Al 9 dagen koorts...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door prinses, 2 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Onze dochter heeft al 9 dagen koorts. Steeds rond de 38.5.
    Ik ben inmiddels al 3 keer bij de huisarts geweest. Nu moet ik haar urine opvangen voor de zekerheid. Ze kunnen nog niets vinden.

    Het enige wat ze heeft is koorts, ze huilt vaker en drinkt minder. Maar verder is ze nog levendig en ook nog wel blij. Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Zou dit van doorkomende tanden kunnen zijn?
    Oren en longen zijn goed. Dus daar zit het probleem niet. Ik maak me zorgen.
     
  2. Emib

    Emib Bekend lid

    26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    NULL
    Wij hebben dit aan de hand gehad. De huisarts bleef maar zeggen dat dit door de tandjes kwam, omdat hij verder niets zag aan haar oren en longen. Maar blijkbaar had ons dochtertje een urineweginfectie en was ze bijna aan t uitdrogen. We waren toen nog net op tijd in t ziekenhuis. Gelukkig!

    Ik zou het dus voor al de zekerheid toch heel goed opvolgen. Hou vooral in de gaten of ze nog goed drinkt.
     
  3. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Urine moet ik nu opvangen en wegbrengen. Bedankt voor je bericht. Het lijkt mij ook gek dat het van tandjes komt. Onze dochter drinkt wel maar veel minder. Vaak laat ze de helft van de fles staan. Hoe was dat bij jullie?
     
  4. X11

    X11 Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Het griepseizoen is op z'n top, dus als het geen urineweginfectie is, zou ik gewoon wachten tot het opknapt. Ze laat verder niets verontrustends zien, dus uitzieken, zou ik dan denken.
     
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    En je kan altijd even de luiers eerst droog wegen en dan nat. En dat noteren / bij houden.
    Vaker kleinere beetjes drinken geven. En als er verder geen alarmsymptomen zijn: anders dan anders zijn, suf, verward, apatisch, hogere koorts, slecht / niet drinken. Dan is het afwachten. Pas boven de 38,5 spreekt men echt van koorts. Tot 38,5 is verhoging.
    Maar hou je meisje maar goed in de gaten en als je niet vertrouwt gewoon extra keer bellen.
     
  6. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dank je wel!
    Ze heeft geen blaasontsteking. Zodadelijk gaan ze dmv een vingerprik kijken of ze ontstekingscellen heeft.
    Ik realiseer me dat we volop in het griepseizoen zitten en snap dat dit een reden van de koorts zou kunnen zijn. Dat neemt echter niet weg dat er ook wat anders aan de hand zou kunnen zijn. Dat sluit ik liever uit.
    Als er geen ontstekingscellen gevonden worden, zal er idd sprake zijn van een virus. Dat geeft dan in ieder geval duidelijkheid. Ik zou het vreselijk vinden als ik iets over het hoofd zie.
     
  7. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Het ziet ernaar uit dat het idd om een virus gaat. Als ze begin volgende week nog koorts heeft moet ik terugkomen of als ze zieker wordt,benauwd raakt, niet drinkt, geen plasluiers heeft, etc. Ben blij dat ze even goed gekeken hebben.
     
  8. Emib

    Emib Bekend lid

    26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    NULL
    Hopelijk is ze snel beter. Succes!

    Mijn dochtertje dronk toen in t begin nog wel goed maar de laatste dagen was het dan toch minder.
     
  9. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    M'n dochter is ook lang ziek geweest, een week hoog in de 39 en toen ze wat opknapte stopte ik met tempen maar was ze nog dagen moe en huilerig. Het duurt echt lang, zelf ben ik ook echt 3 weken ziek geweest.

    Gelukkig oogt ze niet heel ziek en drinkt ze redelijk! Beterschap!
     
  10. gitta

    gitta Fanatiek lid

    22 okt 2013
    2.625
    426
    83
    Wat fijn voor je dat ze alles hebben nagegeven. Toch goed in de gaten blijven houden, ze is pas zeven maanden, het blijft een baby, die ook met een 'gewone griep' natuurlijk kan uitdrogen.
     
  11. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Vind ik inderdaad heel fijn.
     

Deel Deze Pagina