Als moeder in quarantaine

Discussie in 'Corona forum' gestart door Mammaaa, 26 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Blijft dus duidelijk dat een moeder nooit 100% gemist kan worden.. :D
     
  2. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Jeetje
     
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn neef had Corona en de huisgenoten zonder klachten mochten gewoon de hond uitlaten. Wij hebben zelf een hond en je kan prima mensen ontwijken wanneer je met een hond buiten loopt. Mocht onze dochter straks toch Corona krijgen dan wordt de hond toch echt door ons uitgelaten zolang we geen klachten hebben.
     
    Peppabig vindt dit leuk.
  4. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Dat kan ook niet. Wij hebben onze hond ook gewoon uitgelaten. Mijn vriend is vooral s'avonds laat of vroeg in de ochtend met de hond gaan wandelen. Dan is de kans het kleinst dat je iemand tegenkomt.
     
    Anouk2005 en Wellesnietes vinden dit leuk.
  5. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik had zelf in maart/april corona en ik heb zelf de hond uit gelaten. Kon helaas niemand anders doen. 2 sterke honden waarvan 1 er echt meteen uit moet wanneer hij moet en die niks in de de tuin doet. Dus even in de tuin laten je geen optie. Voor wandeling smorgens vroeg gegaan. Was prima te doen. Scheelt dat iedereen toen ook automatisch ruim afstand van elkaar nam. Als er iemand aan kwam gingen ze zelf al op de weg lopen of ik deed dat. Ik nam expres geen smalle en drukke wandelpaadjes. En dan overdag de plasjes op het veldje 10 meter van m'n huis en dan snel weer naar binnen. Scheelt dat ik toch al niet zo'n sociaal iemand bent dus mij zul je ook nooit met iemand op straat zien kletsen of zo. Buiten corona ontwijk ik mensen sowieso al vakkundig:roflmao:
     
    Vero0504, Peppabig en Anouk2005 vinden dit leuk.
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zo zou ik het ook doen. Zo’n dier moet toch zijn behoefte kunnen doen en even wat energie kwijt kunnen. Onze hond doet ook niks in de tuin dus zou ook geen optie zijn. Hier is Corona juist de perfecte smoes om met een grote boog om bepaalde hondeneigenaren heen te lopen ;)
    Mocht ik Corona krijgen en er is geen andere oplossing dan zal ik hem ook uit moeten laten maar ik vermoed dat ik afgelopen maart al Corona heb gehad maar toen werd er nog niet standaard getest.
     
    Peppabig vindt dit leuk.
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier liep ik pas een keer om half 7 met de hond buiten en weinig mensen die je tegenkomt maar rond 7 uur komen ze als paddestoelen uit de grond dus de perfecte timing om zo vroeg te gaan.
    Vanavond kwam ik ook geen hond tegen ;)
     
  8. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Ja inderdaad. Mijn vriend ging dan ook s'avonds na 23.00 uur. Dan is er ook niemand op straat.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  9. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.039
    2.169
    113
    Ik ga er van uit dat als een van ons het krijgt, we sowieso allemaal wel voor de bijl zullen gaan. Praktisch gezien is isolatie hier in huis ook helemaal niet mogelijk. Dan kun je het ook maar beter zo snel mogelijk weer achter de rug hebben. En volgens mij is heel erg ziek worden nog steeds de uitzondering en niet de regel, dus dat is wel een gok, maar die durven we wel te nemen.
     
  10. bijnamoeder

    bijnamoeder Bekend lid

    26 mei 2013
    679
    472
    63
    Ik moet zeggen dat ik hond uitlaten of boodschappen doen wel groot verschil vind. Als je in quarantaine moet en niet anders kunt dan zelf boodschappen gaat doen, vind ik dat echt heftig voor andere mensen. Ik zou er knap van balen als ik zo iemand tegenkom in de supermarkt. Kan me niet voorstellen dat je en niet kunt bestellen en niemand een boodschap voor je wilt doen!
     
    Snoopy1979 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  11. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Even over de andere boeg; Wij als ouders hebben corona, vanaf 12 uur vanmiddag ben ik eindelijk klachtenvrij!
    Mijn dochter is negatief getest en zoon geen klachten, we houden quarantaine tm volgende week dinsdag.
    Mijn man daarintegen is nog heel erg ziek, saturatie 93 veel hoesten en koorts, dagelijks heb ik contact met de HA.

    Ik hou nu ook nog afstand van de kinderen maar hoeft dat nu wel? En moet ik anders mijn man in isolatie laten en zelf ergens anders gaan slapen?
    Mijn telefoon ligt aan de oplader en ik ga zo de ggd bellen, want ik wil niet mijn kinderen herbesmetten?
    Hier op het forum heb ik al goede tips gehad dus ik dacht gooi het balletje eens op.
     
  12. Peppabig

    Peppabig Bekend lid

    29 jun 2016
    518
    261
    63
    Ik kan me dat dan wel goed voorstellen. Hier bezorgd maar 1 supermarkt en die bezorgmomenten zitten de eerste anderhalve week vol. Wij hebben geen familie of vrienden in de buurt die “even” boodschappen kunnen doen.
    Gelukkig was de test van mijn man negatief, bij een positieve test zou ik het anders vinden maar hoe het dan wel zou moeten weet ik ook niet.
     
  13. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Ik kan me dat niet voorstellen dat je dan naar de supermarkt gaat hoor. In deze tijd vind ik dat je moet zorgen dat je eten op voorraad hebt zodat je minimaal een aantal dagen kunt overbruggen ipv doodleuk naar de supermarkt te gaan.
     
    Aries en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  14. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.531
    6.224
    113
    zuid-holland zuid
    Maar aan die paar dagen heb je natuurlijk niet genoeg als je positief test en als je pech hebt kun je misschien wel een maand of langer niet de deur uit. Ik vind het eigenlijk heel gek dat iemand zo weinig netwerk heeft in de buurt... er kan toch altijd iets gebeuren, je kan ook je been breken of onwel worden ofzo... ken je dan helemaal niemand in je buurt die je kan komen helpen? Andersom kun je zelf misschien ook wel mensen in de buurt helpen nu. Ik heb wel al boodschappen gedaan voor een vriendin met corona en we hebben boeken gebracht bij een vriendje van mijn zoontje die in quarantaine zat. Ik denk dat echt weinig mensen “Nee“ gaan zeggen als je om hulp gaat vragen.
     
    Dubbelgeluk en Roanna vinden dit leuk.
  15. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Dit klopt volgens mij niet. Je man is nog ziek dus volgens mij mogen je kinderen nog niet uit quarantaine?
    Vanaf de dag dat hij klachtenvrij is moeten zij volgens mij alsnog 10 dagen in quarantaine. Ze kunnen anders nog besmet geraakt zijn door hun vader.
     
    Gewooniemand en Neuzeke vinden dit leuk.
  16. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Volgens mij is @Shay25 sinds donderdag dus klachtenvrij. Dat is dag 1 van de 10 dagen, mits de kinderen geen contact hebben met haar man. In dat geval zou de quarantaine tot en met volgende week zaterdag duren.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  17. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Als je een paar dagen tot een week vooruit kunt dan kun je dan vast wel ergens een plekje bemachtigen bij een bezorgdienst.
     
  18. iMum

    iMum Bekend lid

    24 okt 2019
    641
    564
    93
    Vrouw
    Het is 10 dagen na het laatste nauwe contact.
     
  19. Solstice

    Solstice Actief lid

    8 jan 2019
    187
    90
    28
    Vrouw
    Mijn man en ik zijn 3 weken geleden allebei positief getest en beide 1 week goed ziek geweest. Omdat onze kinderen ook in isolatie moesten hebben we de zorg steeds verdeeld. Ik een paar uur in bed, hij voor de kinderen zorgen en andersom. Ik was zelf wel zieker dan mijn man dus de 1e dagen heeft hij heel veel gedaan en lag ik met o.a. koorts in bed. 1.5 meter afstand houden met jonge kinderen lukt niet in 1 huis, dat is gewoon geen doen. Onze kinderen hebben nul symptomen gehad.
     
  20. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Dat klopt, mijn kinderen komen niet in aanraking met hem.
    Dat was natuurlijk ook de vraag niet. De vraag is hoe moet ik mij opstellen, omdat ik mijn man verzorg, blijf ik ook uit de buurt van mijn kinderen. Maar als hij straks wat beter gaat, wil ik eigenlijk naar Team kinderen.
     

Deel Deze Pagina