Afvallen voor het zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DRLB, 17 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DRLB

    DRLB Bekend lid

    11 dec 2015
    566
    23
    18
    hoi!

    Momenteel heb ik een BMI van 33. Veel te hoog dus.
    We willen voor een kindje gaan proberen maar ik twijfel heel erg.
    Is het beter om eerst een gezond BMI te krijgen of gaan proberen en stel het is vroeg raak met een hoog BMI zwanger zijn...

    Help!?
    Wie heeft hier ervaring mee
     
  2. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.283
    7.842
    113
    Gelderland
    Ik zou een mooi eerste doel nemen en daar naar toe gaan werken. Bijv 5 / 7,5 kilo en dan stoppen met anticonceptie.
    Dat patroon kun je dan tijdens je zwangerschap aanhouden. Ik denk persoonlijk dat dat nooit mis is. Wie weet duurt het zwanger worden wat langer. In die tijd kun je dan misschien nog wel wat extra afvallen.
    Mocht je wel zwanger raken dan heb je die eerste kilo’s in ieder geval niet bij je eindgewicht zitten!

    Hier een pauze ingelast om 10 kilo af te vallen. Toen ik bijna op mijn doel was zijn we er weer voor gegaan. Het afvallen ging sneller toen het doel er nog was maar ik ben nu al tevreden ;) en we zetten nog even door voor die laatste kilo’s. Mijn doel heb ik inmiddels bijgesteld omdat ik nu in zo’n goed patroon zit! Ondertussen blijven we het gewoon proberen ;)
     
    Dinpin, DRLB en Leraje vinden dit leuk.
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Afvallen is beter, het vergroot de kans op zwanger worden en verkleint de kans op miskramen. 10 kilo is in jouw geval echt een al een hele verbetering. Je kan ook afvallen en tegelijkertijd proberen zwanger te worden en als je snel zwanger bent tijdens je zwangerschap niet teveel snoepen en goed gezond eten (dat is natuurlijk sowieso goed ;)). Dan kom je ook minder aan.
     
  4. Zonnetje13

    Zonnetje13 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    1.186
    541
    113
    Ik weet wel dat als je een te hoog BMI hebt, je eigenlijk niet thuis mag bevallen.. misschien speelt dit mee in je keuze? :)
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Absoluut eerst afvallen. Hoe gezonder je start is, des te kleiner de kans op complicaties voor jou maar ook voor je kleintje. Een te hoge BMI geeft hogere kans op miskramen en kan ook zelfs je vruchtbaarheid in de weg zitten.

    Buiten dat: ik denk al verder en zou dan ook denken aan de toekomst: goed voorbeeld voor je kind zijn, kan bij je kind ook overgewicht later voorkomen. En het is nu makkelijker te doen dan wanneer je net bevallen bent, met vermoeidheid na de gebroken nachten is de motivatie vaak ver te zoeken. Als je het nu aanpakt, heb je een optimale start :)
    Zie dit als je meest perfecte motivatie! :)
     
  6. DRLB

    DRLB Bekend lid

    11 dec 2015
    566
    23
    18
    Dankjulliewel :)
     

Deel Deze Pagina