Afvallen oktober 2022

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Vulpix, 1 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vulpix

    Vulpix Lid

    9 jan 2020
    62
    44
    18
    Vrouw
    Hooi allemaal!

    Ik wil heel graag wat kilo's afvallen. Het liefste zou ik 20-25 kilo afvallen maar als ik weer in de 70 zou wegen zou ik al heel blij zijn. Ik heb mij vanochtend gewogen en woog 92 kilo:oops:. Afgelopen half jaar heb ik rondom mijn gezondheid wat problemen gehad en was het toch vaak wat makkelijks eten. Sinds gisteren ben ik klaar met de drama rondom mijn gezondheid en besloten per vandaag het roer om te willen gooien en weer gezonder te willen gaan leven. Ik vindt het altijd fijn om dit te doen met gelijkgestemde dus ik vroeg mij af of hier nog meer dames zijn die samen met mij wat kilo's willen afvallen:D
     
    Babywishh en citroenrasp vinden dit leuk.
  2. Holagente

    Holagente Bekend lid

    1 jan 2022
    522
    502
    93
    Vrouw
    Er zijn meerdere topics geopend over afvallen, o.a. het ‘blij en gezond afvallen’ topic. Wellicht is dat wat voor je? Staat ook onder de ‘algemene clubs’. Succes in ieder geval! :)
     
  3. Vulpix

    Vulpix Lid

    9 jan 2020
    62
    44
    18
    Vrouw
    @Holagente ik had ze gezien inderdaad, dankjewel! Maar zou het fijn vinden om een nieuw groepje te starten die net willen beginnen, in plaats van in een bestaande groep te komen. Maar als er geen animo is zal ik dat zeker doen!
     
    Holagente vindt dit leuk.
  4. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    Ik wil ook weer beginnen. Het ging de laatste tijd zo goed maar helaas was de afgelopen periode best stressvol dus weer 2 kg aangekomen :( Dus vandaag ben ik van plan met goede moed weer te beginnen.
    Ik weet nu trouwens 97 kg, er is al 18 kg af, maar wil het liefst ook rond de 70 wegen. (Ben 1m68)
     
  5. Vulpix

    Vulpix Lid

    9 jan 2020
    62
    44
    18
    Vrouw
    Aah zonde is dat dan he! Wat knap dat je al zo veel bent afgevallen! Heb je nog een speciaal dieet oid gevolgd? Ik ben 1.60. Ideaal zou zijn als ik nog iets lager was maar met circa 70 zou ik al heel blij zijn.
     
  6. Babywishh

    Babywishh Fanatiek lid

    30 jul 2022
    1.972
    1.661
    113
    Vrouw
    Hee! Ik zou ook graag 25 kilo afvallen. Ik weeg nu 96 kilo.. pff. Ik probeer ook zwanger te worden en wilde deze maand afvallen en wegen op nod. Nou op nod ongesteld + 2 kilo erbij. :cry: ik heb het zo gehad hé, ik heb altijd honger. En als ik geen honger heb eet ik nog steeds. Ik ben 1.68 en wil echt terug naar de 70 kilo.

    Hoe ben jij van plan het te gaan doen?
     
  7. Vulpix

    Vulpix Lid

    9 jan 2020
    62
    44
    18
    Vrouw
    Wat leuk dat je reageert! Ik was mijn wachtwoord vergeten en werdt steeds geblokkeerd dus kon er niet inkomen :oops: het is weer opgelost haha. Dus vandaar mijn late reactie.:D

    Erg is dat he, als ik ongesteld ben dan sla ik over met wegen. Dat werkt niet echt motiverend haha. Ik probeer nu intermitted fasting, ik moet zeggen dat dat mij heel goed afgaat. Ik eet tussen 12.00-20.00 en "mag" dus gewoon alles eten. natuurlijk let ik wel een beetje op, want als ik tussen die 8 uur alleen maar slechte dingen eet schiet het nog niet op:p. Daarnaast wil ik wat meer gaan bewegen, ik moet alleen eventjes kijken wat. Heb best wat litekens gekregen op mijn buik afgelopen periode en heb daar met workouts toch nog best wat last van. Wat wil je zelf gaan doen?
     
  8. leentje86

    leentje86 Actief lid

    24 jan 2011
    401
    644
    93
    Hoi, zou ik ook mee mogen kletsen? Ben een paar jaar terug 25 kilo afgevallen, maar dat zat er begin dit jaar weer bij.... inmiddels weer 10 kilo afgevallen, maar de laatste paar maanden lijkt het me maar niet meer te lukken. Er is altijd wel iets.

    Misschien dat dit me dan toch wat motiveert om de draad weer op te pakken
     
  9. Vulpix

    Vulpix Lid

    9 jan 2020
    62
    44
    18
    Vrouw
    Natuurlijk! Gezellig dat je meepraat. Wat knap dat je al zoveel bent afgevallen! Heb je iets specifieks gedaan? Ik snap het wel hoor, dat is hier ook altijd het geval. Voordat mijn zoon geboren was was ik ook 10kilo afgevallen. maar dat zit er nu ook weer aan + iets extra's.:oops:
     
  10. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Kan ik ook nog mee doen?
    Hier ook flink te zwaar. Begin dit jaar pcos geconstateerd en gluten en lactose vrij gaan eten. Binnen no time 6 kilo eraf maar door vakanties is het normale eten er weer ingeslopen. Moet echt een stok achter de deur hebben om het vol te houden. Wel begonnen met een vriendin te sporten 2x per week en 1x alleen. :)

    Ik wil om te beginnen 15 kilo kwijt.
     
  11. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Ik heb voor as maandagochtend een afspraak gemaakt met een diëtist.
    En ik maak nog een afspraak bij de HA, verwijsbrief vragen voor GLI programma (leefstijl programma) met evt hulp van Mysimba medicijn.

    Ik weeg 95 kg, en alleen gaat dit mij nooit lukken om 25 kg af te vallen.
    En ik had vd week besloten, ik ga nog 1 poging doen om flink af te vallen en dat dan vast te houden. Het wordt echt een 2-jaren plan. 1 jaar om af te vallen, 1 jaar om dat vast te houden.

    Meer bewegen staat ook op het programma, Proeflessen staan ingepland.

    Collega’s denken, je bent gek zo voor de feestdagen.
    Maar ik denk, na de feestdagen weeg ik straks 100 kg en die grens wil ik echt niet over.
     
  12. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    En ben je al afgevallen?
     
  13. Ploop

    Ploop Fanatiek lid

    25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    #13 Ploop, 28 okt 2022
    Laatst bewerkt: 28 okt 2022
    Ik praat ook graag mee als dat mag.
    Ik moet nog zo'n 10-12 kilo kwijt tot mijn startgewicht van voor de zwangerschap (76 kg, ik schommel nu steeds tussen de 86 en soms zelfs 88kg).
    En daar bovenop zou ik nog graag zo'n 10 kilo kwijt willen. Ik besef mij ook dat ze zeggen 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren.
    Ik ben sinds een week of 5 inmiddels aan het sporten 2-3 keer per week. En vanaf 7 weken na de bevalling tot 2 weken terug reed ik daarnaast mijn paard ook 3-4x per week. Maar helaas staat hij nu met een blessure dus gaat dat niet meer op.
    Verder lange wandelingen met de hond en op mijn werk loop ik ook erg veel.
    Ook heel bewust met mijn voeding bezig, meer gezonde voeding / maaltijden / momenten van eten en minder snoepen.
    Helaas in al die weken desondanks nog niks afgevallen op de weegschaal, hoop dat het nog komt.. Ik stap er in ieder geval voorlopig niet op, want dat werkt demotiverend. Het feit dat ik eindelijk wat normale broeken aan kan werkt dan wel weer motiverend.
    Op dit moment is het budget helaas niet toereikend om een personal trainer in te huren, maar zodra hier ruimte voor komt wil ik dit wel proberen.
     
  14. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.828
    25.925
    113
    Vrouw
    Hoi. Mag ik meedoen? Ik was zo goed op weg dit voorjaar.
    Toen kwam de stress (operatie moeder oa) en vervolgens de zomervakantie.
    En daarna wilde het niet lukken de draad terug op te pakken.

    Nu net terug van de herfstvakantie en alles wat er eerder af was zit er weer aan. En meer.
    De broek die ik vorig jaar nieuw kocht past niet meer :cry:

    Dus....
    Huidig: 77.
    Streef: voorlopig zou ik 72 mooi vinden. Uiteindelijk wil ik naar 68.

    Lengte is 1.63.

    Ik krijg motivatie van het delen van dagmenuutjes. Dus kom maar door wie dat leuk vind :)
     
  15. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Ik wil ook wel meedoen. De afgelopen twee jaar al een paar keer begonnen en weer terug gevallen. Van 86 naar 75 kilo en nu weer terug op 80. Ben maar 165cm en wil graag naar de 65 kilo. Wil het nu juist proberen door wat minder streng te zijn. De vorige keren vloog het er af met minimaal een kilo of meer per week. Maar dat strenge dieet hou ik dus niet vol. Dus het plan is nu om doordeweeks heel gezond te eten zonder continue de calorieen te tellen. Ook in het weekend wil ik wel gezond eten maar dan mag ik ook wat meer van mezelf. Zeker gezien elk weekend tot en met de feestdagen bomvol zit met afspraken en feestjes is het anders geen doen. Dus in het weekend mag ik dan best een wijntje drinken en van de kaasplankjes mee snoepen. Door daarbij ook 3x per week te sporten hoop ik dat het er langzaam aan afgaat. En dat het dan zo'n gewoonte wordt dat ik het de rest van m'n leven op die manier vol kan houden.
     
  16. Vulpix

    Vulpix Lid

    9 jan 2020
    62
    44
    18
    Vrouw
    Natuurlijk! Fijn dat je die kilo's al kwijt was! Dan weet je in ieder geval dat je het kan. Oohh heel fijn om met een vriendin te kunnen sporten dan kun je elkaar motiveren.

    Ik heb nog nooit gehoord van dat programma, ga er vanavond eens naar kijken. Ik vindt 25 kilo gelijk ook wel heel veel klinken dus probeer het in kleine stapjes te doen haha. Bewegen is altijd goed, ik merk zelf echt dat mijn conditie ook slechter is geworden. Waren donderdag naar burgers zoo. Nou ik kan het nog steeds merken in mijn benen.

    Ik snap wel wat ze zeggen hoor, maar zo heb je nooit een goed moment en is er altijd wel wat haha.

    Ik was 2 kilo afgevallen, maar met de vakantie van de kids toch weer iets losser geweest.. en nu ongesteld dus weeg volgende week nog een keer haha.

    Wat jammer dat je nu niet paard kan rijden, dat vond ik altijd zo'n fijne manier van sporten wat niet echt als sporten voelde mentaal haha. Wandelen is ook heel fijn vindt ik.

    Ik snap wel dat het demotiverend werkt als het niet op de weegschaal te zien is. Misschien is het fijner om je maten op te meten en aan de hand daarvan kijken?
     
  17. Vulpix

    Vulpix Lid

    9 jan 2020
    62
    44
    18
    Vrouw
    Ohh zo herkenbaar! Soms is het ook lastig om niet in oude gewoontes te vallen, het gaat er ook zoveel makkelijker aan als af :cry:. Ahh dat is zonde van je broek, mooi doel om daar weer in te kunnen!

    mooi streef gewicht! Hier werkt het ook het beste om kleine stapjes tegelijk te doen, anders voelt het zo als een onbegonnen taak.


    Dat is een goed plan! Je moet jezelf ook af en toe wel iets gunnen anders is het ook niet vol te houden. Het is wel de bedoeling om het voor altijd vol te houden inderdaad!
     
    Inge1984 en Mamafiets vinden dit leuk.
  18. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Vanmorgen naar de diëtiste geweest, daar kwam uit dat ik het beste glutenvrij en volledig lactosevrij kan gaan eten. Eerst zorgen dat de darmen rustig worden. En dan weer verder. (Ik ben lactose intolerant, at lactose arm en last van spastische darmen) en als je darmen van slag zijn, kan je ook niet afvallen.

    Geen weekmenu’s, want daar hebben ze geen tijd voor, er wordt maar beperkte tijd vergoed. Dat is balen, want nu moet ik zelf heel veel zelf uitzoeken. Onze gaf wel de tip, op bijv de AH site kan je wel op glutenvrij
    zoeken.

    In de middag naar de HA, daar een verwijsbriefje voor het GLI programma gekregen, maar medicijn MySimba wordt niet meer in het 1e jaar vergoed.
    De leefstijlcoach neemt nu contact met mij op, zodra er plek is.
     
  19. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.828
    25.925
    113
    Vrouw
    Oh lastig @Eenkadootje
    Daar heb ik verder ook 0 ervaring in. Dus helaas geen tips van mij.

    @Vulpix eraan gaat zeker veel makkelijker. En sneller ook. Zeker nu ik over de helft van 40 ben.

    Gisteren wel goed begonnen. Had mijn broodtrommel gevuld met volkorenbrood met grillham en tomaatjes en komkommers. Op het werk een peer van de schaal gepakt (zo fijn, dat bedrijfsfruit :))

    En 's avonds halve krieltjes in de schil met pesto, groenten(courgette paprika ui tomaat) en kipblokjes. Ales in een pan en roerbakken. Lekker makkelijk :D

    Lunch aan het bureau gegeten en daarna een wandeling. Dus samen met de wandelingetjes naar station prima beweging.
    20221031_173235.jpg

    En alles bijgehouden op de eetmeter. Mijn streven is niet perse op calorieën maar meer op de juiste producten eten. Gisteren 87% van de calorieën binnen schijf van 5. Dus dat is netjes.
    Erbuiten was:
    48+ kaas (die ga ik nog vervangen door milner 30+)
    Grillham (doe ik niks mee, volgens eetmeter teveel zout, maar dat kan ik hebben gezien totaal zout op een dat onder de norm zit)
    Pesto en sambal: doe ik ook niks mee. Is voor de lekker.

    Vandaag begonnen met brinta en m'n broodtrommel gevuld met bruin bolletje met hummus en tomaatjes en komkommers.
     
  20. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Ik mag gewoon ook de gerookte ham. Is wel te zout (en dan kan je wel teveel vocht vasthouden)
    Maar ik doe geen zout op de aardappels en groente. Dus dat compenseert weer.

    Ik moet een manier vinden dat ik afval, en dat ik dit me hele leven vol kan houden. Anders komen straks de kilo’s (en met aanhang) gewoon weer terug.
     

Deel Deze Pagina