgens mij is het wel dat je een soort van nog 1 shake en maaltijden doet als je op je streefgewicht zit maar ben ik niet zeker van!
    Maar in 2 maanden kun je veel afvallen. zeker als je je strikt aan het dieet houd.

    Ik ben een boefje en ben al wel 2 keer wezen uiteten ;) Maar goed die stonden al gepland toen ik dit ging volgen en wou persee mee omdat het zo gezellig is. En ben toch nog goed afgevallen in die 2 weken. wel minder maar goed.

    Alvast succes en ben benieuwd wat de consulente gaat zeggen of 500 of 800.
    Ikzelf doe trouwens de 500. Heb het niet zo zwaar. geen honger of zo.

    Maar ik ga nu slapen. Weltrusen!
     
  18. Marjolijn

    Marjolijn Fanatiek lid

    22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik zoek ook mijn bedje op.

    Ik heb ook wel een leuke tijd uitgekozen om te starten met de feestdagen voor de deur haha. Ach, we zien wel.

    Ben me er wel van bewust dat ik m'n eetpatroon moet aanpassen na die tijd. Anders heeft het ook geen zin denk ik.
    Ik snoep amper, dus denk dat het voor mij al veel scheelt als ik advies krijg wat ik het best kan eten, hoeveel en op wat voor tijden.

    Slaap lekker!
     
  19. Marjolijn

    Marjolijn Fanatiek lid

    22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb net mijn laatste avondmaaltijd opgegeten ;)
    Lekker lasagne met extra veel kaas :D

    Morgenochtend nog ontbijten en dan begin ik morgenmiddag meteen met de shake's.

    Moesten jullie trouwens eerst alle smaken soep en shake's uitproberen? Ik weet bijna wel zeker dat ik die soepen echt niet lust... Dus hoop dat ik het alleen met shake's mag doen :)

    Op welke dag hebben jullie je weegmoment bij de consulent? En hoe gaat het bij jullie vandaag?
     
  20. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Je hoeft niet alles te nemen.
    Als jij als zegt van die hoef ik niet dan hoeft dat ook niet. Je hoeft ook niet persee een soep of zo.

    Ik ben vandaag bij mij consulente geweest. 1.7 eraf. Gaat lekker. :) Ben wel trots op mezelf nu.
    Ben nog nooit zo dun gewwest. Nou ja dat wel maar heel snel zwaarder geworden.
     

Deel Deze Pagina