al 2 maanden geen loon ontvangen

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door delfina, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. delfina

    delfina Actief lid

    10 dec 2010
    250
    0
    0
    NULL
    Provincie groningen
    Hallo,

    Wij zitten hier met een groot probleem. Wij moeten nog steeds het loon van januari en februari ontvangen van de vorige werkgever van mijn man. We zijn al druk bezig met de FNV. Zij gaan een faillissementsaanvraag opstarten. We hebben al melding van betalingsonmacht gemaakt bij het UWV. Ook hebben wij een aangetekende brief wat betreft loonvordering verstuurd. Kortom we hebben al veel ondernomen. Verschillende instanties ingelicht over onze situatie, omdat we rekeningen niet kunnen betalen.

    Nu is mijn vraag of er een mogelijkheid is om toch al geld te ontvangen.. Zijn er organisaties of iets dergelijks die hulp bieden in dit soort situaties?

    Deze situatie is erg frustrerend, je staat compleet machteloos. Ik hoop dat u mijn vraag kan beantwoorden. Alvast bedankt!
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Delfina,


    Je wilt graag weten of je alvast geld kan ontvangen voorafgaand aan de faillissementsuitkering. Na de melding van betalingsonmacht wordt je verzocht om een aanvraagformulier in te leveren. Op het moment dat wij dit aanvraagformulier voor de uitkering wegens betalingsonmacht hebben ontvangen laten we binnen 4 weken weten of je een uitkering kunt krijgen.

    Is dit het geval dan zullen wij direct tot uitbetaling overgaan. Gaan wij nog niet direct tot uitbetaling over dan is er de mogelijkheid om een voorschotbetaling aan te vragen. Voorwaarde is dan wel dat de uitkering is toegekend.

    Ik adviseer je om contact op te nemen met de Gemeente om te vragen om een broodnoodprocedure. Mogelijk kan je tussentijds een voorschot ontvangen.

    Actuele informatie vind je hier.


    Met vriendelijke groet,


    Mariëlle
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare
     
  3. delfina

    delfina Actief lid

    10 dec 2010
    250
    0
    0
    NULL
    Provincie groningen
    Ik heb bij het UWV al melding gedaan van betalingsonmacht. Zo'n aanvraagformulier krijg ik pas als het bedrijf daadwerkelijk failliet is.

    Ik heb op uw advies contact opgenomen met de gemeente. Morgen mag ik langskomen en dan gaan ze kijken hoe en of ze ons kunnen helpen!

    Bedankt voor uw reactie en advies!
     
  4. delfina

    delfina Actief lid

    10 dec 2010
    250
    0
    0
    NULL
    Provincie groningen
    Ik wil u echt hartelijk bedanken voor het advies wat u mij hebt gegeven. Ik ben bij de gemeente geweest en we hebben recht op bijzondere bijstand. We krijgen een bedrag per week voor de komende 6 weken om boodschappen kunnen doen. We moeten dit wel terugbetalen zodra we het achterstallige loon hebben gekregen, maar dit red ons nu wel even wat betreft eten en drinken.

    Echt super bedankt! Hierdoor is hier toch een beetje rust gekomen!
     
  5. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Delfina,

    Fijn om te horen dat je zo snel geholpen bent bij de gemeente voor bijzondere bijstand.

    Met vriendelijke groet,

    René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare
     

Deel Deze Pagina