Afwachten na miskraam tot 1e poli afspraak?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jingle, 9 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Hoi,

    Ik heb vandaag een curretage gehad vanwege restweefsel na een missed abortion ontdekt bij 11.5 week zwangerschap. Nu zei de gyn voor de curretage dat ik sowieso moet wachten met zwanger worden tot na de 1e poli afspraak over 5 weken.

    Ik wilde eigenlijk zo snel mogelijk weer proberen.
    Werd bij jullie ook geadviseerd om te wachten? En heb je geluisterd?

    Ik wil niet totaal eigenwijs overkomen maar het komt vooral omdat een vriendin exact hetzelfde mee maakt en die mag wel gewoon direct verder. Heeft ook geen poli afspraak staan.
     
  2. Mich92

    Mich92 Bekend lid

    25 nov 2015
    607
    218
    43
    De enige reden wat de gynaecoloog toen tegen ons zei, ook na een miskraam, was dat ze dan beter kunnen berekenen hoe ver je zwanger bent. Als je lichaam klaar is voor een volgende zwangerschap merk je dat gauw genoeg.
     
  3. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Wat naar dat jij en je vriendin allebei een miskraam doormaken, maar misschien wel fijn dat jullie bij elkaar een luisterend oor kunnen vinden! Veel sterkte voor jullie allebei!

    Ik heb zelf geen ervaring met een curretage, ik heb pillen gehad. Ze zeiden toen ook dat het beter was om een ronde af te wachten. Inderdaad vanwege de termijn bij een eventuele nieuwe zwangerschap (vond ik een stomme reden), maar ook omdat er met de ongesteldheid nog eventuele resten mee zouden kunnen komen. Geen idee of dat bij een curretage ook mogelijk is? Doe vooral waar jij je goed bij voelt, zou ik zeggen!

    Daarnaast zou ik wel je poli afspraak laten staan, vind het ook gek dat je vriendin dat niet heeft. Ze moeten toch nogmaals je bm controleren, neem ik aan?
     
  4. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Ik laat die poli afspraak ook staan, vind dat zelf ook wel een prettig idee dat ze toch nog een keer goed kijken. Ik sprak net de gyn nog even die belde om te vragen of het goed ging, toen heb ik nogmaals gevraagd waarom ik moest wachten tot de poli afspraak over 5 weken. Ze gaf aan dat het vooral belangrijk is om de eerste menstruatie weer af te wachten. Vandaar dat die afspraak over 5 weken staat, de meeste vrouwen zijn in de tussentijd dan weer ongesteld geworden. Ze zei dat het baarmoederslijmvlies daarna vaak weer mooi dik wordt en dat dat gunstig is voor een nieuwe zwangerschap. Dus ik denk dat ik dan toch deze cyclus maar even afwacht. Ik ga wel alvast tempen en ovulatietesten doen omdat ik graag wat inzicht wil hebben. En misschien gaan we toch heel eigenwijs zijn.. ik weet het nog niet. Wil het liefst zo snel mogelijk weer een leventje in me dragen maar wil uiteraard niet nog een miskraam..

    Het is inderdaad 'fijn' dat ik een vriendin heb om alles mee te delen. Maar daarmee zijn ook de grote verschillen tussen de protocollen in diverse ziekenhuizen goed zichtbaar.
     
  5. misty75

    misty75 Bekend lid

    16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Hoi hoi,

    Wat naar zeg van de miskraam en de curettage. hoe gaat het nu met je?

    Hier half augustus curettage gehad na MA bij 10 weken. ik heb na de curettage geen poli afspraak meer gehad. enkel belafspraak 2 weken later met VK en weer 2 weken later belafspraak met gyn.
    werd tegen mij ook niet gezegd dat ik hoefde te wachten met weer zwanger worden. Wanneer het goed voelde en als bloedverlies gestopt was kon het weer. alleen was het idd wel iets moeilijker om dan te achterhalen wanneer je precies zwanger bent geworden. Maar goed kunnen ze op gegeven moment toch opmeten denk ik dan ;)

    wij hebben bewust even gewacht met weer zwanger worden. Nu net ongesteld geweest en we gaan er weer voor. is ronde 2. :)

    succes en sterkte met alles!
     
  6. Leo78

    Leo78 Bekend lid

    10 feb 2012
    910
    394
    63
    Wat naar dat je dit ook hebt moeten meemaken! Je hebt zelf al uitleg gehad over die vijf weken lees ik. Ik herken je gevoel zo enorm, dat je meteen door wilt. Alleen het is inderdaad eerst maar eens afwachten wanneer je sowieso weer een cyclus hebt. Vijf weken is helemaal niet zo gek lang - ik werd zelf na 11 weken pas weer ongesteld. Dus in dat licht bekeken is vijf weken snel. Hopelijk komt jouw cyclus wel eerder op gang!
     
  7. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Ja.. ik weet dat het niet zo lang is maar tegelijk voelt het ontzettend lang..
    Heb nu ook een ovulatietest die tegen knallen aan zit. Vraag me af of dat al zo snel kan..
     
  8. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Allereerst strekte met je verlies. Ik snap je gevoel dat je zo snel mogelijk weer verder wilt, het is ineens zo ‘leeg’..

    Over je ovulatietest, die kan nog donkerder uitslaan vanwege de hcg die misschien nog een beetje aanwezig is? Ik had ook een best donkere ovutest na mijn vroege miskraam maar die werd pas een week later echt helemaal positief.
     
  9. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Ja ik denk inderdaad dat dat het was. Want vandaag en gisteravond was hij alweer een stuk lichter. Gisteren had ik nog maar een tuurstreepje op de zwangerschapstest dus ik denk dat alle hcg bijna weg is nu. Hopelijk snel een knallende ovulatietest en dan ga ik denk ik niet wachten op mijn menstruatie.. Aan de andere kant misschien is mijn ei over 5 weken nog niet eens geweest dus krijgt de gyn toch gelijk.. :)
     
  10. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik duim voor je dat het meteen weer raak is meid! :rolleyes:
     
  11. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Mijn eerste menstruatie na de curettage leek nergens op. Zoveel troep. Dus ik denk dat de gynaecoloog het daarom zegt. Maar aan de andere kant, als er geen zwangerschap in kan ontstaan, gebeurt dat ook niet dus wat maakt het uit?
     
  12. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Ik heb vandaag een positieve ovulatietest en aangezien we het gisteren gezellig hebben gemaakt is er een kans dat ik op de poli afspraak zwanger ben..
    Hoop dat de gyn niet heel afkeurend gaat doen tijdens de afspraak. Of kan ik de afspraak beter afzeggen als ik zwanger blijk te zijn?
     

Deel Deze Pagina