Al in ronde 15 en nog steeds niks.. wanneer huisarts ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vrouwtje1993, 15 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouwtje1993

    Vrouwtje1993 Nieuw lid

    14 nov 2018
    4
    0
    1
    Vrouw
    Hoihoi dames!

    ik moet het toch even kwijt en ik weet dat ik echt niet de enige ben helaas.
    ik zit nu in ronde 15 en het is ons nog steeds niet gelukt om zwanger te worden (ik ben 25)
    ik heb denk ik een redelijke cyclus.. 25/26/27 dagen.
    ik ben ook maar begonnen met temperaturen en ben nu bezig met mijn 3e kaartje! ik had de eisprong deze rond erg vroeg vond ik zelf, al op dag 10.. dus ik verwacht mijn rode duivels ook iets eerder dan normaal ik denk zo ongeveer nog een weekje..

    wij hebben helaas de pech dat mijn vriend op een schip werkt en daardoor niet altijd op mijn klusbare dagen thuis is :( ik denk dat we totaal al zon 5 rondes gemist hebben daardoor.. dus eigk heb ik nu 10 goede rondes gehad, iig dat we geklust hebben op en rondom mijn eisprong.

    ik vraag me af of ik al naar de huisarts moet? ben bang dat het te vroeg is omdat mijn vriend dus regelmatig weg van huis is. en om eerlijk te zijn vind ik het ook super eng om naar de huisarts te gaan! al die onderzoeken en gedoe enzo zie ik niet echt zitten :(

    zijn er meer dames die al langer dan + 15 rondes zijn?
     
  2. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Hier de tel kwijt geraakt ;)
    Maar je kan altijd even overleggen met je huisarts.
    Misschien kan je huisarts al op voorhand eventueel een zaadonderzoek laten uitvoeren.
    De meeste stellen doen er toch echt iets meer als een jaar over om zwanger te raken en te blijven.

    En ja al die onderzoeken is soms ff een gedoe, maar het valt echt wel mee.
    Denk hierbij bijv aan
    Bloedprikken op bepaalde dagen om te kijken hoe je hormoon waarden zijn.
    Sperma onderzoek.
    Altijd beter denk ik dan constant maar afvragen of je wel of niet er goed aan doet om naar de huisarts te stappen.
     
    Fennec vindt dit leuk.
  3. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Wat @Ashleyrachel zegt. Gewoon gaan. In ons geval zou ik nog eerder zijn gegaan als dat kon. Het kost je zoveel tijd en energie voor niks als er toch iets mis blijkt.

    Wij gingen met de instelling:"wellicht is er iets wat met een beetje medicatie of een simpele ingreep op te lossen is" (bleek helaas niet zo) "en dan verdoen we nu onze tijd".
     
  4. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Meid je zou in principe al naar de huisarts kunnen. En weet je wat het is.... ja het is spannend. En ja soms vallen de onderzoeken niet mee.
    Maar je zal er (hopelijk) wel duidelijkheid door krijgen waardoor het nu die goede rondes nog niet gelukt is. En je zal indien nodig ook hulp krijgen.

    Denk er goed over na samen en doe vooral wat voor jullie goed voelt!
     
  5. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Zie je het zitten om nog even te proberen? Of wil je het liefst nu weten of er iets is (zodat je niet meer tijd “verdoet” met proberen?). Het kan heel goed dat er niets is, en dan werkt het wellicht geruststellend. Als er wel iets is dan kunnen jullie stappen ondernemen.
     
  6. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Wat goed dat je bent gaan temperaturen. Dat gaf mij heel veel inzicht.

    Ik zou de rondes waarvan je man thuis was mee tellen en dan ongeveer een jaar aanhouden.
    Je zou alvast een datum kunnen prikken waarvan jij denkt te kunnen bellen. Dat gaf mij erg veel rust.
    Hier was dat trouwens rond 12 mnd. Toen ik ongesteld was geworden heb ik meteen de telefoon gepakt. 7 dagen later zou die emotie alweer een stuk minder zijn en zou ik nooit gebeld hebben.
     
  7. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.754
    785
    113
    Hier na een jaar naar de ha gegaan. Ook onder t mom van, ik wil weten of er een reden is waarom t nog niet gelukt is. Uiteindelijk niks gevonden en in ronde 15 zwanger. En nu in ronde 1 voor nummer 2
     
    MinnieM en Vrouwtje1993 vinden dit leuk.
  8. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Wij zijn na ongeveer een jaar naar de huisarts gestapt, we hadden seks op de juiste momenten door middel van ovulatietesten en ik kon zien dat mijn eisprong was geweest door de temperatuurmethode. De huisarts heeft toen eerst een zaadonderzoek laten doen en daaruit bleek meteen de boosdoener, het zaad van mijn vriend is van slechte kwaliteit. We hebben toen nog 1 ronde zelf geprobeerd en daarna een verwijzing naar de gynaecoloog aangevraagd, waarna verdere onderzoeken volgden.

    Dus als ik jou was zou ik alvast een datum in de toekomst plannen wanneer jij het telefoontje wil plegen naar de huisarts om een afspraak te maken, wie weet is er een simpele oorzaak waarom het niet lukt. Mocht het complexer zijn, dan is er vaak ook wel een mouw aan te passen.
     
  9. Dalysa

    Dalysa Fanatiek lid

    29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Ik ben zelf nu tussen de 40 en 50 rondes denk ik. Het kan zeker langer duren dan een jaar om zwanger te worden. Zeker als je eerst aan de pil was waardoor je eerst al moet ontpillen en dan is je partner ook nog eens niet altijd thuis.

    Zoals de anderen ook al aangaven, neem een datum in gedachte of een aantal (ook daadwerkelijk gebruikte) rondes waarna je wilt gaan bellen. Heb je toch die stok achter de deur waardoor je misschien wat de rust terug vindt. Succes!
     
  10. Vrouwtje1993

    Vrouwtje1993 Nieuw lid

    14 nov 2018
    4
    0
    1
    Vrouw
    Jeetje het verbaast me toch echt steeds weer hoeveel dames er zo lang over doen :( in mijn ogen was altijd iedereen binnen een wip zwanger maar dat komt misschien ook omdat je niet kijkt naar de dames die er langer over doen.. om eerlijk te zijn had ik zelf ook niet verwacht om er zo lang over te doen! ik denk dat ik in het nieuwe jaar als mn ronde voorbij is de HA ga bellen.. alleen ik heb totaal geen idee wat me te wachten staat kwa onderzoeken, kan iemand mij misschien vertellen hoe dat ter werk gaat en wat er precies gebeurt ?
     
  11. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Wij kregen beiden een vragenlijst en een intake gesprek bij de gynaecoloog. Daarna zaadonderzoek en ik een echo en bloedonderzoek. Toen uit zaadonderzoek slecht zaad kwam en we IUI gingen doen kreeg ik nog een baarmoederfoto voor de zekerheid.
     
  12. Vrouwtje1993

    Vrouwtje1993 Nieuw lid

    14 nov 2018
    4
    0
    1
    Vrouw
    oke want ik dacht altijd dat ze monsters uit je baarmoeder namen ofzo? en dat schrikt mij dus heel erg af! ik heb 1 keer daar gelegen met een eendenbek en dat vond ik echt niet fijn haha
     
  13. Dalysa

    Dalysa Fanatiek lid

    29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Nee joh! De eerste onderzoeken vielen mij ontzettend mee. Wanneer je ontspant is de echo ook prima te doen. Ik heb geen pijn ervaren tijdens die eerste onderzoeken. Komt helemaal goed meid! Maak je geen zorgen. Je hoeft niks en je moet niks. Als zij een onderzoek willen wat je niet durft, kun je altijd nee zeggen!
     
    Vrouwtje1993 vindt dit leuk.
  14. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Nee, geen monsters uit mijn baarmoeder. De eendenbek heb ik wel gehad toen met de baarmoederfoto, dat was voor mij sowieso een vreselijk pijnlijk onderzoek, maar hoor ook veel vrouwen die het juist erg mee vonden vallen, dus is erg persoonlijk. Dat was wel het enige onderzoek dat ik pijnlijk vond trouwens.
     
  15. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Er kampen ontzettend veel stellen met vruchtbaarheidsproblemen, maar daar hoor je veel minder van. Van mensen die wel snel zwanger raken hoor je het vaker, want "Oh, het ging veel sneller dan verwacht" of dat soort dingen.

    Wij zitten nu in onze 3e IUI poging en in ronde 32 nu, gaan richting de 3 jaar, voor mijn 2e en mijn man zijn 1e kindje. Bij mijn man is alles prima in orde, bij mij spelen wel wat dingen mee (rare cyclus, cysten door endometriose, etc) en ik merk dat het voor mij vaak voelt alsof ik faal. Hoewel ik naar familie heel open ben, voel ik toch schaamte, want mijn lichaam 'faalt'. Toen wij 9 maanden aan het proberen waren ben ik al naar de gyn gegaan, maar dat komt door mijn medische voorgeschiedenis. Ik zou zeker gewoon eens een afspraak maken met de huisarts. Wel veel succes, hopelijk snel zwanger!!
     
  16. Dalysa

    Dalysa Fanatiek lid

    29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Hoe heb jij de punctie ervaren dan? Bij mij was de HSG namelijk helemaal niet pijnlijk, beetje druk, maar de punctie vond ik echt heel veel pijn doen terwijl de arts aangaf dat dit vaak andersom is..
     
  17. Nimonia

    Nimonia Bekend lid

    13 aug 2018
    660
    460
    63
    Vrouw
    leerkracht
    België
    Ik zit ben sinds januari aan het proberen, ronde 10 is begonnen (geteld vanaf 2 maanden na het stoppen met de pil). Ik had ook verwacht veel sneller zwanger te zijn.
    Ronde 8 serieuze dip gehad (tot huilen toe als er iemand over baby's begon of over zwangerschappen). Toen hebben mijn vriend en ik besloten om het nog 1 ronde te proberen en dan zouden we ons laten nakijken.

    Ronde 9 weer niets, maar dat idee van 'ik ga hulp zoeken' heeft mij er wel wat bovenop gehaald. Ik heb dinsdag een afspraak met de gynaecoloog (moest sowieso langsgaan voor een uitstrijkje), dus ik sla de huisarts ineens over. Mijn vriend gaat wel naar zijn huisarts voor een zaadonderzoek.

    Wij hebben ook geprobeerd onze kansen te optimaliseren: temperatuur, ovulatietesten.
    In ronde 6 of 7, weet het niet meer zeker, had ik voor mijn NOD een positieve zwangerschapstest, maar dat is niets geworden. 2-3 dagen over tijd gegaan en dan ongesteld geworden. Op al die rondes één keer, ik voel me er niet goed bij, zeker met alle moeite die we er in steken.


    Ik wil gewoon weten of alles oké is, is het zo, ja kijk, dan zal ik moeten leren geduld te hebben, ooit komt het wel. Is er iets mis, dan kunnen we misschien geholpen worden.

    Ik ben heel nerveus voor dinsdag.
     
  18. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    De punctie was ook een hel, maar dat telde ik nu even niet mee, want dat is geen onderzoek.

    Bij mijn punctie bleek de verdoving via het infuus niet goed te zijn gegaan. Dus ik heb een punctie zonder enige verdoving gehad. 18x aangeprikt... :eek::confused:. Heb het hele ziekenhuis bij elkaar gegild.
     
  19. Dalysa

    Dalysa Fanatiek lid

    29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Ik snap je helemaal. Ik had ook echt die neiging! Ik had het best onderschat. Van de 18 follikels, hoeveel eicellen had je? Hoeveel bevrucht? En ingevroren?

    Ik ben blij voor je dat je een prachtige eskimo onderweg hebt na alle pijn. Hoop dat je geniet van je zwangerschap en een fijne bevalling van een gezonde meid mag hebben!
     
    Fennec vindt dit leuk.
  20. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Wat lief dankjewel! Wij hadden 8 eitjes, 6 embryo's. Nu nog 4 cryo's in de vriezer.

    Ik hoop dat jullie ook snel nog een klein wondertje in jullie armen mogen sluiten!
     

Deel Deze Pagina