Al 3 maanden last van spruw

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Indy73, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indy73

Indy73 Lid

14 aug 2007
    47
    0
    0
    Hallo,
    Mijn dochter en ik hebben al vanaf de eerste week last van spruw. Zij heeft een lichte witte waas op haar tong waar ze last van heeft tijdens het drinken en dan smakt ze heel veel en laat ze steeds los. Ik heb branderige tepels en het voeden, vooral rechts, doet zeer. Ze is nu 3 maanden oud en we zijn nog geen stap verder. Ik heb het volgende al gedaaan:

3 potjes nystatine, ikzelf miconazol creme. Hielp zolang ik behandelde.
    4 tubes daktarin, smeerde ik op mijn tepels. Haar tong was na een paar dagen schoon maar was een week later ondanks doorbehandelen weer wit.
    Gentiaan Violet, hielp zolang ik behandelde (week).
    Daarna ben ik begonnen met een 3 weekse kuur diflucan. 1ste dosis 400 mg daarna elke avond 200 mg.

De pijn werd na de eerste pil al een stuk minder en zelfs het drinken ging heel erg goed. Ik had altijd een zeer pijnlijke TSR, vooral rechts. Ik voelde dat altijd heel heftig in mijn hele borst en het straalde uit naar arm en rug. Links was de pijn zo goed als weg en rechts een stuk minder. Het werd voor het eerst echt leuk. In de loop van de dag werd het wel steeds meer gevoeliger. Na de laatste pil kwam de pijn snel terug. En na 3 dagen had ik weer een huilend kind en ik ontzettend zere tepels.

Onderhand ben ik echt ten einde raad. Ik ben zelfs gisteren bij een lactatiekundige geweest en zij wist ook niet wat ik nu moest doen. Ondertussen krijgt mijn dochter al 3 maanden lang na elke voeding medicijnen toegediend, dat kan toch niet goed zijn voor haar? Stoppen met de BV wil ik eigenlijk niet omdat ik het ondanks alles toch erg leuk vind en zij het er erg goed op doet. Ook wil ik graag volhouden vanwege vele allergieen bij mij en bij mijn vriend. Momenteel kolf ik alle melk af die ik pas na verhitting aan haar geef zodat de herbesmetting nu uitblijft. Nu was ik al heel erg moe maar nu natuurlijk nog meer. Af en toe krijgt ze dan ook een flesje KV hypoallergeen. Heb jij misschien de gouden tip voor mij? Ik zelf let heel goed op mijn hygiene en slik ook probiotica voor mijn weerstand. Mijn vriend wil ondertussen overstappen op KV maar ik blijf het liefst BV geven maar dan moet er wel een oplossing komen want dit wil ik haar toch ook niet veel langer aan doen.

Groetjes,
    Indy

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi Indy,

Jeetje zeg, wat een gedoe allemaal. Ik kan me voorstellen dat je er nu wel vanaf wilt zijn!

Ik ga er over na denken en leg je vraag even voor bij iemand van wie ik weet dat ze meer in de spruw zit (om het zo maar te zeggen). Ik laat snel wat horen. Houd vol!

Groetjes Heidi Margit

3. Heidi Akkers

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    nog even voor de volledigheid: welke kolf gebruik je, is het een handkolf, kun je alles uitkoken? is het een kolf met motortje? heb je deze kolf al lang, is hij eerder gebruikt door anderen?

Ben je ook bekend met andere vormen van schimmelinfecties? (zwemmerseczeem, vaginale infecties?)

Kun je aangeven met welke allergieen jullie te maken hebben: met betrekking op de luchtwegen, (pollen, dons, benauwdheid) of juist diegene waar je huidklachten van krijgt (eczeem, droge, gebarsten huid) of kan het te maken hebben met de suikerhuishouding? Ben je bekend met diabetes (heb je dat zelf bijvoorbeeld?) heb je een 'zoet' dieet? veel suikers, zoete producten en vruchten?

veel vragen, maar ik wil zo veel mogelijk weten om te kijken wat je nog kunt doen.

Hoop dat je tijd hebt om te antwoorden!
    groetjes Heidi Margit

4. Indy73

Indy73 Lid

14 aug 2007
    47
    0
    0
    Hoi Heidi,

Ik gebruik de Medela Swing en die steriliseer ik elke keer als ik gekolft heb. Zo ook flesjes en speentjes. Ik heb deze kolf nieuw gekocht toen mijn dochtertje zo´n 8 weken oud was. Verder ben ik helaas erg gevoelig voor vaginale schimmelinfecties. Heb hier met 37 weken zwangerschap nog een kuurtje voor gehad. Na de bevalling heb ik nog even miconazolcreme gebruikt omdat het met het maandverband weer even terug was. De allergieen zijn allemaal van de luchtwegen. Ik heb bovendien een lactose intollerantie. Ik heb geen diabetes maar ik hou wel erg van zoet. Ook hier ben ik heel erg mee geminderd omdat ik weet dat dat niet goed is voor de candida. Wel eet ik 3 stuks fruit op een dag en dat is wel zoet maar ik moet toch ook gezond eten anders is de borstvoeding ook zo zwaar voor mij.

Ik hoop zo je vragen beantwoord te hebben. Zou het trouwens zo kunnen zijn dat je resistent bent geworden voor de medicijnen?

Hoop dat jullie nog wat weten voor me.

Groetjes,
    Kirsten

5. Heidi Akkers

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi Kirsten,

bedankt voor je aanvullingen. ik ga je even verder mailen op een persoonlijk bericht.

Heidi Margit

Deel Deze Pagina