Afwachten tot het weer in gang schiet..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Roetje08, 17 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Ik zal even kort de situatie schetsen:

    13/10: 12-weken echo, slecht nieuws, vruchtje al 10 dagen gestopt met groeien, geen hartslag meer

    16/10: miskraam door cytotec + om 11u curretage

    16/10 - 23/10: 1 week de pil genomen, gestopt door migraine-aanvallen in overleg met gynaecoloog

    26/10: plotse menstruatieachtige bloeding (éénmalig), hcg-test nog een licht streepje. Ovulatietesten beginnen gebruiken en was redelijk donker, ik vermoed reactie op restje hcg.

    30/10: supertuurstreepje op hcg-test

    Ovutesten werden ondertussen lichter

    09/11: omowitte hcg-test (voor de zekerheid getest om te zien of het HCG echt weg is).

    Vorige week waren de ovutesten bijna blanco, nu terug een licht streepje te zien.

    Sinds gisterenavond drukkend gevoel in onderbuik. (Normaal kondigt mijn menstruatie zich niet aan, uit het niets hevige krampen en veel bloed.) Nu heb ik dat drukkend gevoel nog steeds..

    Nu dus 4,5 weken na de curretage, geen hcg meer en mijn lichaam is nog altijd niet in gang geschoten.. Over een dikke week heb ik nacontrole bij de gynaecoloog, begin me toch zorgen te maken dat het niet helemaal schoon is daarbinnen, of dat er iets anders aan de hand is..
     
  2. Verw8

    Verw8 Niet meer actief

    Ik denk dat je je lichaam nog even de tijd moet geven om op gang te komen. Je hebt een mk gehad, opgewekt door medicatie. Daarna een week de pil geslikt waardoor je lijf op hol gaat door hormonen. Toen gestopt en na een paar dagen een bloeding (reactie op het wegvallen van de hormonen van de pil). Vanaf die bloeding moet je lijf het weer op gaan pakken (26-10). Dat is nu 3 weken geleden, dus ik zou nog niet in paniek raken dat je lichaam het niet op gaat pakken. Eind volgende week zou je een menstruatie kunnen verwachten, dan zou je een keurige cyclus van ongeveer 28 dagen hebben gehad. Korter of langer kan uiteraard ook.
    Sterkte met de verwerking.
     
    Flamingooo vindt dit leuk.
  3. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Dus dan toch die bloeding als cd1 nemen? Was eigenlijk echt niet veel, gewoon in niet 1x mijn onderbroek vol en daarna niets meer. Dan zou ik nu cd23 zijn.
    Ronde 1 geen ovutesten gedaan, maar cyclus van 28 dagen
    Ronde 2 eisprong cd20 (positieve ovutesten op cd19), cyclus van 33 dagen
    Ronde 3 eisprong op cd18 (positieve ovutesten op cd17)

    Het zou dus mss nog kunnen dat er een verlate eisprong komt deze ronde? Heb nu al enkele dagen 1-3 x per dag een klein beetje crème afscheiding, dus mss toch eisprong overgeslagen..
     
  4. Verw8

    Verw8 Niet meer actief

    Ja, dat het niet veel was komt omdat je de pil maar 1 week hebt genomen en je bm daarvoor leeggegaan was door de mk. Er was dus nog weinig af te breken (want normaal bouwt het bm slijmvlies 3 weken op waarna je je onttrekkingsbloeding krijgt). Je hebt dus gemiddeld een vrij late eisprong en wat langere cyclus dan 28 dagen gehad. Aangezien dit de eerste ronde na de mk en week pilgebruik is, kun je er gewoon heel weinig over zeggen hoe lang deze cyclus zal zijn.

    Na mijn mk en curretage met 12 wkn heb ik de eerste ronde helemaal geen eisprong gehad. Ik bloedde 3 weken na de curretage, daarna een week niet en toen ongi.

    Wacht het even een week of 2 af, geef je lichaam de kans om te resetten en ga vooral niet te snel om pillen vragen om de ongi op te wekken, want daarmee maak je je lijf alleen nog maar meer van slag en duurt het nog langer voor je weer een normale cyclus hebt.
    Ik begrijp dat je zsm weer zwanger wilt worden, maar geef het even de tijd. Is beter voor je lichaam en geest
     
  5. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Maandag 26/11 heb ik controle echo, dus als er dan nog niets gebeurd is, kan de gynaecoloog mss meer zeggen.. wist zelfs niet dat dat bestond, pillen om menstruatie op te wekken, ga daar zeker niet achter vragen. Maar voorlopig krijgt mijn geest niet echt rust van dat afwachten..
     
  6. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Denk dat het in gang geschoten is :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. Verw8

    Verw8 Niet meer actief

    Ik wil je vooral niet ontmoedigen, maar zo’n streepje zegt nog niets of er een eisprong aankomt. Je kunt zulke streepjes gedurende de hele cyclus hebben.
    Hopelijk is ie morgen positief en kondigt ie je eisprong aan!
     
  8. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Weet het, maar vorige week was hij de hele week nagenoeg blanco, dus dat ze nu oplopen wil toch zeggen dat er iets gebeurt. Ik verwacht niet direct een knaller.
     

Deel Deze Pagina