Als moeder in quarantaine

Discussie in 'Corona forum' gestart door Mammaaa, 26 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Nou daar zit ik dan.. als moeder van een jong gezin in quarantaine..

    Ik ben wel degene die ons gezin draaiende houdt, die alles weet, huis op orde hield (ik werk minder dan man), schoolwerk deed met dochter enz..

    En nu moet ik eigenlijk alleen op een kamer zijn de hele dag, mijn man en kids beneden. Hij moet dus alles netjes,schoon,enz houden. Vanaf vanmiddag krijgen we schoolwerk van onze dochter thuis.

    De ggd heeft me nog niet gebeld maar vind het wel een beetje een gekke situatie zo..
    Mijn man kan dit allemaal natuurlijk wel, maar gewoon zo raar zo.

    Meer moeders die deze situatie gehad hebben?
    Wat deden jullie? Ik voel me al weer iets opknappen maar zou ik dan bijvoorbeeld ook geen was kunnen vouwen? Omdat de was dan ook besmet is?
    Als ik mijn handen desinfecteer en des noods een mondkapje op moet dat toch wel kunnen?
     
  2. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik zou denk niet in isolatie gaan, want dat is niet te doen met jonge kinderen. Als ik het krijg, moet mijn man thuis gewoon doorwerken en als hij het krijgt, gaat mijn werk in het ziekenhuis ook gewoon door. De ‘zieke’ ouder zal er dan toch moeten zijn voor de kinderen. Daarnaast zou ik echt gek worden als ik zo lang alleen op mn kamer zou moet zitten.

    Daarnaast lijkt me het wel ‘prettig’ om het beiden gehad te hebben, zodat we er daarna veel minder kans op lopen en dus ook minder kans op nog een periode van quarantaine.
     
  3. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Ja als hij het krijgt moet ik ook gewoon gaan werken (zorg).

    Hij werkt wel in de voedselindustrie wat een vitaal beroep is maar zijn manager wist de regels nu even niet. Dus die belt vandaag nog terug...

    Net kwam dochter ook uit haar bed bij mij in bed om te kroelen. Doet ze elke ochtend. Zo lastig..
     
  4. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar dat mag ook allemaal. Alleen wordt de quarantaine voor de huisgenoten langer. Als jij in isolatie gaat, is 10 dagen vanaf het punt dat jij in isolatie gaat en anders is 10 dagen vanaf dat jij klachtenvrij bent.
     
    mamameer, Dubbelgeluk en Mammaaa vinden dit leuk.
  5. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Dit inderdaad. Je verlengt de quarantaine. Nadeel is dat als je man het dus na jou krijgt dat je kinderen nog een keer 10 dagen moeten. Maar ja dat is wellicht ook zo als je wel in isolatie gaat..:
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  6. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Lastig hoor. Ik ben er nog niet uit hoe wij dat dan zouden oplossen. Meestal ben ik wel van vooraf over dit soort dingen nadenken. Je kunt maar vast een plan in je hoofd hebben. Maar hier kom ik niet goed aan uit. Dus ik steek nog even m'n kop in het zand en hoop dat het hier niet nodig wordt. Hoewel ik ergens ook het gevoel heb dat het gewoon wachten is tot je het een keer krijgt.
    Mocht het zo ver komen, zullen we denk ik wel een poging tot isolatie doen. In ieder geval zolang de rest geen klachten heeft. Maar als de kinderen er emotioneel erg veel last van, dan toch maar wat live contact invoeren ofzo.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Ik zie dat je kinderen even oud zijn als mijn kinderen. Ik zou het niet te doen vinden en er ervoor kiezen het dan maar allemaal gehad te hebben, of niet. Het risico dat de quarantaine langer duurt nemen we dan maar voor lief.
     
    Roanna en Mammaaa vinden dit leuk.
  8. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Zo heb ik het idd niet bekeken. Hopelijk vandaag telefoon van ggd.

    Onze zoon van 1 is namelijk al anderhalve week ziek. En we gooiden het eerst op kiezen en inentingen maar ik begin daar nu heel erg aan te twijfelen. Dus ben benieuwd wat ze met hem doen... als hij toch ook corona heeft dan heeft het geen zin om mij en hem apart te zetten bijv..
     
  9. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Manlief en ik wachten op de uitslag. Wij hebben besloten om niet in isolatie te gaan. Dat lukt echt niet met die kleintjes. Mij sowieso niet ivm borstvoeding.
     
    Zoe123 en Mammaaa vinden dit leuk.
  10. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Mijn vriend ging ook niet in isolatie. Ik en mijn 2 zoons hebben opnieuw getest. 1 zoon is negatief, ik en andere zoon wel positief. Mijn zoon die negatief is zit ook gewoon bij ons. Ik vind dat als gezin niet te doen
     
    Shay25 en Mammaaa vinden dit leuk.
  11. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.602
    1.796
    113
    Vrouw
    Ik zou persoonlijk niet geisoleerd van mijn gezin gaan zitten. Vind ik ook niet logisch; je bent misschien de dagen voor de testuitslag al besmettelijk geweest en maakt(e) gebruik van hetzelfde sanitair enzo. Ik denk dat het voor kinderen ook niet te begrijpen is en misschien zelfs schadelijk als ze zich zorgen gaan maken om mama. En ik zou gek worden, alleen op n kamer. Ik zou wel de hele dag door mn handen wassen en alles nog beter schoon houden.

    Maar beangstigend is het wel, je wilt de rest niet aansteken. Heel veel sterkte en beterschap.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  12. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Bedankt voor jullie berichten. Ik vind het fijn om te lezen dat grotendeels iedereen zegt dat het niet te doen is.

    Man en ik hebben apart geslapen vannacht. Hij op een luchtbed beneden en ik boven in ons bed. Beide niet best geslapen maar dit is denk ik nog het minste wat we kunnen doen..

    Afgelopen week hebben mijn man en ik al beuwst iets meer afstand gehouden toen zoontje ziek was en daarna ik ook. Met dochter heb ik wel onder een deken Disney films zitten kijken idd..

    Ik denk dat we dit samen moeten gaan doen. Zolang als zoontje nog ziek is en we niet weten of het corona is heeft het ook geen zin om alleen te gaan zitten..

    En als man of kids toch positief testen dan blijven we nog maar iets langer in quarantaine..

    Zoals iemand hierboven ook zegt ik probeer altijd een plan te hebben vooraf maar in deze situatie kon ik ook niet bedenken hoe dan..
     
  13. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Aangezien je al besmettelijk bent voordat je zelf klachten krijgt, is mijn man niet in isolatie gegaan. Na 6 dagen hoorde we dat het corona was en moesten wij dus nog in quarantaine. Een dag later kregen wij ook klachten en waren dus inderdaad besmet.
    Ben blij dat we niet voor isolatie hadden gekozen, dat lijkt mij geen doen met kleine kinderen. Dan de rest maar wat langer in quarantaine.
     
  14. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Ik heb hetzelfde hoor. Eerst dachten we dan in isolatie maar toen bedacht ik dat het niks uitmaakte want stel dat ik in isolatie ga, mijn man het dag 4 ook krijgt dan is hij de hele tijd met ze in aanraking geweest en begint sowieso te quarantaine opnieuw.

    Hier weer hetzelfde ik vind het niet erg om 10 dagen of langer thuis te zijn mijn man ook niet maar ik vind het dus wel echt heel vervelend voor de kinderen om ze 3 weken school, zwemles alles te laten missen. Moet wel gewoon natuurlijk maar in die zin dachten wij eerst aan isolatie want dan heb je dat wellicht het snelste achter de rug en het kortste quarantaine.
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    #15 GroeneBomen, 26 okt 2020
    Laatst bewerkt: 26 okt 2020
    Ik ben niet in isolatie gegaan tot de uitslag. Man werkt buitenshuis dus dan is t al geen optie meer. Borstvoeding gaat ook gewoon door. Wel had ik geen fysiek contact met man én oudste zoon hield meer afstand (doen we ook zodra hij verkouden is, kus voor het slapengaan op zijn hoofd dan) en extra handen wassen, deurklinken schoonmaken etc.

    Mijn schoonvader heeft een week lang onze boodschappen gedaan (man werd ook ziek).

    We waren allen negatief gelukkig, zoon ging lekker naar school. Man bracht hem met de auto maar bleef zelf bij de auto staan.
     
  16. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik denk dat voordat je weet dat het corona is ik mijn man al lang besmet zou hebben en andersom. Ik ga niet bij elke snotneus een week niet zoenen :rolleyes:
     
    2littlemonkeys en Wellesnietes vinden dit leuk.
  17. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mocht ik of mijn man of 1 van de kinderen positief testen dan gaan wij niet in isolatie in ons eigen huis. We zitten geen van allen in een risicogroep dus ik zal niet het loodje leggen en dat geldt ook voor de rest van mijn gezin en je bent toch al dagen voordat je klachten krijgt besmettelijk voor je omgeving. Mijn neef was een aantal weken terug wel positief getest en die ging wel in isolatie omdat mijn schoonzus een immuunstoornis heeft en die was als de dood om het ook te krijgen. Gelukkig is ze verder ook niet ziek geworden en dan snap ik dat je die keuze maakt maar anders niet.
    Mijn oudste dochter moest een maand geleden worden getest en het was bijna een teleurstelling dat het negatief was ;)
    Liever zou ik het hele scenario doorlopen, enige immuniteit opbouwen en ik weet dat de kans er is om het nog een keer te krijgen maar die kans is zo klein dat ik dat risico wel durf te nemen. Ik zou in een gezonde situatie dus niet in thuisisolatie gaan.
     
  18. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik heb het gehad en ik heb mezelf niet geïsoleerd. Je bent al een paar dagen eerder besmettelijk dus ALS dan zijn ze al besmet.
    Dus hier gewoon in huis rondgelopen als anders. Geknuffeld,.was gevouwen enz.
    Geen speciale schoonmaakrituelen.
    Mn collega's die besmet waren hebben dit ook niet gedaan. En weet je, niemand van mijn en hun gezinnen hebben het gekregen. En dan nog, wij zitten niet in de risico groep. Dan krijgen we het maar.
    Ik heb 1 collega die er nu na maanden nog mee thuis zit. Die had het heel erg.woont met zoon op een klein appartement en hebben gewoon als anders geleefd. Jongen heeft haar paar x met de auto weg gebracht naar ziekenhuis enz en heeft het niet gekregen.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  19. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Wij hebben wel een poging gedaan, maar zoals de GGD het wil is het gewoon niet te doen. Daarnaast ging ik er eigenlijk vanuit dat ik allang door hem besmet zou zijn in de dagen dat we nog niet wisten dat mijn man corona had. En 2 dagen daarna kreeg ik ook klachten.

    Wat ik mij gisteren ineens wel afvroeg toen mijn man naast mij in bed lag te blaffen. Wordt ik niet ernstiger ziek als ik de hele nacht wordt blootgesteld aan het virus?
     
  20. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Ik paar weken geleden test gehad.
    Was de uitslag positief geweest, dan hadden ik met de kinderen samen in quarantaine moeten gaan, immers, wie zorgt er anders voor ze...
    Leuk dat de ggd dat op de website zet, maar beetje jammer dat ze uitgaan van een 2-ouder gezin.
    Als ik wel een man had gehad, tja, lijkt me een moeilijke situatie om echt contact te vermijden.
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina