Afwijkende nipt, vruchtwaterpunctie

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lola2022, 1 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola2022

    Lola2022 Nieuw lid

    1 jul 2021
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hi,

    Ik heb lang getwijfeld om dit te schrijven. Maar hier komt ie. Wij zijn zwanger van ons eerste kindje. Helaas hebben wij een afwijkende nipt gehad, kans op trisomie 18. Er stond onderaan´de positief voorspellende waarde van deze test voor deze trisomie voor deze patiënte bedraagt 20 %´. Lastig zinnetje toch? De gynaecoloog was optimistisch, echter was de geneticus zo negatief dat al onze hoop weggevaagd werd. Nu is het 2 weken wachten op een punctie.

    Kunnen jullie me een beetje hoop geven? Zijn er nog mensen die een afwijkende nipt hadden maar waarbij alles OK bleek te zijn? Onze echos zijn namelijk altijd goed! Maar de dokter zei dat voor deze trisomie het pas later zichtbaar zou zijn op echos.

    Alvast bedankt voor jullie ervaringen. Heb echt een beetje hoop nodig!

    Ik ben momenteel 13 weken en een paar daagjes. De punctie zal gebeuren wanneer we 15 weken ver zijn.
     
  2. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    938
    1.171
    93
    Vrouw
    Bah wat spannend! Geen ervaring, maar wil je wel sterkte wensen met deze onzekerheid.
     
  3. Barbje

    Barbje Actief lid

    1 okt 2016
    294
    208
    43
    Wat een spanning he..ik weet hoe je je voelt... Ik heb net ruim 3 weken wachten er op zitten en vanochtend de punctie gehad ivm niptuitslag Trisomie 13. Pb gerust als je vragen hebt
     
  4. biepje80

    biepje80 Actief lid

    14 mei 2016
    193
    32
    28
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Spijtig genoeg hebben wij ook ervaring met trisomie 18. Maar bij ons was bij de echo van 10 weken al teveel vocht te zien. Op 12 weken was het nog toegenomen en hebben we een vlokkentest laten doen. (De nipt was niet meer nuttig toen)Wat onze vrees ook bevestigde. Op 13 weken hebben we ons mannetje moeten laten gaan.

    Maar aangezien er bij jullie nog geen signalen te zien zijn op de echo en de positieve percentages zou ik toch hoop blijven houden. (Probeerden wij ook ondanks de slechte vooruitzichten tot we zekerheid hadden over wat er mis was). Maar ik ken het gevoel te zweven tussen hoop en wanhoop. Als je vragen hebt stuur gerust een pm. Ik hoop alvast heel erg met jullie mee voor positief nieuws.
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.045
    113
    Hier soortgelijk als @biepje80 maar dan met T21. Dag voor kerst hoorden we "hygroma colli" vallen aan de hand van echobeelden, had gewoon een termijn echo moeten zijn.

    Pas na de kerstvakantie konden we terecht, dat waren lange dagen. Echo was al vernietigend toen, veel schade en vocht, dat hij nog in leven was was hun een raadsel. Toen een vlokkentest gedaan, die mislukte ivm teveel maternale cellen maar de Array liep door en ging af op T21.

    16 janari is de kleine man ter wereld gekomen. In de nacht voor t intake gesprek is hij al overleden, zn hart was o.a. heel slecht en we waren daar ook voor gewaarschuwd.

    Met een NIPT met bevindingen geen ervaring. Die optie verviel direct door onze termijn echo destijds.

    Enige wat ik mee kan geven, ook 80% dat t niet zo is. Probeer wat om handen te vinden anders wordt t wachten wel erg lang en zenuwslopend. Ik ben een deken gaan haken met allemaal lapjes in HP dingen, patronus in twee kleur, Deathly Hallows en letters etc. Ik kan geen patroon volgen maar dat lukte me dan nog wel.

    Ukkepukje voelde ik destijds ook al rond gaan dus dat waren "onze momentjes" op de meest onmogelijke tijdstippen. Deken is me wel een soort van heilig.
     

Deel Deze Pagina