Afvallen na de bevalling, wie doet er mee?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Mississippi, 10 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Vandaag is het alweer zes weken geleden dat ik ben bevallen van kleine B. en hoewel ik een heerlijke kraamtijd heb gehad, ben ik er wel echt aan toe om mijn leventje stukje bij beetje op te pakken :) Ik wil allereerst heeel graag fysiek weer lekker in mijn velletje zitten! Daarom wil ik dus proberen om op een gezonde manier langzaam wat af te vallen: ik heb een keizersnede gehad dus mag nog niet al te veel doen qua sporten en geef daarnaast borstvoeding dus het mag ook zeker niet te snel gaan. ;) ik zal het dus met name van voldoende gezonde voeding en beweging moeten hebben. Er moet in totaal 15kg af. Wil daar ongeveer een jaar de tijd voor nemen. :)

    Het lijkt me leuk om met anderen pas bevallen mama’s te kletsen over het afvallen ed en elkaar op die manier een beetje te steunen! Wie doet er mee? :)
     
  2. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Ik ben dan wel iets langer geleden bevallen, eind januari, maar ik schrijf graag mee. Heb in de kraamweek en de daarop volgende (corona)weken mezelf een beetje teveel laten gaan, waardoor er nog steeds veel af moet.

    Vier weken geleden ben ik begonnen met op m'n eten letten en wat extra bewegen als ik daarvoor tijd kon vinden. Er is nu 4.5 kg af, dus daar ben ik erg blij mee. Helaas is er nog een flinke weg te gaan. Aangezien ik het net als jij op een gezonden manier wil doen zal dit nog wel wat tijd in beslag nemen.

    Er mag zeker nog wel 12.5 kg af, liefst nog wel meer. Maar let's go :thumup:
     
  3. Tammie81

    Tammie81 Bekend lid

    8 okt 2014
    553
    106
    43
    Oh mag ik ook meeschrijven? Hier bijna 4 weken geleden bevallen maar me tijdens de Corona lockdown ook iets teveel laten gaan waardoor ik tijdens de zwangerschap 26 kilo ben aangekomen (durf dat bijna niet te typen :|) Er zijn er nu 9 af maar dus nog 17 te gaan.
     
    Dame09 en Mississippi vinden dit leuk.
  4. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    De eerste kilo's zijn eraf. Goed bezig.. Hier ondertussen -5. Zonder al te gekke dingen te doen. Gewoon letten op mijn voeding en voldoende bewegen. Hopelijk vordert het bij jou ook..

    Ik was aan het einde van m'n zwangerschap ook ruim 20kg aangekomen. Daarvan zijn er nu 13.5 af. Misschien dat ik nog iets hoger zat aan het einde van m'n zwangerschap, maar durfde op een bepaald moment echt niet meer op de weegschaal :roflmao: Nog 6.2kg tot m'n pre zwangerschap gewicht, maar dat was eigenlijk al teveel. Dus daarna mogen er nog wel 5kg af :rolleyes:
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  5. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Oh wat goed meiden! Sorry was dit topic uit het oog verloren! :)

    Hier ben ik sinds maandag officieel op mijn eten aan het letten en elke dag minstens een uur aan het bewegen. Meer dan wandelen en fietsen zit er voorlopig nog niet in! Was afgelopen maandag 91.5 kg :(

    Mijn eerste doel is onder de 85 komen, dan ben ik weer op het gewicht van voor de zwangerschap. Daarna wil ik onder de 80 komen zodat ik kan gaan hardlopen. Uiteindelijk wil ik rond de 73 eindigen. Hopelijk volgend jaar om deze tijd :)

    Ik wil elke vrijdag gaan wegen. Is het misschien leuk om een schema bij te houden? Wat doen jullie zoal om af te vallen? Geven jullie nog BV?
     
  6. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Mijn eerste doel is nu om onder de 80kg te komen. Nog 1,2kg te gaan. Dus dat moet binnenkort wel lukken. Volgende doel is onder de 75 (op gewicht voor zwangerschap) en daarna door naar onder de 70 en richting 65 voor een gezond gewicht. Kortom, hoop te gaan hier nog... Maar ben ook van plan om hier ruim de tijd voor te nemen.

    Ik sport 3/4x per week. Ik stap regelmatig op de racefiets en ben het hardlopen ondertussen weer rustig aan het opbouwen. Als ik daar geen zin in heb, gebeurt ook wel eens, dan maak ik er een rondje wandelen van. En ik doe regelmatig (probeer elke dag) een flinke set squats te doen (50 minimaal), gewoon omdat dat een goed gevoel geeft ;)
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Ja ik kom er ook bij. Ik was vlot slank na de bevalling maar veel kraamvisites later groeide ik weer en in quarantaine tijd helemaal. Door moeheid en pijn ga ik snaaien en pas verdorie nog steeds niet in mijn broeken. Ik moet van 66 kilo naar 62. Liefst 60 maar met 62 zou ik weer in wat broeken moeten passen :p
     
    Dame09 en Mississippi vinden dit leuk.
  8. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Oh hier ook in de quarantaine tijd weer 5 kg bijgekomen, ik moet van 67 naar het liefst 60, maar voor de zwangerschap woog ik 62.
    Kan ook nog steeds mijn broeken niet aan :( broeken die eerst zelfs te los zaten passen nu niet :(
    Ben nu sinds deze week meer aan het opletten!
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  9. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Hier vanochtend 80.0. Had natuurlijk liever 79.9 gezien, maar het gaat de goede kant op :roflmao: nog een lange weg te gaan. Maar langzaamaan komen we er wel..
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  10. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Hier ben ik bijna 3 weken geleden bevallen. Voor de zwangerschap was ik 71,3 kilo met een lengte van 1.73. Maar dat was voor mijn doen iets teveel... ik wil het liefst iets van 65/68 kilo wegen. Dat past mooi bij mij en daar ben ik blij mee. Ik ben in de zwangerschap aangekomen tot 80,6 kilo. Op dit moment weeg ik 73.3 kilo. Eerste doel is dus 68 kilo en daarna een keer nog naar 65 kilo. Heb nu 2/3 weken heerlijk genoten van baby en het heerlijke eten maar vanaf volgende week weer wat rustiger/gezonder gaan leven. Wil gewoon mij gewoon weer lekkerder bij mijn lijf gaan voelen en weet dat ik beter er maar gelijk mee kan beginnen ;) Mag vanwege KS ook voorlopig nog niet sporten. Maar een beetje gezond leven kan natuurlijk wel. Geef ook BV. Dus let's gooo met gezond leven! Aanpak is hier: doordeweeks gezond eten en in de weekenden af en toe wel lekkers ;) (op vrijdagavond en zaterdagavond gewoon lekker avondeten/bestellen en ook een taartje/chocolaatje hier en daar)
     
    Haver11, Dame09 en Mississippi vinden dit leuk.
  11. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Eerste doel is behaald, 79.9kg vanochtend :D ik doe het niet voor niks. Dat is fijn om terug te zien...
     
  12. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    En ondertussen 79.3kg vanochtend. Hoe gaat het bij de rest? :)
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    We gaan t zelfde doen. Ik van 66 naar 60 en woog ook 62 voor de zwangerschap.

    Loop nog steeds in positie broeken grrr
     
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Ik ga maandag naar de diëtiste. Heb hulp nodig omdat ik niet echt kan bewegen en volledige borstvoeding geef dus moet niets met shakes oid gaan doen nu.
     
  15. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Slim om dan hulp te zoeken van een professional, je wil niet dat het invloed heeft op je borstvoeding!
     
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Ja ben ook benieuwd :) productie moet er niet onder lijden, dan sleep ik liever die paar kilo extra mee
     
    Dame09 vindt dit leuk.
  17. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    @GroeneBomen ben je bij een diëtiste geweest?

    Gisteren moest een een cadeautje halen voor de juf. Dus ik ging naar de chocolaterie, ik zei tegen mijn moeder dat ik ook een doosje voor mezelf ging halen haha. Toen zei ze doe dat nou niet je bent zo mooi af gevallen. Ik zeg afgevallen? Ik heb me niet gewogen maar volgens mij niet hoor.

    Nu ging ik vanmorgen op de weegschaal staan en idd 3 kg er af!!
    Ik drink meer water en snoep een heel stuk minder dus dat heeft al goed gedaan :)
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Goed bezig :D

    Ja ben bij de diëtiste geweest, was handig :)

    Al zei de fysio ook dat t bij mij vooral probleem van verzwakte buikwand is. Ik heb echt nog iele benen etc.
    Mag nu ook kijken naar revalidatie qua bewegen, of trainen bij fysio of aanmelden revalidatie centrum. Moet even bekijken wat ik wil
     
  19. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Fijn dat de diëtiste afspraak handig was @GroeneBomen en wat fijn 3kg eraf @Haver11 :D

    Hier vanochtend weer 0.4kg lichter dan vorige week. Dus dat gaat ook de goede kant op. Sinds m'n bewuste eetgedrag nu -7.1kg! :thumup:
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  20. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Wat goed zeg! Ik gok dat er weer wat aan zit haha. Gisteren een verjaardag gehad. :|
     

Deel Deze Pagina