Again: zwanger of toch niet? Bloedingen…

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Beb2109, 13 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beb2109

    Beb2109 Lid

    6 jan 2015
    75
    42
    18
    Hoi allemaal,

    Vorige keer is (zie vorige post) toch na 8 dagen wachten mijn menstruatie doorgezet. Helaas, maar….

    Deze maand was het wél raak. Elf maart de eerste dag van de vorige menstruatie en afgelopen vrijdag 8 april een positieve clearblue digitaal! Zaterdag 9 april de cb met wekenindicator gedaan; 1-2 weken.

    Vriend verrast, wegdromen bij baby dingen etc. Jullie kennen het vast.

    Nu ben ik sinds eergisteren avond (na het vrijen) gaan bloeden. Eerst best wel veel, nu wat minder maar het blijft voortduren. Heb verder geen krampen, wel beetje weeïg gevoel in en rondom de baarmoeder. Volgens eigen telling ben ik nu 4.5 zwanger. Ik heb totaal geen symptomen; niet misselijk, geen extra gevoelige borsten etc.

    Verloskundige wil met 5.5 echo maken als ik blijf vloeien. Vriend wil morgen echo laten maken met 4.6. Maar mijn gevoel zegt dat het niet goed is…..

    Jullie ervaringen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Hoi!

    Wat voor soort bloed verlies je. Is het helder rood of bruin?

    Morgen een echo bij 4,6 is echt nog niks op de zien. Volgende week is al vroeg maar dan horen ze in ieder geval een zwangerschapsring te zien maar ook dan zie je nog geen vruchtje waarschijnlijk.
     
  3. Beb2109

    Beb2109 Lid

    6 jan 2015
    75
    42
    18
    Hoi!

    Een beetje een mix. Vooral lichtroze/bruin en dan klein beetje helder.

    Over de echo…. Dat dacht ik al. Denk niet dat het veel zin heeft morgen. Vroeg me alleen af of ze misschien een wit puntje kunnen zien zodat we weten of er nog iets zit…
     
  4. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.757
    1.341
    113
    Vrouw
    Wat rot die onzekerheid!

    helaas zit er niks anders op dan wachten, een echo gaat nu geen duidelijkheid geven. Denk dat je dan nog beter met twee dagen er tussen bloed kunt laten prikken op hcg mocht huisarts daar aan mee willen werken.

    Succes met wachten!
     
  5. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Lichtroze en bruin zou prima kunnen komen van het vrijen als het niet met bakken tegelijk komt hoor! Alles is gevoeliger en beter doorbloed ook als je zwanger bent.

    - Je kunt morgen bloed laten prikken bij je huisarts en dan over 2 dagen weer als hij daaraan mee wil werken.
    - Je kunt vandaag een streepjestest doen en dan over 2 dagen weer om te kijken voor oploop ( dit is geen garantie overigs, maar als hij afloopt is het sowieso vaak geen goed teken )

    Op een echo is nu nog geen wit puntje oid te zien. Nu zal er enkel wat verdikt baarmoederslijmvlies te zien zijn.. over een weekje heb je kans op een zwangerschapsring en over 2 weken kans op een kloppend hartje maar als je iets minder ver bent, dan hoeft dat ook nog geeneens.

    Moeilijk zeg die onzekerheid!
     
  6. Beb2109

    Beb2109 Lid

    6 jan 2015
    75
    42
    18
    Je hebt gelijk, dat is misschien de beste optie. De huisarts is vast meewerkend, weet ik 99% zeker. Ga ik morgenochtend gelijk bellen….. Thanks!
     
  7. Beb2109

    Beb2109 Lid

    6 jan 2015
    75
    42
    18

    Ik denk dat ik dan het best voor de bloedtesten kan gaan! Het bloeden is nu zo goed als gestopt, maar daarmee heb ik het snelst uitsluitsel denk ik.

    Inderdaad super rot al die onzekerheden in de eerste weken. Ik heb een dochter van 7 en dat was een zwangerschap uit het boekje, gek hè want stiekem vergelijk je alles terwijl het steeds anders is.
     
  8. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Dat is een goed teken zeker icm met bruin verlies en geen rood met stolsels en buikpijn.

    Ja ik herken het hoor, alles ga je vergelijken. Vreselijk maar ook menselijk!

    laat je nog even weten hoe het is afgelopen?
     
  9. Sugarsnap

    Sugarsnap Actief lid

    8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Voor mij betekende dat de vorige keer wel een vmk. De digi gaf toen ook nog 1-2 aan. Ik heb geen krampen gehad en heel weinig bloedverlies.

    Maar zoals ze bij de vk altijd uitleggen: bloedverlies is 50/50. Dus kan zowel wel, als niet goed gaan. Dus schrik nu ook niet meteen van mijn bericht. Maar geen krampen en weinig helderrood kan helaas ook een vmk zijn. Ik verloor zelfs minder dan met een menstruatie. Op 1 dag na toen kwam het vruchtje met stolsels af.

    Succes en sterkte met afwachten.
     
  10. Beb2109

    Beb2109 Lid

    6 jan 2015
    75
    42
    18
    Hoi! Wat naar dat het voor jou in een miskraam is uitgelopen :(. Zoals je zegt, 50/50, afwachten, ik snap het helemaal maar het blijft lastig…

    To be continued
     
  11. Sugarsnap

    Sugarsnap Actief lid

    8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    *virtuele knuffel voor jou*
     
  12. Beb2109

    Beb2109 Lid

    6 jan 2015
    75
    42
    18
    Nou…. Wat een middag.

    Vriend wilde per se naar de echo, want had hij zijn best voor gedaan om te regelen. Ik hem verteld dat ik best mee wilde, maar dat hij er niks van moest verwachten. Niks zien is geen reden tot paniek etc, dus gegaan en dan zonder enige verwachting.

    Helaas zag ze wel wat, en dat was dus niet positief. Ze zag alleen mijn baarmoederslijm, dit heeft ze gemeten en was 3mm (zie echo). Ze zei dat in dit stadium 10mm normaal was en dat dit dus niet goed was. Volgens haar was dit weer aan het opbouwen tot een eisprong (nieuwe cyclus dus).

    Stilletjes hopen dat het wel meevalt, toch googelen en op dit forum lezen, maar helaas werd het daar bevestigt.

    Even flink slikken voor ons, de terugweg was vrij stil… Nu moeten we de VK die zo enorm lief was nog bellen met dit nieuws. Einde verhaal :(
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. Beb2109

    Beb2109 Lid

    6 jan 2015
    75
    42
    18
    Of…. Toch niet. Eigen verloskundige gebeld, die gooit het nog niet helemaal weg. 25e daarheen komen. Ze zegt dat ze echt niks kunnen zien nu en dat de echoscopiste wel erg voorbarig is geweest met haar nieuws.

    Ik ben het vertrouwen wel kwijt, maar we wachten nog even af dus …
     
  14. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Hoe zeker ben je van je eisprong? Die hoeft maar een paar dagen later te zijn geweest en dan is het al een wereld van verschil.

    Heb je nog een test gedaan, wat zegt die?
     
  15. Beb2109

    Beb2109 Lid

    6 jan 2015
    75
    42
    18
    Ik heb ovulatietesten gedaan, bij de eerste smiley gewoon gaan ‘klussen’ om die dagen heen, verder die dagen niet meer naar de testen gekeken.

    Gisteravond laat nog getest, als een kip zonder kop haha, binnen mum van tijd zwanger op het scherm te lezen (had deze keer geen weken indicator).
     
  16. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Hmm.. dan kan het maar zo dat je minder ver bent. Wat lastig allemaal zeg meid!
     
  17. Beb2109

    Beb2109 Lid

    6 jan 2015
    75
    42
    18
    Deze ochtend…. 2-3 weken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Beb2109

    Beb2109 Lid

    6 jan 2015
    75
    42
    18
    Hiep hoi! Na de hele week blijven hangen op 2-3 vandaag een echo gehad en de echoscopiste bij de pretecho in Eindhoven had GEEN gelijk met haar ‘het is misgegaan, helaas volgende keer beter’. En ook de vervanger van de huisarts die zei ‘als ik dit zo hoor kan ik helaas concluderen dat je een vroege miskraam hebt gehad’, had geen gelijk.

    Vandaag vroege echo gehad bij de VK en er zit dus daadwerkelijk iets. Maar wel ruim een week korter dan ikzelf dacht, nu 5w1d gemeten.

    Laat je dus nooit ontmoedigen!

    Tot zover …..
     
    Tuttebelleke, Basisuil en Malbec vinden dit leuk.
  19. Amona

    Amona Fanatiek lid

    23 okt 2011
    3.011
    326
    83

    Hoe gaat het nu?
     

Deel Deze Pagina