wie heeft zo een airco in de kamer? wat voor soort? ben je tevreden met de prestaties? wie verteelt me over de klachten of tips bij het aanschaffen van een airco. onze zoon moet straks een soort helm dragen die het afkoelen van ziijn lichaam behoorlijk blokkert. in de zomer wordt het een probleem om hem op temp te houden omdat zijn kamertje nu al eigenlijk te warm wordt. we hebben al zonwerend gordijnen. het helpt nu maar straks zal het niet genoeg zijn. graag ervaringen en tips.gr!
Ik had begrepen dat kleine kindjes eigenlijk helemaal niet blootgesteld mogen worden aan airco, ook niet in de auto. Het is inderdaad heel lastig dat de kleine zijn warmte niet kwijt kan, maar is het niet misschien een idee om bij een airco in de gang te plaatsen en dan de kamerdeur open te houden. Of bijv rolluiken op de raam. Wij hebben in ons hele huis rolluiken en als het buiten een hittegolf heerst is het hier binnen nog steeds heerlijk 20 graden.
ja dat was ook mijn eerste reactie. dat dat helemaal niet mag. dat heb ik ook altijd begrepen. en airco is zowieso slecht voor de mens in het algemeen ook vooral als het een gesloten cirquit is ( hoe schrijf je zoiets ....) wat zegt de behandelend arts ervan? en inderdaad rolluiken dichthouden deuren dichthouden (buitendeuren dan) en de kamers allemaal openzetten dag en nacht.
poeh, moeilijk hoor. net als de eerdere reacties dacht ik ook meteen: oei, airco voor een kleintje? het is enorm belastend voor de luchtwegen (wegens luchtvochtigheid en gesloten circuit). heeft de arts geen goede tips? wat zegt hij/zij over het gebruik van een airco bij een klein kindje?
Wij zetten de airco of in onze slaapkamer of op de ovenloop en dan zet ik Djayson zijn deur open overdag... Maar alleen als hij niet slaapt! Maar de kou kan er dan goed in.. Afgelopen zomer ging dat prima!
Er zit nogal wat verschil tussen airco's en de (lucht)kwaliteit. Wij hebben in onze slaapkamer ook een airco en die hebben we gewoon al vanaf de geboorte gebruikt. Deze airco heeft een plasmafilter om de lucht te zuiveren. De aircoman vertelde dat je het beste nooit meer dan 5 graden verschil tussen de buiten- en binnentemperatuur moet hebben om verkoudheid etc. te voorkomen. Veel mensen maken het verschil gewoon veel te groot. De kraamhulp heeft er ook niets van gezegd, we zorgden wel dat de airco natuurlijk niet in het wiegje blies. Dat is natuurlijk ook niet goed, moet je wel opletten als je hem instelt. Ik heb echt een heel gevoelige keel, van de meeste airco's ben ik de volgende dag vaak spontaan verkouden of ik krijg keelontsteking, maar met deze heb ik er nooit last van. Wij hebben een wandairco van LG.
bedankt voor de reacties. ja t is mij inderdaad duidelijk dat je niet zomaar een airco in zijn kamer kunt zetten. daarom heb ik de vraag gesteld. maar er moet ook iets zijn dat wel geschikt is voor babies. of in zijn kamer of in de gang etc. er is enorm verschil volgens mij tussen de verschillende modellen. je hebt ook met plasma filters inderdaad en die luchtvocht goed reguleren. t wordt voor ons een hele moeilijke zomer, ik hoop dat het een hele koele zomer wordt. wie weet, misschien hebben wij geluk. sorrie, de liefhebbers van de zon. hartelijke groeten!
is er geen mogelijkheid je kindje op een andere kamer te leggen? Wat verder ook vaak goed helpt tegen de zon, (goedkope oplossing) , is een oud laken of oud gordijn aan de buitenkant van het raam vastmaken. Zodat de warmte al niet binnenkomt als de zon erop staat. Wij hadden in onze vorige woning ook een heel warme slaapkamer. Toen ze pas 3 weken oud was, kregen we het er snachts ook niet koeler dan 26 graden en overdag liep het dus op naar 29 -wat we ook deden... Maar het laken scheelde weer wel wat.
Het ziet er niet fraai uit, maar ik heb dit ook ooit gehoord en het schijnt prima te werken als je geen rolluiken hebt. En dan een donker groene laken van een wat dikkere stof (overgordijn stof), doet wonderen.
ik heb op tv gezien dat we ons moeten opmaken voor de warmste zomer ooit. wat erg is dat voor jullie zeg als dat inderdaad waar is. misschien toch maar eens informeren naar zo airco met plasma dinges. ik heb er nog nooit van gehoord maar dat zou wel een uitkomst zijn als dat wel mag.