Afwijkende bloedwaardes Corticosteron en Anti TPO

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Basilicum, 9 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Basilicum

    Basilicum Fanatiek lid

    9 nov 2022
    2.452
    2.218
    113
    Vrouw
    Goedemorgen!

    Wij zijn ons aan het voorbereiden op het traject voor nummer 2, superspannend natuurlijk! Nu hang ik van hormoon-problematiek aan elkaar;), dus ben bekend met afwijkende bloedwaardes. Nu staan er echter toch een paar afwijkende zaken tussen die ik niet kan plaatsen, en google helpt me niet heel veel verder. Qua achtergrond informatie: ik heb PCOS en een prolactinoom.

    Iemand hier verstand van bloedwaardes? Uiteraard snap ik dat ik beter op de terugkoppeling van de dokter kan wachten, maar dat is pas volgende week en ben gewoon nieuwsgierig. De afwijkende waardes:

    Oestradiol 65 (moet tussen 72 en 529 zijn). Wellicht dat dit wel een PCOS ding is? LH en FSH wel normale waardes.

    AMH 7.22 (moet tussen 0.87 en 5.63 zijn) . Dat is ook een PCOS ding dacht ik?

    Prolactine 1.7 > is een prolactinoom ding

    Corticosteron 3.3 (moet tussen 3.9 en 53.7 zijn). Op internet kom ik vooral op cortisol uit, maar dat is echt wat anders. En die waarde is wel normaal (297.9). Geen idee dus wat dit inhoudt? Hier ben ik met name benieuwd naar.

    Vitamine D 17 (moet tussen 50 en 120 zijn). Dit zal ik wel zelf gaan bij slikken

    Anti TPO 41 (moet < 25 zijn). Op internet kom ik dan op Hashimoto (bekend mee want moeder en zus hebben dit ook), maar mijn TSH (3.17) en vrije T4 (20.1) zijn wel goed… Dus ook weer geen idee wat dit kan zijn...

    Iemand ervaring of kennis die er iets zinnigs over kan zeggen?
     
  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.382
    6.921
    113
    Vrouw
    Voor een zwangerschapstraject zijn je TSH en ft4 wel echt te hoog. Vitamine D is veel te laag en je gaat het niet redden met een normale dosering vitamine D (of het duurt heel lang) dus ik zou je arts vragen om een sterkere dosering.

    Corticosteron ken ik niet en heb ik dus geen idee van.
     
  3. Basilicum

    Basilicum Fanatiek lid

    9 nov 2022
    2.452
    2.218
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Vit D heb ik inderdaad nu als shot gekregen. Eind maart afspraak met de fertiliteit, benieuwd wat ze zeggen over mijn TSH en ft4. Wat zijn volgens jou 'goede' waardes? Mijn endocrinoloog heeft niets over TSH en ft4 gezegd...
     

Deel Deze Pagina