al 11 uur doorslapen, maar mag dit wel?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Angel Eyes, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Na aanleiding van een topic onder baby en dreumes over hoelaat de nacht begint voo mijn zoon open ik even dit topic.

    Dano slaapt sinds kort 10 uur door en ging toen rond 21:30 naar bed en kwam de volgende ochtend rond 8uur weer voor een voeding.

    Nu lag hij er gisteren om 20:15 in, en sliep ongeveer om 20:30. pas om 7:30 vanochtend werd hij wakker voor een voeding.,

    Nu voedt ik op verzoek en maak hem dus niet wakker voor een voeding.
    Naar mijn idee hoeft dat ook niet want als hij honger heeft laat hij dit merken. Daarnaast clusterd hij in de vroeg avond dus bouwt hij een voorraad op. Verder is zijn ritme overdag om de 3uur, en drinkt hij goed.

    Dano groeit enorm goed, zit tegen de bovenste lijn in de groeicurve aan.

    Nu las ikin het andere topic dat het CB adviseert hem tot 4,5 maand zeker wakker te maken tegen 22: of 23:u. Zou ik hem alsnog wakker moeten maken voor een voeding? Ik wordt ineens wat onzeker.
     
  2. Teddie

    Teddie Bekend lid

    3 aug 2006
    771
    0
    0
    De verloskundige heeft mij verteld dat wij Ben overdag om de 3/4 uur borstvoeding kunnen geven en snachts als hij er om vraagt,dus op verzoek.
    Savonds om ongeveer 22.30 krijgt hij zijn laatste voeding en word hij wakker om ongeveer 5.30 en anders word ik wel wakker omdat mijn borsten pijn doen van de stuwing en loop het melk er spontaan uit :D

    Overdag is Ben heel vaak wakker en geef ik hem soms om het uur de borst.

    Teddy.
     
  3. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Wow Teddy, nu al doorslapen! Lekker zeg... dat was hier pas na een week of 10....

    Angel; volgens mij kan dat wel hoor. enige is dat jou borsten het wellicht niet echt fijn vinden....
     
  4. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa is dan wel een flessekindje maar sliep al heel snel door. Zolang je baby sterk genoeg is om aan te geven dat ze honger heeft, kun je haar rustig door laten slapen. Ze geven het zelf wel aan. Lekker van genieten dus.
     
  5. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hier slaapt Annika op goede nachten ook 11 uur door, laat haar maar lekker slapen.
     
  6. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ik kolf altijd rond een uur of 23 de boel nog even leeg. en dan slaat Dano nog maar 1 voeding over maar die slaat hij al een hele tijd over dus de stuwing valt redelijk mee. was in het begin echt heel erg indd. het spoot eruit haha

    maar thnxs voor jullie reacties, laat hem lekker liggen. heb hem net ook weer naar bed gebracht en binnen 5 minuten was hij onder zeil. De laatste weken ging dat een stuk minder soepel. Ik hoop dat we nu een ritme hebben waar hij langzaam aan kan wennen en het dan ook vasthoudt.
     
  7. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :-k Ritme? wat is dat? Pff :( Hier denk je éindelijk s n ritme te hebben.. Krijgt ie weer n sprongetje, anders zijn t tandjes of hij is verkouden.. :) Geen peil op te trekken..
     
  8. Firella

    Firella Actief lid

    14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Hoi Angel Eyes,
    Mijn dochter is 9 dagen ouder dan jouw zoon en slaapt sinds deze week ook al lange nachten. Ze krijgt rond 19.30 uur de laatste borst en 's morgens komt ze dan tussen 6 en 7 uur.
    (Mijn dochter zit trouwens ook boven in de lijnen.. en dan nog wel van de jongens lijnen;))
    Groetjes Firella
     
  9. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Gewoon lekker laten liggen hoor.
    Jelte van mij slaapt ook door sinds week 10/11 gaaat om 20.30 slapen en komt om 07.00 weer.
    Ze regelen dit zelf, dus dat is goed. Bovendien zijn ze de 3 maanden alweer voorbij, dan kunnen ze het wel aan.
     

Deel Deze Pagina