Airco maar welke

Discussie in 'De lounge' gestart door Huismuisie, 11 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Zo ik ben er eens klaar mee, dit hittegolven. Dus eens aan het oriënteren voor een airco. Het liefst zou ik een vast unit hebben maar daar moet in nog toestemming voor vragen ivm huurwoning.

    mocht die toestemming nu niet gegeven worden dan zou ik een verplaatsbare airco willen. Maar dan zie ik echt door de bomen het bos niet meer.
    Er is zoveel.

    Iemand tips en ervaringen.
     
  2. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Wij hebben in maart een multisplit laten installeren. De buitenunit staat op het balkon op de 2e verdieping. Daar hangt 1 binnenunit op de slaapkamer. De tweede binnenunit hangt een verdieping lager op onze slaapkamer. De buitenunit is fluisterstil en je hoort hem idd niet.

    Beide binnenunits zin 2,5 kwh. Die van onze slaapkamer koelt de rest van de bovenverdieping ook nog redelijk.

    We hebben ze van het merk Daikin en dan het type comfort. Ik hoef er geen wifi op of zo'n sensor waardoor hij je ziet en dan vanzelf aanspringt.
     
  3. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja ik zie de bui ook wel een beetje hangen. Dat dat het enige is dat lekker koelt. Het is nu gewoon al 28 graden in huis. Ondanks dat alles potdicht zit.

    We hebben een plat dak en de zonnenpanelen wekken op dit soort dagen gemakkelijk 20 kwh per dag op. Dus iets dat 2,5 kwh per dag verbruikt klink als prima.

    Hoeveel waren jullie kwijt voor de installatie? Dit is geloof ik niet een klusje dat je zel moet willen doen.
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Er stond deze week een stuk in de telegraaf dat die mobiele airco's eigenlijk niet schijnen te werken maar nu wel als zoete broodjes over de toonbank vliegen overal. Zoek dat even op en lees wat daar mee aan de hand was voor je zo een aanschaf doet. En als je voor een unit gaat zoek dan een goed merk (zoals Samsung) en geen Chinese onbekende merken. Daar krijg je veel meer onderhoudskosten aan namelijk.
     
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Zelf doen mag officieel ook niet je moet voor het vullen van de airco vloeistof gecertificeerd zijn. Ik twijfel een heel klein beetje of je het als particulier wel zelf mag doen. Als bedrijf mag je het in ieder geval niet doen zonder certificaten daarvoor. Volgens mij het het met milieu regels te maken ivm de koelvloeistof die nogal chemisch is.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  6. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb net maar even toestemming gevraagd bij de woningbouw.

    Ja dat die dingen niet best werken dat had ik wel begrepen, dus dan is het zonde van je geld. Aan de andere kant werkt het vast beter dan die ventilator die ik nu heb ;)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Je mag hem zelf ophangen maar om hem te laten werken moet er een gecertificeerd iemand komen. En soms willen ze dan niet omdat je het ding dan niet bij hun hebt gekocht.

    Wij waren incl monteren 3600 euro kwijt. Het is niet alleen het koelen wat hem fijn maakt. Als het koud is blaast hij warme lucht en hij kan de lucht ook ontvochtigen.

    Daikin is wel een van de duurste merken, er zijn ook goedkopere merken. De installateur zei dat ze merken dat bij Daikin er minder storingen zijn. En dat een Daikin gemiddeld net een paar jaar langer meegaat dan een ander merk. Geen idee of dat zo is.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Daar zeg je wat. Maar er moet ook een flink gat in de muur naar buiten. En ik denk ook een extra draadje stroom.
     
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat dacht ik al maar twijfelde of het voor particulieren ook zo geld. Wij plaatsen ze namelijk ook en huren dan een gecertificeerde zzp'er in die ze voor ons vult.
     
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ja met een diamantboor kom je wel door de gevel heen hoor dat is geen probleem om zelf te doen, maar je moet wel verstand hebben van electra qua stroompunten aanleggen en aansluiten.
     
  11. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Dat gat valt wel mee hoor.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Precies, dat heb ik ook zo begrepen.

    Wij hebben een split-unit van LG. Werkt prima en is stil.
    Deze heeft wel een app en wifi enzo.
    Was geen vereiste hoor, maar we gebruiken de app wel.
     
    GossipGirlxoxo en Huismuisie vinden dit leuk.
  13. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oke. Ja ik zat even naar LG te kijken. Die komen ook wel goed uit se bus.
     
  14. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zou een app wel fijn vinden.

    En als je toestemming krijg van de woningbouw is het wel fijn dat dit als een vast iets wordt gezien. Dan schrijft het product in 10 jaar tijd af. En krijg je als je eerder verhuisd nog een bedrag terug.
     
  15. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Wij hebben op zolder (slaapkamer dochter met nok van 4,5 meter hoog) sinds vorig jaar een mitsubishi hangen. Weet nu al dat er volgend jaar zomer 2 airco's bij komen: 1 op onze slaapkamer en een dubbele voor werkkamer man en slaapkamers zoon.
     
  16. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.858
    7.623
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Zeld monteren is niet te doen. Je zit met koelleidingen boren in buitenmuren, elektra waarvoor een extra groep moet worden geplaatst etc. Daarbij mag je zelf niet werken met koelvloeistof.

    Mobiele airco hebben wij gehad, werkte perfect. We hebben in ons huidige huis 3 buitenunits en 7 binnenunits. Dat hing er net een paar maanden in roen wij er kwamen wonen.

    Een vriend van ons heeft nu al enige tijd een eigen airco bedrijf.daarvoor 13 jaar lang voor een aircobedrijf gewerkt.

    Bij hem kost een multisplit buitenunit plus 1 binnenunit 1895 euro incl.montage en 5 jaar garantie. Een extra binnenunit kan daar gewoon op worden aangesloten, dat zal een paar 100 euro extra zijn. Merk is Daikin. Met WiFi en app.
     
    linnim en Huismuisie vinden dit leuk.
  17. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.858
    7.623
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Je hebt trouwens verschillende mobiele aircos.

    Diegene die niet werken zijn de zogenaamde air coolers. Zonder slang. De mobiele aircos met slang naar buiten werken gewoon prima.
     
  18. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    klopt die aircoolers zijn niets meer dan een vierkante ventilator... Met als enig verschil dat er een bakje onder zit - waarmee je de luchtvochtigheid dan nog een beetje op peil kan houden. Maar dat kan ook met een bakje in de vensterbank ;)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    In welke regio zit die vriend?
    Wel een mooie prijs incl. monteren.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  20. zara1983

    zara1983 Fanatiek lid

    1 nov 2013
    1.161
    477
    83
    NULL
    Wij hebben zowel een mobiel airco als een vaste airco. En beiden werken echt prima hoor!
    Ik weet zo het merk niet van de mobiele, maar deze koelt echt zeker wel
     
    Huismuisie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina