Afzetten tegen oma!? Zit me niet lekker...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door oogappel, 24 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

    oogappel Bekend lid

    26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,

    Mijn dochtertje is nu 2 jaar en 8 maandjes, eigenlijk heeft ze het met flinke fases dat wanneer ze maar enigszins met dat we naar oma (mijn mams) gaan dat ze gelijk aangeeft dat ze dat niet wilt.

    Soms zegt ze ik vind oma stout, of bijv. geen kusje willen geven wanneer we weggaan, of gedag zeggen wanneer we binnen komen. Oma mag niet blijven eten, oma moet naar huis.

    We snappen er helemaal niets van mede omdat wanneer mijn moeder 1 dag in de week oppast en ik ben naar mijn werk er eigenlijk geen vuiltje aan de lucht is. Ze hebben het echt gezellig samen.

    Ik begin het steeds meer als vervelend te ervaren wanneer ik merk dat mijn dochtertje zo doet tegen mijn moeder (oma).

    Is dit herkenbaar bij jullie?
     
  2. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dat is wel heel vreemd ja. Weet je zeker dat het wel helemaal gezellig is die ene dag dat oma oppast?
    Je zou toch denken dat er iets is wat haar aan oma tegenstaat...
     
  3. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier is het net zo, naar de moeder van mijn man toe. Maar ze ziet haar dan ook niet heel vaak. Zodra ze daar binnenkomt is het janken geblazen (en heeft ze dus nooit, nergens).
     
  4. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Jeetje, wat vervelend zeg.
    Voor jou (gaat niet lekker werken zo denk ik), voor oma maar helemaal voor je meiske.
    Er is inderdaad iets waarom ze niet graag naar oma gaat.
    Probeer eens of je daar achter kan komen (gewoon je moeder bellen en eens vragen hoe de dag gaat en vertellen hoe ze praat over oma).
    Kinderen zijn heel eerlijk..al komt dat niet altijd uit maar soms onthouden kinderen kleine dingetjes en blazen dat enorm op.

    Voorbeeldje:
    Ruben was op het KDV geweest. Daar vertelde de leiding dat ze een hele leuke dag hadden gehad en dat de kids de hele dag in de boot hadden gespeeld (ze hebben een boot gemaakt van dozen).
    Thuis zegt Ruben:
    Ik vind juf ... niet lief.
    Wij: waarom vindt je haar niet lief dan?
    hij: ik mag niet in de boot van ....
    ik: maar juf zei dat jullie de hele dag zo fijn in de boot hadden gespeeld?!
    hij: ikke mocht niet

    Dus ik aan juf vragen de volgende dag, hoe hij daar bij kwam, zegt ze: oh, dat klopt hoor!
    Er mogen maar 2 kindjes per keer, dus soms moest ook Ruben even wachten.
    Nou, dat had dus zoooo'n indruk gemaakt, hij zou het er nog wel een week over kunnen hebben (bij wijze van spreken).

    Elmo
     
  5. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @elmo: zo heeft anne ooit een keer gezegd dat de juf dr van de trap had geduwd.
    Gelukkig al raar genoeg op zich.. want alle kdvjuffen hier zijn echt gek van dr.

    Navraag bleek.. ze had gestoeid met nickey (jongetje ong. even oud maar echt een tankje, anne klein opdondertje.. )
    dus dat ging mis.
    Ze viel met dr hoofd tegen de trap (naar de grote box.. die staat midden op de groep) en daarna had dr juffie dr getroost.
    duidelijk anders dan van de trap geduwd dus :)

    dus wel oppassne met wat je dochter zegt.. en het voorzichtig met een kleine omweg eens polsen hoe het zit :)
    er zit wel een kern van waarheid in.. maar soms gebruiken ze 3 woorden voor een verhaal van 3 pagina's en tja.. wij ouders missen dan toch wat :)
     
  6. umpalumpa

    umpalumpa Lid

    24 aug 2010
    58
    0
    0
    Mijn zoontje heeft zich ook zo een tijd gedragen, bleek dat ie oma associeerde met mamma die weg ging.
     
  7. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113

    Precies. Dat heb ik ook eerder gehoord.

    Als jullie naar Oma gaan dan laat je je kindje daar achter. Dus wat wil je kindje niet? Naar Oma. Hoe lief die ook is.

    Eigenlijk wel heel logisch.

    Mijn dochter heeft het andersom, :( Die wil altijd naar Beppe ( oma) en niet meer naar huis, :D ( Beppe verwend en ik niet)
     
  8. tanja8

    tanja8 Niet meer actief

    hier wa dat ook een tijd. deed ze heel lelijk tegen mn moeder. echt zo gek... maar is vanzelf over gegaan. geen idee hoe dat nou kwam. Ook wel vervelend voor alle partijen ant voor oma is heto ok niet leuk als kleindochter alleen maar boos kan doen.
     
  9. oogappel

    oogappel Bekend lid

    26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,

    Dank je wel voor jullie reacties!

    Het raakt me wel wanneer ik lees dat sommige schrijven ik zou maar eens verder navragen wat er precies is, misschien toch iets vervelends ofzo.

    Maar ik ken mijn moeder, mijn gevoel neigt ook meer naar wat umpalumpa zegt: ze associeert oma met weggaan van mama.
    Het is namelijk wel zo wanneer mijn mams en dochter samen zijn is er geen vuiltje aan de lucht en hebben ze het gezellig!

    Ik vind het idd voor mijn moeder ook niet leuk omdat ze echt lief tegen haar doet. Maar goed je weet niet hoe kinderen het opvatten dat is ook weer waar!
     
  10. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Mijn dochter heeft dat met opa.
    Opa krijgt geen kus of goededag.
    Dat komt omdat ze heel erg aan elkaar gewaagd zijn.
    Maar als opa even weg is loopt ze hem wel te zoeken!
    Ze kunnen niet met elkaar en niet zonder elkaar,heel apart.
     
  11. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    geen kus ofzo doet Erik ook bij oma. En dat terwijl ze altijd zo leuk spelen met elkaar enzo. En hij is helemaal wild van dr ( van opa ook hoor )
    Maar een kusje krijgt ze niet meer. Wel een handje. Opa krijgt wel een kus.
    Ach, we doen daar niet moeilijk over. Het is zijn lijf en hij mag zelf beslissen wie hij een kus willen geven en wie niet. Gewoon niet dwingen dan komt het vanzelf wel weer.
     

Deel Deze Pagina